Autor: Beta

Info
05.09.2017.
07:22 > 07:34
Nekadašnji koministar policije Božo Prelević ocenio je da je novi sistem merenja prosečne brzine vozila između dve naplatne rampe besmislen i protivustavan, dok je za direktora Komiteta za bezbednost saobraćaja Damira Okanovića to, uz radare, dronove, presretače i kamere, dodatna mera da se smanji broj stradalih u saobraćaju.
  • Anon

    09.09.2017 13:31
    @Pesak
    Eto, uspeli smo da se razumemo :) Jasne su mi mnoge mogucnosti mahinacije i finansijskog iskoriscavanja ovog sistema, ali ipak smatram da mozemo, na duze staze, imati koristi od njega. Iako se slazem da ce ta korist za obicne gradjane da izbledi ako budu kaznjavani za niska prekoracenja, kao vi, vas brat i kum.

    Sto se tice uskladjivanja vremena, mislim da je sasvim dovoljno povezati casovnik na svakoj naplatnoj rampi sa internetom, sto je u danasnje vreme trivijalno. To cak ne mora da bude ni javni (www) internet, dovoljno je da je ceo sistem povezan na istu mrezu (satovi cak ne moraju ni da pokazuju tacno vreme, dovoljno je da pokazuju isto vreme). Iskreno se nadam da su tako nesto i uradili. A duzine puteva je AMSS pre koji mesec premerio izmedju svih naplatnih rampi. Tako su barem objavili u medijima.

    Pozdrav!
  • Pesak

    09.09.2017 00:50
    u nastavku
    Mi imamo neverovatno usporen saobracaj i bespotrebna zagusenja zbog glupo planiranih radova i prislinih kaznjavanja.
    Zbog kazni se ljudi plase, jer nemaju da plate, pa se jedva krecu i time saobracaj cine nesnosnim. A ja se, nazalost, moram kretati usvoje radno vreme i obaviti posao.
    U januaru ove godine sam platio kaznu 3.000 (pa pola za blagovremeno placanje) za 58 km/h na keju, a moje brat pre nedelju, dve za 56 u Bulevaru Evrope, a kum jesenas u Beocinu takodje za 56.
    .
    Svakodnevno smo svedoci bahacenja pojedinaca, kardinalnih gresaka u saobracaju, nepoznavanja propisa, jer se tu treba potruditi da se procesuiraju...radar je laka lova.
    A srednja brzina, jos laksa...nazalost.
  • Pesak

    09.09.2017 00:24
    postovani
    @anon
    Slazem se sa vama, jer ste teoretski elaborirali savrseno i u tom delu ste u pravu. I u jednom uredjenom sistemu bi to moglo besprekorno funkcionisati. Mislim na sistem koji insistira na prevenciji, a ne na kaznjavanju zarad punjenja budzeta (ili necijih dzepova).
    Medjutim, postavlja se pitanje vremenskog sinhronizovanja ulazne i izlazne tacke, sto moze, slozicete se, biti ozbiljan problem.
    Kalibracija uredjaja za merenje vremena i nadleznost nad tim uredjajima je problem, kao i na tacnom merenju udaljenosti izmedju zadatih tacaka i nadleznost nad tim.
    I sledeca stavka-preciznost mernog instrumenta u vozilu, jer svaki proizvodjac daje toleranciju preciznosti.
    Mislim da jedan ozbiljan zakon mora uzeti te stavke u obzir, ako mu je cilj biti pravican i primenjiv.
    Nadalje, poznajem firmu koja sluzbena vozila menja na pumpama i smenjuje vozace. Sta u tom slucaju?
    .
    Smatram da 120, 130 ili 150 nije problem ako neko ko upravlja vozilom ima vestinu i poznaje propise. U suprotnom i 70 je previse.
    No, svestan sam da zakon ne moze praviti takvu razliku, pa ga zato treba optimizovati i dati toleranciju koju sav normalan svet prepoznaje.
    To nas dovodi do sustine i moje reakcije-poenta je u kaznjavanju, na sitno, ali svakodnevno.
  • joooooj

    08.09.2017 21:20
    ako je zaista protivustavno onda NEMA ALI.
  • Anon

    08.09.2017 19:48
    @Pesak
    Hvala na odgovoru. Za pocetak da naglasim da mi nije cilj da branim ovaj zakon. Samo argumentovano raspravljamo. I svestan sam i ja da ce ovde biti prostora za mlacenje para.

    Ajmo redom. Prekoracenje brzine na autoputu takodje ne nosi druge mere osim novcane kazne, pod uslovom da brzina nije prekoracena vise od 40 km/h. To znaci da tek pocevsi od 161 km/h, osim novcane kazne, upisuju se 2 kaznena poena. Ako je neko vozio prosecno 161, znaci da mu je trenutna brzina vise puta verovatno bila bar 170. A to je ipak puno za nase autoputeve. E sad ako ima vise putnika a vozac negira krivicu, nazalost mora se primenjivati nesto slicno onoj gimnastici dokazivanja odgovornosti koju sam opisao. Ali zar je to razlog da pustimo nekaznjeno nekog ko je vozio preko 160 na sat (i to u proseku)?

    Ono sa kaznama za parkiranje je bio samo primer da pokazem opravdanost tog nacina odredjivanja odgovornosti na jednostavnom slucaju. Ovde je komplikovanije ali ne i neopravdano.

    Slazem se da prosecna brzina ne prati kontinuitet voznje ali ako je kolicnik veci od 125, trenutna brzina je skoro sigurno makar jednom bila veca od 130. Mozda to i nije puno, ali to nije problem principa merenja srednje brzine nego eventualno niskog ogranicenja.

    Nisam hteo da izvrcem vase reci nego mi nije bila jasna poenta. Gde povlacite granicu? Mogu da se slozim da 125 nije dobar razlog za kaznu, a da li se vi slazete da recimo 170 jeste? Ako se slazete, zasto je metodologija srednje brzine u tom slucaju problematicna?
  • Pesak

    08.09.2017 16:57
    @ Anon
    Sa parkiranjem se slazem, zato sto ne nosi i druge kaznene mere, osim novcane, dok prekoracenje brzine nosi. Ne smatram da imamo istu tezinu prekrsaja, pa da trebamo primenjivati istu praksu, osim ako cemo se baviti demagogijom u korist drugog interesa,
    Kada sam govorio o krivicnom/prekrsajnom pravu, govorio sam uopste o smislu zakona, sto se kasnije kroz tekst i moze videti i naravno da sam svestan da ovde govorimo o prekrsaju.
    .
    Za deo o pozajmljivanju vozila, nije se odnosio na vas, vec ostale-moje izvinjenje sto nisam bolje naglasio.
    .
    Koja je poenta merenja srednje brzine, osim kaznjavanja?
    Nemate kontinuitet brzine celim putem i ponasanja vozaca. Imate ulazno i izlazno vreme i duzinu puta, pa dobijete neki kolicnik koji ako je preko 125 sledi kazna.

    "Da li to znaci da treba ukinuti ogranicenja brzine? 100 na sat bulevarom Evrope? Uostalom, cekic je orudje kad zakucava eksere, a oruzje kad zakucava glave."
    Ne izvrcite moje reci, jer ste dobro shvatili poentu, pa demagogijom pokusavate kontrirati.
  • Anon

    08.09.2017 13:51
    @Pesak
    Ako malo razmislite, procedura koju sam opisao u tom komentaru nije toliko komplikovana. Samo sto se vi nervirate vise nego sto razmisljate. U ovom slucaju se ne primenjuje krivicno nego prekrsajno pravo. Kad vam stigne kazna za parkiranje, da li se tereti vlasnik ili se pre toga ispituje ko je tacno parkirao vozilo? (Ne pricam o cirkuskom novosadskom parking servisu nego o samom principu kazne za nepropisno parkiranje.)

    "I jos jedno da dodam onima koji pravdaju silovanje zakona:
    NE MOZE VLASNIK VOZILA BITI ODGOVORAN ZA BILO STA AKO JE VOZILO POZAJMIO nekom ko ima valjanu dozvolu za upravljanje i ispunjava ostale zakonske uslove."

    Ja ovo nisam negirao. Procitajte jos jednom pazljivo moj prethodni komentar.

    Ja ne pravdam silovanje zakona. Merenje srednje brzine nije besmisleno koliko se vama cini. Ja ovde vidim problem jedino u brzini ogranicenoj na 120 km/h, koja bi trebala da se poveca na mnogim deonicama.

    "I DRUGO, VOZILO NIJE ORUZJE, VEC ORUDJE."

    Da li to znaci da treba ukinuti ogranicenja brzine? 100 na sat bulevarom Evrope? Uostalom, cekic je orudje kad zakucava eksere, a oruzje kad zakucava glave.
  • Pesak

    07.09.2017 18:45
    @anon
    Zar ne vidite besmislicu u vasem poslednjem komentaru?
    Komentatori vam i vama slicnima pokusavaju dokazati da poenta zakona (bilo kojega) nije da kazni, vec da REGULISE i SPRECI nastanak prekrsajnog/krivicnog dela.
    Ako ipak do dela dodje, onda zakon definise kaznu tek nakon NEDVOJBENO utvrdjene krivice.
    Kod nas se zakoni siluju, a pogotovo ZOBS, jer je to odlican izvor prihoda i zato se poskupljuju banalni prekrsaji i izmisljaju ovakva resenja.
    .
    I jos jedno da dodam onima koji pravdaju silovanje zakona:
    NE MOZE VLASNIK VOZILA BITI ODGOVORAN ZA BILO STA AKO JE VOZILO POZAJMIO nekom ko ima valjanu dozvolu za upravljanje i ispunjava ostale zakonske uslove.
    I DRUGO, VOZILO NIJE ORUZJE, VEC ORUDJE.
  • Anon

    06.09.2017 09:58
    @Sasa
    "Žena i ja smo u kolima, oboje vozači, ona udje na autoput, a ja izadjem. Ko je od nas dvoje prekoračio brzinu i kako se to dokazuje?"

    Koliko mi je poznato, vi placate kaznu jer ste vi vozili kad vas je policija zaustavila na naplatnoj rampi. Ako tvrdite da niste prekoracili brzinu vi, nego vasa zena, onda zena placa ako prihvati odgovornost. Ako oboje negirate da ste vozili brze od dozvoljenog, onda placa vlasnik automobila. Ako ste pozajmili automobil i vlasnik se ne nalazi u njemu, onda kaznu placa onaj ko je vozio kad ga je zaustavila policija.

    Ukoliko neko od komentatora zna da je procedura drugacija neka se javi.
  • dule

    06.09.2017 08:51
    @Saša
    Saša
    05.09.2017 • 17:16

    @dule

    Sve si stavke taksativno nabrojao osim one najbitnije:
    Žena i ja smo u kolima, oboje vozači, ona udje na autoput, a
    ja izadjem. Ko je od nas dvoje prekoračio brzinu i kako se to dokazuje?



    Odgovoriću vam kontrapitanjem, neko će reći da nije baš najpristojnije ali ja smatram da je delotvorno:

    Žena i vi ste u kolima, oboje vozači. Neko uđe na autoput, mrak je ne vidi se. U nekom trenutku neko od vas ostavi auto parkiran u levoj traci.
    Ko je od vas dvoje ostavio auto u levoj traci i kako se to dokazuje?
  • Problem je oprema

    06.09.2017 06:52
    Nije problem u Zakonu, nego u primeni.
    Srednja brzina se može meriti, ali pomoću dva radara (etalonirana) između dve tačke (npr. nadvožnjaka), koje su povezane.
    U našem slučaju toga nema.
  • Sima

    05.09.2017 21:37
    simke83@yandex.ru
    Drzavu interesuje novac to je najglavnija stvar,dali cu ja ili neko drugi voziti brzo,nekog biti ili mene neko ubiti njih to ne zanima.Nemojmo verovati u njihove lazi i izmisljotine,da se neko brine za nas zivot od nas samih.Nece nama niko reci da smo mi glupi ili nemamo pojma da su nam automobili stari preko 20godina i nisu tehnicki ispravni,mi to znamo ali nemamo para da kupimo nove ili bolje.Neka nam to oni omoguce da imamo pa ce videti da smo mi jako pametan narod.Ovako neko mora da napuni drzavnu kasu po koju cenu to se vidi.Sto se tice zakona pitam se dali neko sme da prati moje kretanje gde sam posao i koliko sam putovao.
  • Anon

    05.09.2017 20:21
    @DragCHE
    Ja sam vam lepo kopirao definiciju srednje brzine iz zakona. Nigde ne pise u kojim slucajevima se srednja brzina meri, nego kako se ona meri. Ona ce se meriti tamo gde moze da se meri i merice se svima. Tamo gde ne moze, nece se ni meriti. Na relaciji Susek-NS merice se trenutna brzina (radarom), kao i uvek.

    Ponavljate da se "zakon odnosi na sve". Slazem se sa tim, ali da li vi znate sta to znaci? To ne znaci da ce se zakon obavezno primenjivati na svakoga i u svakoj situaciji, nego samo onda kada to ima smisla. Evo vam jedan slikovit primer. Clan 344a, stav 1 Krivicnog zakonika glasi: "Ко физички нападне или се физички обрачунава са учесницима спортске приредбе ... казниће се затвором од шест месеци до пет година и новчаном казном."

    Ako bi vas neko pitao kako bi ovaj deo Zakona mogao da se primeni u Ulici Nikole Tesle u Suseku (gde nema stadiona, niti sportskih priredbi), vi biste mu odgovorili da se taj deo Zakona primenjuje samo onda kada ima smisla da se primeni, tj. na stadionima, a ne u recimo pekarama. Ista logika vazi i za srednju brzinu, koja se meri samo onda kada moze da se izmeri.
  • Django

    05.09.2017 18:20
    bivsi sudija Prević
    Da li je moguće da jedan advokat može da izgovori da nepoznavanje zakona (u ovom slučaju max brzine na autoputevima i Srbiji) abolira prekršioca?
    Da li je moguće da jedan advokat izgovori da postoji ustavna razlika izmedju merenja brzine radarom, presretačem ili izračunavanjem prosečne brzine izmedju dve tačke?
    Božo Prelević je bio koministar policije cela tri meseca pre 17 godina i to zajedno sa još dvoje ljudi i sve vreme se to potencira kao neka njegova referenca na osnovu koje je stručan.
    A pre toga, u vreme Miloševića, je bio sudija sa jako velikim procentom loših presuda (vraćenih sa drugosteoemog suda - ovo je lako proverljivo i poznato ljudima iz struke) i krivičnih postupaka koji su zastarevali a u kojima je on bio postupajući sudija.
    Sada je advokat i medije koristi samo za svoju promociju komentarišući baš sve.
    Kritikujući sve i svašta (a ovde je baš napravio velike greške) pokušava da stvori utisak beskompromisnog borca protiv režima, ali...
  • Paja

    05.09.2017 17:59
    Svi smo mi sveci
    Eto, sad bi svi da lete i da niko nigde ne bude kažnjavan.
    Odmah ugrožen Ustav, ljudska prava.
    Onaj može Kosovo da proda, ali ne daj Bože da nekom mere srednju brzinu.
    Bolje je zato da čitamo svaki dan naslove o pogibijama.
    Zaista, da li ste vi normalni?
    Možete li se pomiriti i sa jednim uvođenjem pravila reda i neke kontrole u bilo čemu?
    Ili ćemo da pravimo državu opšte anarhije, vladavine kriminalaca i ubistava kud god kreneš?
    Ovu vlast najblaže rečeno ne volim (druge reči bi bile podložne cenzuri) i podržaću svako njeno rušenje, ali postoje stvari koje jesu dobre, logične i primenjive.
  • Rade

    05.09.2017 17:53
    Podrzavam sve kazne koje ce biti urucene debilima koji voze 200 na sat i nevidim cemu tolika rasprava oko ovoga nijedna promena koja donosi boljitak ovom drustvu nije dobra ako se nesvidja nekom tamo politicaru koji nije na vlasti
  • DragChe

    05.09.2017 17:26
    @Anon und Libe De NS
    Pa postovani,niste u obavezi da svojim nepoznavanjem prava, potvrdjujete ono sto sam i rekao. Sta je ZOBS Lex specialis za autoput. Kada se donosi zakon on treba da bude primenljiv za sve i u svakoj situaciji. Namerno sam naveo Susek - Novi Sad, jer ako policajac tamo ne moze da vam naplati kaznu na osnovu prosecne brzine, a ne moze, taj zakon automatski nije pravedan. Ne moze Zakon negde da vazi, a negde da nevazi, da se u jednoj situaciji primenjuje u drugoj ne. Nadam se da sad shvatate poentu onoga sto sam hteo da kazem. Samim tim sto na deonici lokalnog puta Susek-Novi Sad nije moguce izmeriti prosecnu brzinu Vasa konstatacija da "Dakle, ne pominju se nikakvi tahografi, bazdarenja, insitucije. Kao sto ste rekli, ---zakon se odnosi na sve,--- pa se moze primenjivati i na vozila bez tahografa, prostim merenjem vremena izmedju dve naplatne rampe. Kad se sledeci put budete javili, potkrepite svoje tvrdnje odgovarajucim clanom ZOBS-a ili nekog drugog relevantnog zakona, nemojte napamet." PADA U VODU.
    2. Libe De NS Naravno nisam mislio na presecanje 3 trake autoputa, zasto mi stavljate u usta nesto sto nisam rekao pricao sam o situaciji kada imate ono za sta GPS kaze "produzite levo, ili produzite pravo" tj kada imate racvanje na autoputu, za koje doticni sporac zna, pa 10 kilometara vozi levom trakom autoputa 80 na sat, ocekujuci odvajanje....
  • Saša

    05.09.2017 17:16
    @dule
    Sve si stavke taksativno nabrojao osim one najbitnije:
    Žena i ja smo u kolima, oboje vozači, ona udje na autoput, a
    ja izadjem. Ko je od nas dvoje prekoračio brzinu i kako se to dokazuje?
  • hemodroid

    05.09.2017 17:09
    Okanovicu, zivote spasavaju nova vozila i savremeni sistemi bezbednosti ugradjeni u njih a kada se vozis u stojadinu starom trideset godina potpuno je svejedno da li te neko udari sa 120 ili 150 mrtav si kako god.
  • Ivan Markovic

    05.09.2017 17:08
    Kako to da je isti takav sistem u Italiji smanjio smrtne zrtve za 40%? Zove se TUTOR ima i druga imena. Udjes, uzmes karticu sat i idemo...od Trsta do Padove zna se vreme idemo dalje Padova Bologna zna se vreme ako se vozi 120 na sat.
    Svi stanu da popiju kafe...
  • Anon

    05.09.2017 16:16
    @DragCHE
    Zaboravio sam da vam odgovorim na ovo vase pitanje: "Na osnovu koje infrastrukture (koja na autoputu mozda i postoji) mislite da vam recimo provere prosecnu brzinu izmedju npr, Suseka i Novog Sada."

    Poslednji put kad sam proveravao, pored Suseka ne prolazi autoput, pa se ni prosecna brzina nece meriti izmedju Suseka i Novog Sada. Prosecna brzina ce se meriti samo na autoputevima.

    A, udaljenosti izmedju svih naplatnih rampi su zvanicno izmerene pre nekoliko meseci od strane AMSS-a (cini mi se da na relaciji NS-BG to jos nije uradjeno, pa zbog toga verovatno jos ne izdaju racun sa ipsisanom prosecnom brzinom), a satovi na naplatnim rampama su, iskreno se nadam, uskladjeni, pa je ispunjeno sve sto je potrebno za merenje srednje brzine. Uskladjivanje satova se moze uraditi jednostavno, npr. povezivanjem sa internetom.
  • Anon

    05.09.2017 16:09
    @DragCHE
    "Vratite vi dozvolu gospodine, jer se ovaj stav odnosi na ona vozila sa ugradjenim tahografom, koji je bazdaren u odgovarajucoj instituciji."

    ZOBS, clan 7, stav 70, daje sledecu definiciju: srednja (prosečna) brzina kretanja vozila, na određenoj deonici puta, predstavlja količnik između dužine te deonice i vremena za koje vozilo tu dužinu pređe

    Dakle, ne pominju se nikakvi tahografi, bazdarenja, insitucije. Kao sto ste rekli, zakon se odnosi na sve, pa se moze primenjivati i na vozila bez tahografa, prostim merenjem vremena izmedju dve naplatne rampe. Kad se sledeci put budete javili, potkrepite svoje tvrdnje odgovarajucim clanom ZOBS-a ili nekog drugog relevantnog zakona, nemojte napamet.

    http://www.paragraf.rs/propisi_download/zakon_o_bezbednosti_saobracaja_na_putevima.pdf

  • @vslv

    05.09.2017 14:56
    Subjektivna odgovornosti

    Član 17
    Za prekršaj mogu da odgovaraju fizičko lice, preduzetnik, pravno lice i odgovorno lice u pravnom licu.

    Član 18
    Fizičko lice odgovara za prekršaj koji mu se može pripisati u krivicu zato što je bilo uračunljivo i učinilo prekršaj sa umišljajem ili iz nehata, a bilo je svesno ili je bilo dužno i moglo biti svesno da je takav postupak zabranjen.

    Odrdbe ZOBS su u suprotnosti sa povim clanovima Zakona o prekrsajima
  • AVAV

    05.09.2017 14:44
    Meni je daleko vaznije da cemo uskoro imati puteve bolje od Nemacke .
  • Libe De NS

    05.09.2017 14:40
    @DragCHE
    G-dine DragCHE nadam se da se šalite! Na autoputu ne možete nikako ama baš nikako da se isključite levo! Možete na regionalnom putu gde nema nadputnjaka. A na autoputu se isključujete preko nadputnjaka i uvek se isključujete desno!
  • DragCHE

    05.09.2017 14:11
    vslv
    Vratite vi dozvolu gospodine, jer se ovaj stav odnosi na ona vozila sa ugradjenim tahografom, koji je bazdaren u odgovarajucoj instituciji. Obrazlozenje: Zakon se dragi prijatelju ne donosi parcijalno i za situaciju koja vam odgovara ili ne odgovara, i mora biti jednako primenljiv za sve i na celoj teritoriji. Na osnovu koje infrastrukture (koja na autoputu mozda i postoji) mislite da vam recimo provere prosecnu brzinu izmedju npr, Suseka i Novog Sada. Dakle nemojte tumaciti zakon kako vama odgovara.
  • vslv

    05.09.2017 13:56
    @DragCHE
    ne razumem zašto čekate da Vam neko dokaže da niste u pravu umesto da se poštedite blama i sami pročitate ZOBS... Član 42.

    5. Brzina
    Član 42
    ...
    Sve odredbe ovog zakona koje se odnose na brzinu primenjuju se na trenutno izmerenu brzinu i srednju (prosečnu) brzinu.

    A sad pravac MUP da vratite dozvolu.
  • Maxa

    05.09.2017 13:28
    @miladin
    @miladin

    Trebali bi da se malo informisete gospodine. Svi DOS-ovci vam sede u SNS-u vec nekoliko godina. Manite se spamovanja i botovske neinformisane demagogije.
    Kako vas nije sramota da za 2000 dinara izdajete ovu naciju "napredni" Miladine.
    Jeftino ste prodali buducnost svoje dece gospodine......jeftino.
  • DragCHE

    05.09.2017 13:11
    Jos uvek niko
    Evo vise komentatora (a ja bih rekao, botova, ili preplasenih i frustriranih vozaca, koji bi na autoputu da voze 80Km/h, levom trakom, zato sto ce za 30 Km da se iskljuce levo) je pisalo afirmativno i pravdalo uvodjenje ove mere, ali jos niko nije odgovorio, koji prekrsaj cinim vozeci vecom prosecnom brzinom, koji clan zakona sam prekrsio.
  • gradjanin

    05.09.2017 13:11
    Nema vise...
    ... preletanja relacije Beograd-Zagreb za 2 sata; to je ono sto zulja Prelevica.
  • u prolazu

    05.09.2017 12:14
    smehotresna olimpijada
    Prelević je u pravu za gužve na rampama i smanjen protok vozila, zato je i uvedeno krajem sezone. Da su uveli pre 2 meseca bio bi kolaps na svim putevima, kao što će biti za 10 meseci, koridore ne završavaju, nedostaje para u budžetu, a naprdni ne misle toliko daleko, već o trenutnom stanju u džepu.
    U pravu je za naprdno usvajanje uredbe o kažnjavanju bez odgovarajuće podrške definisane zakonom, već da vidimo kako će da bude. VEROVATNOĆA bilo čega, pa i smanjenjenja nesreća nije kategorija po kojoj se donose zakoni i uredbe.
    U pravu je za nemogućnost utvrđivanja ko je vozio. Nas možda mogu silovati da vlasnik plaća, a kako sa strancima kojima se uvlače do pertli? O sudovima...
    Ostalo greši!

    Okanovićev komitet je obična NVO koja se zove tako, radi šta joj kaže finansijer, i ne vidim neku snagu "njihove" preporuke. Pogledajte koliko im je leglo para od "države"!
    Ne vidim razlog zašto bi njegovo mišljenje bilo bitno o ovom zakonu! Iako se zove "Komitet" to je samo NVO, pametno izabranog imena.

    O stanju na putevima svi već znate. Više od polovine auto-puteva ne bi dobili tu kategoriju u normalnoj državi. Možda bi zbog toga trebalo uvesti ograničenje, ali onda priznajte da ministarka više vodi računa da pronađe pink šlem nego o putevima.
    Jednostavno, zar ne?

    Bilo bi smešno da se dešava nekom drugom, recimo u Africi. Ovako je i tužno.

    I cilj JESTE namicanje više para u budžet, jer mnogo zevaju a i primaju i nove ale koje mogu sve progutati.

    Lepo upakovano go*no je ipak go*no!
  • dule

    05.09.2017 12:10
    2
    4) "On je ocenio i da će sudije biti zatrpane, jer će im dovoditi i nekoliko hiljada vozača dnevno, da će postojati problem s prevodiocima, neće se znati ni koji je sud nadležan."

    Strašno je pomisliti da bivši koministar policije smatra da je u redu da hiljade ljudi dnevno divlja po autoputu i da za to prođe nekažnjeno. Što se tiče prevodioca - ako se strancima ne žuri, ne žuri se ni našima. Nek sačekaju. Sem toga, kako se sad rešava problem sa prevodiocima. Za nadležnost isto tako - kako se sad rešava kad navataju nekog da jurca recimo 180km/h.


    5) "rekao je Prelević i podsetio da svaki vozač može da vozi i 100 kilometara brže, a posle toga da sedi i pije kafu, ili da čeka ispred naplatne rampe ukoliko vidi da je stigao ranije"

    Ovo smo već ranije prošli - ovo nije jedino tehničko rešenje, ostaju presretači, ...


    6) "Kako ćete strancima, na primer Turcima koji žive u Švedskoj, objasniti da tako nešto što ne postoji nigde u Evropi postoji u Srbiji i da zbog toga mogu biti kažnjeni"

    Naravno da postoje ovakvi sistemi širom Evrope. Što se tiče Turaka iz Švedske, na ulazi u zemlju stoje međunarodno standardizovani saobraćajni znaci koji ih obaveštavaju o maksimalno dozvoljenim brzinama na autoputu. Sem toga, napoznavanje zakona nikad i nigde ne može biti opravdanje za kršenje istih.



    Da rezimiram - meni stvarno nije jasno da neko pored toliko očiglednih brljotina aktuelne vlasti potencira ovo kao problematično.
  • dule

    05.09.2017 12:10
    1
    Ajmo redom:

    1) "Nekadašnji koministar policije Božo Prelević ocenio je da je novi sistem merenja prosečne brzine vozila između dve naplatne rampe besmislen i protivustavan"

    Bilo bi jako dobro da objasni šta je u ovom tehničkom (napominjem tehničkom) rešenju protivustavno. Isto vaši i za besmisleno


    2) "Taj zakon će povećati korupciju, stvoriti neviđene gužve na naplatnim rampama ali će dovesti do toga da će stranci zbog takvog bezobrazluka (jer nisu informisani) zaobilaziti Srbiju i ići alternativnim putevima"

    Prvo ne vidim kako će povećati korupciju - sistem je kontrolisan kompjuterskim programom a ne dobrom voljom nekog pojedinca. Drugo, problem gužvi može biti ali mi ne deluje kao prevelik problem. Treće, autoput smo pravili zbog nas a ne zbog stranaca. Sem toga, ti stranci jako dobro znaju koja je maksimalno dozvoljena brzina na našim putevima.


    3) "Prelević je ocenio da je mera besmislena, između ostalog zato što ne postoji ni pravi način da se stranci obaveste o novim pravilima, ali ni da se utvrdi ko je i na kom delu puta i koliko prekoračio brzinu."

    Pravila nisu nova, novo je samo tehničko rešenje kojim se sprovode pravila. Koliko je prekoračenje brzine - uzima se najpovoljnije za prekršioca, uzima se da je maksimalna brzina kojom je vozio ustvario ova prosečna koja je izračunata. Ukoliko vozač na naplatnoj rampi zeza - kažnjava se vlasnik vozila (ukoliko vozilo nije ukradeno).

  • /

    05.09.2017 12:09
    /
    srbija ovime pokazuje da su eu donacije za opremu prekinute.
    a od rusa smo dobili...
  • Agt

    05.09.2017 12:00
    U svemu smo najpametniji a zivimo najgore u Evropi.
  • Limanac

    05.09.2017 11:54
    Ovaj Prelević baš lupeta. U Italiji se srednja brzina na auto putu meri odavno.
    Ko prati auto-magazine u Srbiji zna da se o ovome vodi polemika kod nas već dve godine i da ranije nije počelo merenje samo zbog pitanja validnosti uređaja koji bi računali srednju brzinu.
    I da, naravno da je ovo preko potrebno.
    Zbog: umornih Turaka, bahatih "bizmismena", obesnih advokata, prepotentnih gastarbajtera....
  • Rade

    05.09.2017 11:38
    Ovaj covek lupeta gluposti dali je on ikada izasao iz srbije pa ovo postoji po celoj evropi a sto se tice stranaca pitajte ih ko nama objasnjava njihova pravila kad odemo tamo dovoljan je znak na ulasku u zemlju i na naplatnim rampama
  • Sreta

    05.09.2017 10:46
    Prelevic me razocarao. "Kako ćete strancima, na primer Turcima koji žive u Švedskoj, objasniti da tako nešto što ne postoji nigde u Evropi postoji u Srbiji i da zbog toga mogu biti kažnjeni" :D
    Kako cete, gospodine Prelevicu, nekome iz Texasa objasniti da u Srbiji ne moze legalno ubiti coveka koji je upao na privatan posed?
    Svasta me nervira u ovoj zemlji, a ljudska glupost najvise. Ako prekoracite brzinu, krivi ste, u gradu ili na autoputu, svejedno. Isto treba da vazi za sve, ukljucujuci i vladina vozila jer svi na taj nacin ugrozavaju druge.
    Ne vidim problem da se bilo kome saopsti da je prekoracio brzinu, ma kako prekoracenje bilo evidentirano. Ne mogu turci da divljaju po putevima u Srbiji zato sto im niko nije rekao da se meri brzina. Uostalom, znakovi pored puta im kazu koju brzinu ne smeju prekoraciti. ;)
  • Perica

    05.09.2017 10:44
    Blebetanje
    Ok tezimo stabdardima koji se primenjuju u u EU . U kojim zemljama se ovakav metod jos primenjuje. Ako je to praksa odnda cemu rasprave .
    Ali ako zakon jos nije usvojen ( da ne pricamo o tome da u EU malte nema zemlje koja na taj nacin meri brzinu) onda zurim na AUTO PUT pa da vidimo kako ce se sve zavrsiti.
    Sto se tice Okanovica i Komiteta sve mi lici na CENTRALNI KOMITET ili ti ustanovu za blebetanje i nerad.
    Potrudite se da popravite puteve,pokosite travu u blizini saobracajnica i pored puteva , nadjete nacin da olaksate ljudima zivot, posaljete saobracajne patrole da patroliraju putevima a ne da sede u ladovini sa radarima itd itd . BEZBROJ NACINA DA POVECATE BEZBEDNOST SAOBRACAJA ALI NE NA OVAKVE NACINE.
  • Ivan

    05.09.2017 10:43
    Pozdravljam
    Nisam SNS/poštovalac, i suštinski me ne zanima ko i zašto donosi propis ako će on valjati. Elem, ne razumem pljuvanje, treba videti kako će funkcionisati pa ako ta mera dovede do smanjenja saobraćajki onda sjajno. Za strance ne marim, lično sam video kako Slovenci vade Italijane iz kola zbog vinjete, 250/400 eu kazna. Čini mi se da ovu meru naj više napadaju bahati vozači. U rasponu vožnje od 100/140 km/h, gospodo, razlika vam je u 10 minuta, jer ma koliko divljao ulaz i izlaz iz grada kao i naplatne rampe i granice izjednačavaju sva vozila.
  • komsija

    05.09.2017 10:42
    Kada cete poceti da merite koliko su radnici i penzioneri dosada izgubili novca ?
  • inostranstvo

    05.09.2017 10:22
    "..da će stranci zbog takvog bezobrazluka (jer nisu informisani) zaobilaziti Srbiju i ići alternativnim putevima"

    Stranci i sad zaobilaze Srbiju . Lazne patrole milicije sa laznim naplacivanjem kazni , izuzetno mala slova na putokazima koja se uopste ne vide , uzasni wc-i , rupe na putevima , bahati i nekulturni vozaci , veliki broj teretnjaka koji se voze potpuno nekontrolisano i parkiraju na sred puta , ...
  • MilanS

    05.09.2017 10:17
    @NS SRDJAN
    Blica jer verovatno vozis levom trakom na auto putu. Kao vecina novosadjana. To je traka za preticanje i da se vratis u srednju.
  • Kika Bibić

    05.09.2017 09:40
    Lepo su to smislili. Nadam se da su napravili statistiku o nesrećama na autostradama (gde auto zaista može da strada od rupa) i drugim putevima. Zar nije jednostavnije da postave one table koje mere brzinu, ne znam vozača koji ne prikoči kada vidi kojom brzinom ide, kao i radare iznad puta kao u Austriji. I tamo niko osim baš ludim ludacima ne pada na pamet da prekorače brzinu - u gradu 30 i 50, a na autoputu 120. Prava idila. Ali nigde iz grmlja ne vreba radar da bi se uzele pare, a autoputevi nemaju rupe na sve strane. Edukacija, braćo Srbi i sestre Srpkinje, od malih nogu, ne otimaj igračku od druga, ne bacaj stvari oko sebe, ne dernjaj se na ulici, nauči da se javiš kako treba, pročitaj poneku knjigu, idi u lutkarsko pozorište, ne gledaj agresivne crtaće, ne kradi i ne kraduckaj u samoposluzi, poštuj učiteljicu i profesore, ne ugledaj se na roditelje. I još štošta nauči dok si mali, pa ćeš poštovani i tuđe živote bogami i svoj) i nećeš jurcati i driftovati po putevima.
  • Jovan2

    05.09.2017 09:34
    Treba u teksut napisati tacan : Direktor Privatnog udruženje Srpski komitet za bezbednost saobraćaja, mb: 17697668. Kada se napiše samo, kao što se piše, Komitet za bezbednost saobraćaja, stvara se slika institutcije, a u stvari se radi o privatniku koji time što radi zaradjuje sebi novac i služi se nazivom udruženja da stvori netačnu sliku.
  • Talac

    05.09.2017 09:23
    Primer od juce i danas (vozim svaki dan NS-BG i nazad, putujem na posao).
    Na deonici izmedju dve naplatne rampe svi mirni kao bubice (voze 120), pretekao sam ih sa 130 jer znam da brzinomer pokazuje 10% vecu brzinu pa racunam na toleranciju ali cim smo prosli rampu kod S.Pazove, odmah su ti isti pojacali tempo, da nadoknade propusteno vreme (i pretekli su me sa 160+) i to bas u zoni prilaza BG-u gde je i inace pojacan saobracaj i postoji velika navala sporaca (oni koji voze 80 na autoputu). Sve zajedno, mozda je smanjena verovatnoca nezgode na relaciji izmedju dve naplatne rampe, ali je zato van nje, verovatnoca drasticno povecana.
    Kao i obicno, u Srbiji se sve radi preko kolena, bez promisljanja. testiranja i analize. Sve strucnjak do strucnjaka (g.Okanovic je dokazani biser).
  • Mile

    05.09.2017 09:01
    realno
    Sa obzirom na stanje puteva, na dotrajalost automobila, na "kulturu" barabstva ovde ne gine uopste toliko strasan broj ljudi. Pre nego sto krene pljuvanje, mog jako dobrog prijatelja je ubila pijana budala u autu.
    Najveci problem o kojima nece oci iz tih komisija reci nijednu rec, da je nas deo koridora, prenatrpan i da nikako ne moze da izdrzi navalu tokom letnje sezone. Zbog toga oni iskopavaju Grdelicku i Sicevacku klisuru, zbog toga prave čep na Sirigu. Zbog toga prave čep na Bubanj Potoku. Kad bi punim intezitetom, ušli turci sa juga i prosečnom brzinom od 180 stigli do BGDa,
    a kad bi krenulo uključivanje na autoput u prestonici, do podne bi red na autoputu bio do Niša.

    Sve u svemu, nedovoljno jaka država, nedovoljno jaka struka, nedovoljno jak kapacitet autoputa.. i zbog tog ovo moraju da urade.
    Laički to apsolutno nema nikakve veze sa bezbednosti, već samo sa prohodnošću autoputa.
    lep pozdrav
  • Stevan

    05.09.2017 08:53
    A ko to pa mene informiše kad ja putujem u inostranstvo kakvi su tamo zakoni i pravila plaćanja drumerine. Šta smem a šta ne smem, ograničenja, vinjete, naplatne rampe..... SVE TO ja moram sam da saznam, vidim, pitam i slično. Pun mi je kufer trpljenja gluposti zbog stranaca. Ajd malo da brinemo o sebi kao što svi ti stranci prvo brinu o sebi pa onda o ostalima.
  • skep

    05.09.2017 08:43
    Ne razumem Prelevićevu brigu u vezi obaveštavanja stranaca. Lepo piše na autoputu da je ograničenje 120 km/h, šta tu nije jasno?
  • Ja

    05.09.2017 08:40
    Gospodine Prelevicu, ja sam trenutno "STRANAC" - ne vozim u svojoj zemlji.
    I veoma sam dobro OBAVESTEN I INFORMISAN da je maksimalna dozvoljena brzina u zemlji u kojoj se trenutno nalazim 130 kmh. Pise na ulasku u zemlju - cim se predje granica. Pise i na svakom ukljucenju na autoput.

    Molim vas da ne izgovarate gluposti.

    Ako ce da se smanje nesrece - pozdravljam. Ako ce da hapse korumpirane saobracajce - pozdravljam. Toliko.
  • vozač

    05.09.2017 08:30
    do niša i nazad
    Juče sam vošio do Niša i nazad pridržavajući se ograničenja brzine i stigao sam 20ak min kasnije nego prethodnih puta.
    Mogu samo da kažem da svi stranci voze preko 120km/h, ali ni jedan nije bio zaustavljen nakon naplatne rampe a policija je stojala tamo.
  • Momcilo ns

    05.09.2017 08:23
    Nigde nisam pročitao kako planiraju da atestiraju predmetni sistem. Da bi sistem bio priznato merilomora biti odobren / proveren od nadležne ustanove. Ko je snimio kolika je stvarno dužina puta između dve rampe (geometarski snimak?), i ko garantuje da su svi satovi (kojima mi meri razliku u vremenu) usklađeni? Mislim da bez ovoga na sudu ne može proći nikakvo kažnjavanje.
  • NSrdjan

    05.09.2017 08:22
    @Nemanja
    Sta je glupo i bezobzirno u tome sto zele da uvedu red na auto putu? Da li si ikada video kako voze stranci? Krene da ti blica jos sa kilometar udaljenosti, kad proleti pored tebe zaljulja se auto. Ovako, postuj ogranicenje i niko ti nece uzeti novac. A i putevi kakvi su nam, i na 120 km/h samo tockovi sto ne pootpadaju.
  • miladin

    05.09.2017 08:20
    ko o cemu . .
    dosovci o ljudskom pravima! ubise nas ta ljudska prava uvek rezervisana za one koji krse zakon
  • Kiki

    05.09.2017 08:17
    Mislim da bi broj stradalih u saobracajnim nesrecama na autoputu mnogo vise smanjio da naprave taj autoput (i puteve generalno) kako treba, umesto sto pare od putarine zavrsavaju ko zna gde.
  • Микица

    05.09.2017 08:13
    Налупета се овај само тако. Није неуставно јер у тренутном закону постоји тачка која дозвољава мерење средње брзине. И занима ме који је то алтернативни правац ван Србије за некога ко иде са запада у Грчку и Турску? Румунија нема аутопут који иде север-југ трасом као ни Бугарска. Србија им је једини правац где брзо стигну до Грчке. И нек се мери просечна брзина. Да би ишао у просеку преко 120 треба да возиш добар део пута као манијак преко 160 и више. Нек повећају само ограничење на 130 и биће све ок. Сасвим довољно за наше аутопутеве.
  • Недељко

    05.09.2017 08:07
    Тако млад а тако убеђен
    Он стварно верује у то што говори. Пунимо буџет јер је празан и баш нас брига за вашу безбедност. При брзинама преко 80км/с се гине и нема безбедности возили 120 или 160 или 200. Ствар је у томе да ли сте способни да управљате возилом при тим брзинама и да ли је ваше возило исправно за такве брзине. А највећа глупост је кад убаце вероватноћу у објашњење погибије. Ма, џабе је трошити речи на нашу власт.
  • Srdjan

    05.09.2017 08:04
    vozac
    U pocetku sam bio skeptican i totalno protiv ovoga, ali kad sam malo razmislio i izmerio svoju brzinu... ovo je super stvar. Ni jedan nas gradjanin koji je normalan vozac nece biti ostecen! Znaci mozete da vozite kao i do sada 130-140 na autoputu, pri ubrzanju do te brzine i usporavanju na naplatnoj i na nekim deonicama gde su radovi vi prosecnu brzinu spustate ispod 120... tako da nema kazne.. a ako budu tolerisali do 125 to je onda pun pogodak.. za strance obavestenje veliko na granici i resen problem. Oni su i jedini koji znacajno krse ogranicenje na autoputu i izazivaju najvise udesa.. Samo velikaaa tolerancija prema nasim gradjanima do 125-130 da ne bi izazvali narodni bunt (haha toga kod nas nema)
  • DragCHE

    05.09.2017 07:59
    Srpska policija
    Za njih je Tito, jos uvek ziv, kao i njegova maksima, "Pa necemo se drzati zakona, ko pijan plota". Na koji clan zakona ve se pozvati u kazn koju vam ispisui, koliko znam tamo mora da pise koji clan zakona ste prekrsil. A clan ne postoji, jer trenutno u zakonu ne postoji ni prekrsaj, prekoracenje prosecne brzine, stvarno, lakrdija od drzave.
  • Лука Лабан

    05.09.2017 07:59
    Сећам се времена кад су нам ови са измишљеним функцијама објашњавали како су упаљена светла на возилу преко дана такође због наше безбедности!
  • NikT

    05.09.2017 07:51
    A
    I dalje tvrdim kao i pre par godina, da ovog Okanovića treba što pre skloniti iz tkz Agencije za bezbednost... Čovek samo sedi i smišlja gluposti. Kada sam bio u USA pre par godina, vozio sam 300km u jednom pravcu i nisam vozio ispod 160km/h.... Niko mi ni "A" nije rekao...
  • Filip

    05.09.2017 07:45
    Englska
    Ovde u Velikoj Britaniji na dosta mesta na autoputu imaju velike table gde pise: Average Speed Control, i nacrtane kamere, slicno kao sto kod nas pise ono ogranicenje 120km/h.

    Nije bas da toga nema u EU, Ovde je to samo jasno obelezeno.
  • Nemanja

    05.09.2017 07:29
    Nema dileme
    Nema dileme da je ovo još jedna Naprednjačka mera samo da uzmu pare narodu. NA najgluplji i najbezobrazniji način. Naravno da je protiv ustavno kao i gomila zakona koje su oni doneli.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna