Autor: RTS

Info
07.10.2022.
10:47 > 15:29
Kupci u Srbiji godišnje podnesu više od 1.200 žalbi na neispravne tehničke aparate, pre svega televizore i audio-opremu.
  • Vladimir B.

    10.10.2022 08:26
    Za Saleta i slične njemu...
    ... više sam nego uveren da niste ni bili rodjeni u toj bivšoj zemlji a kamoli je zapamtili o čijoj industriji tako i toliko sa visoka pišete.
    Daleko od toga da se sve licencno proizvodilo i to što ste izneli je, u najblažu ruku, smešno a usput, i sve ono što se i licencno proizvodilo, proizvodilo je se a ne sklapalo ali Vi očito tu ne možete shvatiti razliku...
  • @Prolaznik

    09.10.2022 13:41
    Sta ce reci na Teslinu politiku zamene baterija.... Baterija te kosta ko ceo auto a nedozvoljavaju da se baterija popravlja.
  • Prolaznik

    07.10.2022 18:56
    Evo i to
    "U martu 2022. Evropska komisija je objavila da planira da iznese zakonski prijedlog o pravu na popravku.
    Politika prava Evrope na popravku je odgovor na rastuću frustraciju proizvođačima koji ne stavljaju rezervne dijelove na raspolaganje ili naplaćuju previsoke cijene. Takođe ima za cilj ograničavanje uticaja elektronskog otpada na životnu sredinu i smanjenje troškova posedovanja proizvoda.
    Novi propisi zahtijevaju da proizvođači dostave dijelove za popravke i priručnike profesionalnim serviserima u roku od 15 dana od zahtjeva. Ovisno o vrsti proizvoda, proizvođači su dužni nastaviti podržavati servisere trećih strana 7 do 10 godina.
    Dostupnost ključnih rezervnih delova – Proizvođači moraju obezbediti rezervne delove za 7-10 godina, u zavisnosti od proizvoda. Procedura za narudžbu ovih dijelova mora biti uvedena najduže 2 godine nakon što je proizvod stavljen na tržište i isporučen krajnjem korisniku u roku od najviše 15 radnih dana."

    "In March 2022, the European Commission announced that it plans to put forward a legislative proposal on the right to repair.
    The Europe right to repair policy is a response to the growing frustration with manufacturers who are not making spare parts available or charging exorbitant prices. It also aims at limiting the environmental impact of electronic waste and reducing the cost of owning a product.
    The new regulations demand that manufacturers provide repair parts and manuals to professional repairers within 15 days of request. Depending o
  • @Student & @Pera

    07.10.2022 17:13
    Samo kad bi nam još objasnili
    misteriju šta je to “kvalitet”?
    Konkretno, pre dvadest godina sam kupio veš mašnu koja me koštala oko 22 hiljade, ne znam koliko je to tada bilo evra ali nebitno, bitno da mašina fercera i dan danas. E, da, mašina je firme koju su 90tih naizvali “kikiriki” firma. Kad ono, međutim. Iako kad krenu ovakve teme upravo I tu firmu često. Posle veš mašine kupio sam I frižider I tv od iste firme. Tv ima 10 godina a frižider oko 15. Tako da je sve ili lutrija ili relativno, neću da filozofiram. O bosch usisivaču njegovim popravkama mogao bih eseje da pišem, a opet sam ga ponovo uzeo…jednostavno kupiš i čekaš…
  • @bananarama

    07.10.2022 16:45
    Bas me zanima sta je tvoj hobi pa da preporucim celom tvom komsiluku da te gnjave da im za kafu ili veceru sredjujes nesto u tvoje slobodno vreme. Iskoristavas dobrog komsiju, koji je ocigledno i skroman, predstavljas to kao da skoro ti njemu cinis uslugu jer si mu dao zanimaciju i jos to preporucujes svima kao recept. A vidim i znas i sta su kondenzatori i otpornici i koliko kostaju, samo ne znas sam da uradis. Stvarno ima samozivih ljudi.
  • Pa

    07.10.2022 16:41
    Pa
    Pa normalno!!!Kako bi trgovac zaradio da ti proda neki proizvod koji je kvalitetan i pod dugom garnacijom! 2 godine i kvar par puta i kupuj novo!!! Bilo nekada i sada se moze samo pricati!!!
  • Razum??

    07.10.2022 16:32
    @@aleksej
    Zapravo (i začudo) Aleksej je ovog puta bio u pravu. Pogledaj ovaj veritasiumov video, tu imaš izloženo prilično argumenata, svedočanstava i dokaza u vezi sa pričom oko sijalica i tim kartelom a i u vezi je sa ovom temom:

    https://youtu.be/j5v8D-alAKE
  • /

    07.10.2022 16:10
    Bananarama
    Molim lepo, a gde taj vas svestrani lik stanuje. Kod mene u komsiluku takvih kanda nema. Hvala unapred
  • Nemanja

    07.10.2022 15:41
    Rok trajanja
    I "nekad" a i sad su postojali i postoje uređaji koji traju decenijama i/ili se mogu lako i pristupačno popraviti kada im neki deo otkaže. Problem je što isti koštaju i koštali su uvek od 1000 deviza, pa na gore. Zapitajte se, na primer, koja je razlika između veš mašine od 250 EUR i one od 2000? Na skupljoj ćete naći otprilike dve dodatne funkcije (najčešće, interni rezervoar za deterdžent) i to je to. U čemu je onda dalje razlika?
    Hint za kupovinu: ukoliko želite i u mogućnosti ste da sebi priuštite uređaj koji će da traje, gledajte brendove/marke koji nemaju u ponudi ništa jeftino. Najveća razočarenja ovog tipa se dešavaju kad kupite "povoljno" uređaj XYZ brenda za koji znate da je "kvalitetan", ali za cifru konkurentnu nekom no-name. Mislim da je iz poslednje rečenice jasno i na koje brendove mislim ;)
  • frka

    07.10.2022 14:57
    razliciti strandardi i cene
    Svaka vrsta proizvodnje ima stroge standarde. Ono gde sam ja odgovoran postoji 16 zahteva koji morate da ispunite i garantujete za iste. Na osnovu toga
    se vrsi kategorizacija kod kupca. Delovi stizu iz Kine, Ukraine, Koreje...u pet kategorija. Do trece kategorije uredjaj drzi najmanje tri godine. Najopasniji uslov za proizvodjaca bez obzira na proizvodnju je garancije od 5 do 10 godina za osiguranje delova pri popravci. To sto je u drzavi "Sahara" cena proizvoda ista kao u recimo Nemackoj a kvaliteta losa je iskljucivo problem vlade te drzave. Taj zakon je stupio 17.03.2020 i mnoge su firme otisle u konkurs zato sto nemaju dovoljno novca kako bi pokrili svoje gubitke u slucaju reklamacija.
    Sve ono sto neki prodavac kupi problematicnu robu, tesko cete za to dobiti povracaj novca jer je on tu robu vec platio i proizvodjac nema nikave odgovornosti. Srecno.
  • Student

    07.10.2022 13:49
    Kupite kvalitetne uredjaje, ne skupe sa milion funkcija koje necete korisitit, vec kvalitetne. Necu da reklamiram nikoga, ali ima bela tehnika gde obicna ves masina kosta preko 1000e i ima oko 100kg.
    Ima kvalitetne robe, ali ne za male pare.
  • pera

    07.10.2022 13:20
    ovako
    ja kao prodavac nemam pojma da li će biti delova za neku veša mašinu za 10 godina , to ne zna niko !!! broj pranja je danas mnogo veći nego ranije , pre trideset godina prali sve nedeljom , danas svaki dan masina odradi par sati.Danas je mnogo pristupacnija tehnika , i svi se razocaraju da im je crkla masina posle 5 godina a platili je 30 hiljada , ko hoce kvalitet i dugovecnost neka gleda bosch electrolux ... od 50 hiljada pa navise , za ove brendove godinama niko nema reklamacije.
  • bananarama

    07.10.2022 12:45
    Kada vam nešto od tehnike crkne a istekla je garancija, raspitajte se po komšiluku u zgradi, u ulici, u kvartu da li ima neko ko se iz hobija bavi elektronikom. Taj kod kuće ima lemilicu, uređaj kojim može da proveri napon u štampanoj ploči, otpornicima, kondezatorima, . . . .
    Čim pronađe kvar, a u 99% slučajeva je ili iscureo neki od kondenzatora ili je izgoreo neki otpornik, na ceduljicu vam napiše šta da kupite. Odete u prvu prodavnicu elektroničke opreme i to kupite. Otpornici koštaju par desetina dinara, kondezator par desetina dinara do 100, 150 dinara u zavisnosti koji je.
    To donesete kući a komšija zalemi na ploču. Posle toga uređaj, veš mašina, televizor, . . . rade godinama.
    Za 100-200 dinara ste popravili uređaj a komšiju izvedete u obližnji kafić na pivo i druženje. Ili ga častite sa jednom hiljadarkom a u 99% slučajeva odbiju da prime novac jer smatraju da je OK pomoći komšiji a i onako oni vole i uživaju da prčkaju po elektronici, da leme, popravljaju. To im je hobi.
    Do sada sam tako dva puta popravljao veš mašinu. Eno je preko 15 godina stara, još uvek radi. I dva puta mi je tako komšija menjao kondezatore na televizoru kada su iscureli. Televizor još radi.
    Uvek mi kaže "komšija, ako ti se ponovo nešto pokvari ti me samo zovni, eto mene odmah". Bukvakno nikada ništa nije hteo da uzme. Ni novac, ni da ga vodim na ručak, ni piće da mu platim.
    Uvek je bio zadovoljan sa kafom koju mu skuvam dok on prčka po elektronici.
  • Zokins

    07.10.2022 12:16
    zamrzivač
    Nama se pokvario zamrzivač nakon garancije. I morali smo sve da bacimo jer se pokvarilo.
  • @aleksej

    07.10.2022 12:06
    razuma bez
    "Nekad cak i javno, kada je u pitanju recimo sijalica, postoji propis po kome proizvodjaci moraju da prave sijalice koje nece preci neki rok trajanja..."


    Da li imas neki dokaz za ovu besmislenu tvrdnju, ili samo prenosis ono sto si cuo od KGB analiticara sa hepija i pinka?
  • kostadin

    07.10.2022 12:05
    Dell laptop sa garancijom od 5 godina ima garanciju od 2 godine! Kako? Tako što ne obaveštavaju kupca da garancija od 5 godina važi samo ako svake godine nosite lap u njihov servis! Sitnica za nekog ko nije u blizini servisa. Naravno lapu rikne matična po isteku 2 godine. Bacio sam 50 000 din. Narode čuvajte se ovakvih obmana!
  • Maja

    07.10.2022 11:57
    Nego šta.Kad sočiva za oči traju tačno 30 dana što ne bi i bela tehnika.
  • Građanin Toša

    07.10.2022 11:53
    Nije samo programirano propadanje problem. Ja sam pre godinu i po dana kupio nov multifunkcijski štampač i sve od tada jedva nađem (ionako preskupe) kertridže za njega. Crni još nekako (uz obilazak celog grada) i nađem, ali kolor ni pod tačkom razno. Zašto se prodaju aparati za koje nema potrošnog materijala?
  • Aleksej

    07.10.2022 11:32
    Hm...
    NIje to nikakva teorija zavere, to je tako napravljeno i to mnogo godina unazad se tako radi. Nekad cak i javno, kada je u pitanju recimo sijalica, postoji propis po kome proizvodjaci moraju da prave sijalice koje nece preci neki rok trajanja...
  • Orvil

    07.10.2022 11:17
    Hiperprodukcija
    Od svega po malo. Smanjenje troskova proizvodnje, ugradnja plasticnih delova koji se pohabaju brzo po isteku garantnog roka ali dobrim delom i potrosacka psihologija. Potrosaci se sve vise okrecu kompromisima i sve manje mare za kvalitet pa se i proizvodjaci u skladu sa tim ponasaju. Primera ima koliko hoces, od auto industrije preko potrosacke elektronike do garderobe. Oni brendovi koji su tradicionalno bili orjentisani ka kvalitetu su se prilagodili trzistu jer im je stari model poslovanja sve manje profitabilan.
  • Инспектор Вишекруна

    07.10.2022 10:58
    Срећа
    Један уређај ми је рикнуо два месеца пре истека гаранције! Био у сервису, кажу не може се оправити, немају више тај модел да замене, врате паре додам мало и купим бољи, са новом гаранцијом!
    Чувајте гаранцију и рачун до задњег дана!
  • sale

    07.10.2022 10:53
    razuma bez
    Ovima sto ce sad da krenu da pisu o "cipovima programiranim da crknu cim istekne garancija" porucujem da pronadju taj cip i da na medjunarodnom sudu uzmu milijarde dolara odstete od prozivodjaca, a ovim drugima, koji zale za "starim dobrim vremenima kada, kada su ves masine trajale vecno", da pitaju starije, koliko je puta dolazio majstor da popravlja tu ves masinu koja vecno traje, zatim, koliko je generacija moralo da stedi da bi porodica kupila ves masinu, televizor ili frizider i na kraju, koliko je struje i vode ta masina trosila u svom radu...

    A ovi koji ce krenuti da histerisu o "mocnoj industriji, koja je sve pravila a koju su nam stranci upropastili da bi nam uvaljivali njihov skart", porucio bih da industrija SFRJ nije imala ni jedan jedini prozivod domace pameti... Sve sto se u SFRJ proizvodilo, od gaca i carapa, preko garderobe, pa do bele tehnike i oruzja, prozivodjeno je po licenci... Neko na trulom kapitalistickom zapadu je smislio kako napraviti, a onda recept za proizvodnju prodao nasim "privrednicima"...

    I naravno, zasto su svi kupovali domace? Zato sto stranog nije bilo... Uvoz bilo kakve robe iz inostranstva, bio je zabranjen (destimulisan carinama koje su iznosile 100%)

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna