Autor: RTS

Info
23.11.2021.
07:27
Mere koje su vlade donele kako bi suzbile širenje zaraze kovidom19 dovele su do protesta na ulicama Brisela, Haga, Roterdama, Beča, Zagreba.
  • Miki

    27.11.2021 23:19
    Skup sns
    Koji je komentar kriznog staba na ovoliko okupljanje ljudi veceras koje je okupio predsednik bez maske. Ajd ako smeju
  • Krioserver

    25.11.2021 16:31
    Naslov
    Odlazak u kafić nije ljudsko pravo, slažem se ali sloboda kretanja jeste. Pa gde me put nanese, možda i u kafić...
  • Nemanja

    23.11.2021 23:48
    Mantra
    Moram da primetim da se najnovija mantra avaxa zove “prirodni imunitet” i “antitela”. Sve uz “zašto ja” naricaljke…Elem, evidentiran Kovid vam ulazi nakon dve nedelje po automatizmu u Zeleni ausvajs i smatra se, potpuno isto kao i vakcina, da ste mirni 6 meseci. Meni su doktori koji su me pregledavali rekli da treću dozu uzmem na polovini intervala, dakle, posle tri meseca, dok sam još dobrano “u garanciji”. Proveravanje da nemam slučajno “viška” antitela je budalaština, iz prostog razloga što ne postoji “višak antitela”. A carevi koji broje antitela pa na osnovu toga biraju dan za vakcinu su posebni slučajevi, podsećaju me na likove koji se boje iz kuće da izađu dok ne pročitaju dnevni horoskop.
  • Brunova mama

    23.11.2021 17:12
    @ Jovan
    Vakcinacija protiv virusa COVID-19 u ovoj zemlji nije obavezna jer ministar zdravlja neće da primeni Zakon o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti, iako je to isključivo u njegovoj nadležnosti, a neprimenjivanje tog zakona je teško krivično delo.
  • @9

    23.11.2021 16:52
    Paaa mozda zato sto rak ne izazivaju mikroorganizmi, a vakcine su prevencija infektivnih bolesti? Mislim, ovo spada u opstu kulturu, osoba koja je isla u osnovnu skolu ne bi trebalo ovakve stvari da pita.
  • jučer

    23.11.2021 16:22
    se u susjedstvu
    pojavio baš lep tekst na temu kovida, vakcinisanja-nevakcinisanja, totaliratizma, nemoći, straha (uglavnom političara za svoje dupe - čitaj fotelju) itd., itd

    https://www.jutarnji.hr/vijesti/svijet/veliki-britanski-pravnik-uzasnut-zbivanjima-u-europi-ovo-je-prvi-ozbiljan-simptom-totalitarizma-15123534

    "...- Svjedoci smo ultimativnih ludosti uplašenih političara koji ne mogu priznati da su nemoćni pred prirodnim fenomenom, smatra bivši sudac....."

  • Misko

    23.11.2021 15:17
    Problem je sto drzavom vlada "sto za jednoga".
  • predrag

    23.11.2021 15:16
    Kolege su poslom isle do Kine, sada. Na granici su zadrzani 21 dan u karantinu, bez obzira sto su vakcinisani.
    Tako rade ozbiljne drzave i ozbiljni dr u vreme pandemije.
    A ne - granice otvorene za sve zemlje Azije (da bi investitor zaradio na jeftinim radnicima, umesto da plate nase po zakonu trzista-ako nece niko za 100 evra, podizes cenu do one za koje ce raditi -tako je valjda u kapitalizmu?!), a ovamo se pravis pametan i uvodis ausvajs.
    Zasto se dr ne zalazu za 1.stvar u pandemiji- karantin na granici ?!
    Ne smeju ni da pomenu ?!
  • Zovem se Stevo

    23.11.2021 15:06
    Inače
    Ajde doktore zabranite da izađu na izbore oni koji nisu vakcinisani.
    U tom slučaju Vučić neće preći cenzus.
  • Slobodan_

    23.11.2021 14:59
    Uzročnika pandemije još uvek ne znamo.
  • pajo patak

    23.11.2021 14:37
    уставобранитељима и дрвеним
    адвокатима: pitajte studente II godine pravnog fakulteta, koji su obligatno morali da polože rimsko pravo da bi upisali istu, šta se kaže više od 2000 godina: svako pravo ( pa i ljudsko ), nosi i određene obaveze ( takođe ljudske )
  • Tja

    23.11.2021 14:31
    @9

    Gari, koliko si glup na skali od bas do jako? Bas jako. Je l' ti nadimak broj godina pa ne kontas? Najbolje da se medicina kao nauka ukine, sta mislis? Mislim, tebi ocigledno ne pomaze, pa...
  • 9

    23.11.2021 13:13
    @Marko
    Ako je medicina- farmacija tako efikasna zašto ne pronađe
    već jednom čarobnu vakcinu protiv raka ili HiV-a ?
    Bolest postoji više od 50 godina , ljudi umiru u
    najstrašnijim mukama , a medicina ništa ?
    Ptičiji i svinjski grip? Ništa.
  • Negrutin

    23.11.2021 13:00
    banana selo
    Jesu to oni isti naučni dokazi koji nas uveravaju da je " virus" nastao od slepog miša , na nekoj pijaci?
  • Marko

    23.11.2021 12:52
    @Problem je

    ...što vi ne želite da se informišete ili to ne umete. Vakcinisani kraći period izlučuju virus i sa manjim virusnim opterećenjem (viral load) što znači da su drastično smanjene šanse da zaraze nekog, a nekog ko je takođe vakcinisan još manje šanse. Sve to znači i manje zaraženih i manje teško obolelih hospitalizovanih. Dakle veroavtnoća da vakcinisani nekog zaraze postoji ali je mnogo manja nego bez vakcine. Još kad se ne bi ljudi ponašali ko razmažena derišta i nosili maske, pravili distancu i izbegavali veća okupljanja. Problema praktično da ne bi ni bilo.
  • Odo po kokice

    23.11.2021 12:50
    Odma ce se
    Vrnem.
  • persida

    23.11.2021 12:46
    promasena tema
    Nije stvar ni u vakcinisanju ni u nevakcinisanju. Ako se vec zna da i jedni i drugi mogu da prenose virus, trebalo bi, kao sto je Nemacka pocela u domovima za stare, da se uvede svakodnevno testiranje, bio vakcinisan ili ne.
  • Pera

    23.11.2021 12:34
    Ali zato
    Sloboda kretanja jeste.
  • Željen

    23.11.2021 12:33
    Veoma jednostavno
    Društvo je zasnovano na dogovorima.

    Ako je dogovor da stajemo na crveno svetlo na semaforu, ja ne moram da stanem, ali snosiću posledice, i verovatno ću ugroziti nekog drugog i taj može da me tuži.

    Ako se prihvati da je vakcinacija dogovor nekog procenta društva, država treba da omogući građanima da se izjasne (to je posao od par sati za jednog programera): unesite svoj jmbg i izjasnite se PROTIV vakcinacije.
    Ako takvi obole, neka plaćaju sami lečenje.
    Ako se utvrdi da su nekog zarazili (to ne znam sasvim kako, ali...), neka plaćaju posledice.

    Sve koji se ne izjasne protiv, treba pozivati na vakcinaciju. Ako se ne odazovu tri puta, prebacuju se u kategoriju PROTIV vakcinacije.
  • Tja

    23.11.2021 12:32
    @Problem je

    Ni ja ne vidim ako nosim kapu preko ociju. Posto vama dzabe pricati, a sami odbijate da razumete, ja sam za prisilu leba mi. Ni osnovci ne idu u skolu da bi ucili, vec zato sto se mora. To je odlicna paralela za vas sto se pravite blesavi.
  • Liman NS

    23.11.2021 12:27
    Sva ljudska prava
    Nije osnovno, ali je ljudsko pravo. Doktor bi da deli po pravima ljude.
  • Problem je

    23.11.2021 12:22
    Sto vakcinisani prenose zarazu. Ne vidim zasto bi bili privilegovani u odnosu na nevakcinisane.
  • Marko

    23.11.2021 11:50
    @Svetlana NS
    Zato što morbile nisu isto što i korona i ne stiče se imunitet na isti način. Znate, nisu svi virusi isti, ne ponašaju se isto i nećete dobiti imunitet na njih isto. Zato nemate imunitet na HIV niti uopšte postoji preležavanje HIV-a.
  • Idi begaj

    23.11.2021 11:50
    Besmisleno je raspravljati o tome ko donosi odluku o tome šta ću uneti u svoje telo.
    Kome nije jasno,ne može mu se objasniti.
    Vakcinisan je zaštićen,nevakcinisan nije.Ako to nije tako onda postoji ogromna rupa u vakcinaciji.
    Nikada mi nije palo na pamet da odvraćam nekog od prve,druge,treće,četvrte,.....doze.
    Svako u svoje telo po nahođenju.
  • Marko

    23.11.2021 11:45
    @Zaza
    Pitajte preminule od kovida da vam objasne razliku između "prirodno stečenog imuniteta" i ovog drugog. Možda mrtvi znaju da vam odgovore.
  • Marko

    23.11.2021 11:42
    @Jovan
    Vakcina nije obavezna jer Aleksandar Vučić veoma dobro poznaje svoj narod i zato ovako uspešno njime i vlada. Drugim rečima zna da bi to bilo nepopularno i da bi izazvalo možda nemire a i nije ga briga da li ćete da pocrkate, boli ga uvo da vas tera na nešto dobro.
  • Svi

    23.11.2021 11:42
    Svi
    su pametni. Neverovatno!
  • Zaza

    23.11.2021 11:31
    Citam komenare o pravima i da ne ugrozavamo druge. Slazem se da ne treba dovoditi sebe u takvu situaciju da mozes ugroziti drugu osobu.
    Samo se vracam ponovo na prirodno stecen imunitet.
    Koja je razlika izmedju vakcinisane osobe i osobe koji je prirodno stekla imunitet? - o ovome niko nista ne govori. Oboje mogu da se razbole, i da prenose virus. I oboje mogu imati blazi oblik bolesti. I naravno, oboje zavrsiti u bolnici.
    Ja sam za to da ko ne zeli da se vakcinise da da na uvid antitela, ko nema - vakcina. A ne ovako svi u jedan kos. Ne bitno da li si prelezao i vise puta, ti si opasnost za vakcinisane. A ako vakcinisan bolestan, onda je opet kriv nevakcinisan. To je kao da se deca svadjaju.
  • Igor®

    23.11.2021 11:11
    O tom pričam
    Svetlana i Zaza,jel vidite kako su vam izlupali minuse na sasvim logično pitanje?E,to je Srbija!Oni vam ne dozvoljavaju da imate stečeni imunitet nego vas teraju na vakcinaciju.To su ljudi koji gledaju režimske kanale i mišljenje im stvara neko drugi.
  • Marko

    23.11.2021 10:59
    Uvesti obaveznu vakcinaciju i ogromne kazne i završiti priču, šta ima da se objašnjava posle 2 godine epidemije. Podići nivo kontrole i vršiti suzbijanje izdavanje lažnih potvrda ekspeditivnim kažnjavanjem.
  • @dejan

    23.11.2021 10:19
    nije diskriminacija
    A sta sa mojom slobodom kretanja, kad moram stati na pesackom prelazu dok tvoje dete prelazi ulicu?
    Uz svako pravo, dolazi i neka obaveza, a to je ono sto vi antivakseri ne razumete...

    Imas pravo, sve dok tvoje pravo ne ugrozava nekog drugog. a u ovom slucaju, tvoje pravo na ulazak u kafic, moze ugroziti necije drugo pravo da ne umre od zarazne bolesti koju si mu nesvesno preneo...
  • Ustav

    23.11.2021 10:18
    Komično je kada osobi koja je doktor medicine prebacuju da nije pravnik oni isti komentatori koji ovde proizvoljno tumače ustav i zakone kao da su upravo sami takvi pravnici. Da ne pominjem pozivanje na "slobodu kretanja" koju tumače kao "sloboda da idem gde ja hoću, kada ja hoću i kako ja hoću".
  • sve

    23.11.2021 10:17
    po spisku
    Slažem se da odlazak u kafić nije osnovno ljudsko pravo. Međutim, ne slažem se da isti princip ne važi i za ostale zatvorene prostore i delatnosti, i da je sasvim u redu boraviti 5 sati u Promenadi, sedeti u bioskopskoj sali, ili na svadbi sa 300 zvanica. Za vrhunac licemerja smatram što je doktoru sasvim u redu da poziva da se vakcinišu deca, kako ne bi ugrozili nastavnike koji neće da se vakcinišu (bila je vest da je svega 50% vakcinisanih prosvetara), ili činjenica da kad odem da primim terapiju, moram da budem u bliskom kontaktu sa lekarima i sestrama koji takođe praktikuju svoje pravo da ne budu vakcinisani. Nisu ljudi besni sto ne mogu u kafanu, već što su samo pojedini diskriminisani. Dok ne vidim izdatu kaznu u Magacinu, biću kivan i dalje.
  • Svetlana NS

    23.11.2021 10:15
    Imunitet
    Gostujući na TV Hepi 2017. godine u jeku epidemije morbila, izjavio je da je imao sreću da prirodno preboli morbile kao dete, stekne trajni imunitet, i da zato nije morao da primi MMR vakcinu. Zašto se onda oni koji su prirodno preboleli kovid vakcinišu? Zašto sad mlade ne puste da prirodno prebole koronu i steknu trajni imunitet?
  • Zaza

    23.11.2021 10:13
    Stalno se prica o vakcinisanima i nevakcinisanima i kako je bitna vakcinacija... i svi treba da se vakcinisu. A niko vise ne prica o prirodnom imunitetu koji je stecen, samo moras se vakcinsati. Nista se ne priznaje, samo vakcina. U poslednje vreme se moze procitati kako naucnici otkrivaju da prirodan imunitet duze traje nego sto se na pocetku pretpostavilo, vecina ispitanika i preko godinu dana imaju solidan broj antitela. I sada to se nigde ne priznaju, samo vakcinu.
    Nemam nista protiv vakcina, samo mi suludo da svi moraju da se vakcinisu i ako imaju prorodno stecen imunitet.
    Ali ne, ako hoces slobodno da se kreces, bez obzira imas li vec antitela... vakcinisi se. :-)
  • Puniša

    23.11.2021 10:09
    ...
    Nije osnovno pravo da se uđe u kafić, tržni centar i slično. Od čega će ti ljudi što rade u tim branšama da žive?
  • XO

    23.11.2021 10:09
    @Dejan
    Od kada je to kafić javno mesto?
    Moj kafić je moj kafić i koga hoću da pustim pustiću, a koga neću izbacivač ga izbaci napolje. Ako hoću puštaću Sepulturu, a mogu i Cecu jer to je moj kafić. Ako Država kaže da puštam samo vakcinisane, ja moram tako uraditi ili rizikujem kaznu. Najlakše je raditi po pravilima i niko ti ništa ne može. Samo što Srbi ne vole pravila.
  • @Dejan

    23.11.2021 09:56
    Ajde vec kad se pozivas na Ustav ne bi bilo lose i da ga poznajes: "Sloboda kretanja i nastanjivanja i pravo da se napusti Republika Srbija mogu se ograničiti zakonom, ako je to neophodno radi vođenja krivičnog postupka, zaštite javnog reda i mira, sprečavanja širenja zaraznih bolesti ili odbrane Republike Srbije".
  • Ш

    23.11.2021 09:56
    Од*би
    Ово одавно није демократска држава!
  • АцаНС

    23.11.2021 09:52
    Мало логике
    Две године од почетка пандемије, они треба да уводе мере којима ће људе масовно "мотивисати" да узму нешто што их званично практично штити од озбиљног развоја болести због које је проглашена пандемија. Да ли неко разуме "логику"?
    Иначе, ако уведу ово што најављују, за три месеца ће бити затворено 60% објеката на које се ото односи, и без тих аусвајза су на граници опстанка.
  • Vlada

    23.11.2021 09:51
    @Dejan
    "Sloboda kretanja i nastanjivanja i pravo da se napusti Republika Srbija mogu se ograničiti zakonom, ako je to neophodno radi vođenja krivičnog postupka, zaštite javnog reda i mira, sprečavanja širenja zaraznih bolesti ili odbrane Republike Srbije."

    Vi male Perice ponavljači ste se baš raskomotili misleći da možete da lupite bilo koju glupost i da vam to prođe.

  • Milans

    23.11.2021 09:51
    Konkretno
    Ali placanje poreza, doprinosa i zdravstvenog osiguranja jesu osnovna ljudska prava.
    Problem je sto su ti za koje radis dragi doktore obesmislili sve. Tako i Vas i Vase kolege, koji radite kako Vam kazu a ne po savesti, a sve za sitne novcane benefite.
    Nemate protokol u lecenju, ne zna se kad se prima i koliko doza. Prva, druga u zavisnosti od proizvodjaca, treca o kojoj nije bilo ni govora, lazirate podatke, nemate evidenciju ili je ne iznostite o broju vakcinisanih i ne vakcinisanih na bolnickom lecenju, o stopi smrtnosti kod jednih i drugih. Situacija je idealna za lov u mutnom uz propratna zastrasivanja gradjanstva, ali bojim se da ce se uskoro stati na kraj ovom ludilu.
  • Građanin

    23.11.2021 09:19
    Kafići
    Dobar deo kafića treba zatvoriti, pogotovo u stambenim četvrtima. Njima tamo apsolutno nije mesto. Ako nam je nešto dobro ono prošlogodišnje zatvaranje donelo, to je da uvidimo do koje mere su ti ugostiteljski objekti nametnuli nezdrav život.
  • Sale

    23.11.2021 09:15
    Pa nas naivni narod misli da jeste..
  • slavija

    23.11.2021 09:13
    Ali sloboda kretanja jeste. Krnjiti malo po malo od te slobode pod izgovorom ovo nije ljudsko pravo, ono nije ljudsko pravo, će dovesti do toga da nevakcinisani neće moći da izađu iz doma. Da je sve to u redu, ne bi ulice Beča, Pariza, Berlina i drugih gradova bile prepune demonstranata.
  • Xy

    23.11.2021 09:09
    ajde ovako
    Doktor medicine tumači Ustav.. ... Političar tumači fudbal... Egoista tumači porodicu... NIje ni čudo gde smo.. U Švajcarskoj sajdžija pravi sat, mlekar sir, pekar hleb, keramičar pločice.. a kod nas? Zato smo tu gde jesmo, i oni su tamo gde jesu..
  • Pera

    23.11.2021 09:06
    Osnovna ljudska prava su sloboda, zdravlje, život... a Vladari sveta u senci žele monopol nad njima silom, pa i na "sporni" ulazak u kafić. Ovaj korumpirani "dr", "lekar", "heroj", očito je "ekspert" (i) za pravo.
  • Rocko

    23.11.2021 09:02
    ...
    Kada vakcinisani ne budu mogli prenositi virus, tada ce kafic-propusnice mozda i dobiti smisao..ovako, samo mucite napaceni narod i stavljate nevakcinsanima zutu traku na ruku, a korona se i dalje raznosi.
  • НН

    23.11.2021 09:01
    Извините !
    Што Вам не верујем !
  • 65+

    23.11.2021 08:59
    Pravo na zivot je osnovno ljudsko pravo koje ste nam oduzeli. Prodali ste nam vodu, zemlju i zagadjujete vazduh. Nisam izgleda dobro razumela ono ZA NASU DECU. Sta se desilo u Japanu, da li mozete da objasnite?
  • Zoolok

    23.11.2021 08:54
    Ma svi antivakseri pričaju samo o svojim pravima, niko od njih da pomene odgovornosti i obaveze koje postoje u ljudskom društvu, to ih ne zanima uopšte. Samo JA JA JA JA JA, majko mila kakvi ljudi.
  • Ce

    23.11.2021 08:50
    Osnovno ljudsko pravo je sloboda kretanja I sloboda izbora, takodje pravo na lecenje I odbijanje lekarske usluge...
  • Roko

    23.11.2021 08:44
    Šta se praviš da ne razumeš? Ukidanje mera znači da pustite ljude da žive normalno, bez maski, ograničenja kretanja, bez ikakve kontrole. Ili ćete lepo ukinuti mere, ili ćemo ih ukinuti na ulici.
  • Bojan P.

    23.11.2021 08:39
    Ugostitelj NS
    Izvini ali ja kao ugostitelj niti želim niti imam pravo da diskriminišem ljude na osnovu toga da li su primili vakcinu za koronu ili ne. Pogotovo što moraju na svakih 6 meseci da primaju po injekciju.
  • Banderaš

    23.11.2021 08:34
    16 vek
    Dokle god SPC i Udba upravljaju Srbijom,ona definitivno neće biti zemlja liberalnih ideja,niti može napredovati ako ovakvi utiču na razvoj ljudskih sloboda i demokratskog mišljenja.
  • Drug Crni

    23.11.2021 08:25
    Sloboda kretanja je šta!?
  • Sabahudin

    23.11.2021 08:20
    Omerović
    Za dokonog čoveka koji nema nikakvih obaveza u životu boravak u kafiću je od suštinske važnosti. Kada takvoj osobi uskratite dangubljenje u kafiću on postaje dezorjentisan, osoba narušene ličnosti i naravno da se buni zbog toga. Krizni štab mora obratiti pažnju i na taj detalj.
  • Zos

    23.11.2021 08:15
    Ljudska prava
    Kaže doktor: "Ljudska prava su definisana unutar zajednice". Severna Koreja je zemlja sa najvećim stepenom ljudskih prava, tako su oni to definisali unutar svoje zajednice.
  • Aleksandar974

    23.11.2021 08:10
    Osnovno ljudsko pravo je da budemo placeni za svoj rad. Tako da izmedju ostalog imamo novca da ponekad udjemo u kafic.
  • Dejan

    23.11.2021 08:09
    Ccccc
    Kafic je javno mesto, hi mene uslovljavas sa necim da udjem u kafic, on moze a ja ne, cist fasizam !!!
  • SRB

    23.11.2021 08:06
    Sedi jedan
    Znaci problemi kod nevakcinisanih i vakcinisanih su decenijski različiti?! Koja budalaština!!! Pa većina se i vakcinisala da bi mogla da uđe u je*eni kafić!
  • EvoOvako

    23.11.2021 08:00
    Naravno
    Da to nije osnovno ljudsko pravo.
  • Djuri

    23.11.2021 08:00
    Vazi
    Nisu to protesti antivaksera,niti je problem tu odlazak u kafanu.
  • Jovan

    23.11.2021 07:59
    ?
    Ako je sve kako vi doktore govorite,zasto vakcina nije obavezna.Kako je pojas u automobilu obavezan da se veze a vakcina koja spasava milijarde ljudi nije.
  • Marko

    23.11.2021 07:52
    Čovek je 100% u pravu.
  • Kum

    23.11.2021 07:50
    Ali pravo na rad je ustavno pravo
  • NS

    23.11.2021 07:49
    Dosta
    STOP KOVID FASIZMI!!!!!!!
  • Dejan

    23.11.2021 07:45
    diskriminacija
    Nije pravo ali je time sloboda kretanja uskracena tim licima.Sloboda kretanja se moze oraniciti samo licima zbog kriminalnih radnjih, osudjivanim licima i sl.Ne moze Zakon o kovid sertifikatima biti iznad viseg pravnog akta , Ustava.
  • Paulus

    23.11.2021 07:40
    Rimsko pravo i Hipokrat
    Doktor je i pravnik?!
    Znači na studijama medicine proučava se i Pravo?
    Režim o dalje salje svoje trajanje da zbunjuju zbunjeni deo populacije.
    Drži se doco igle!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna