Uvodi se e-Dozvola, privrednici neće morati da idu od šaltera do šaltera

Nova digitalna platforma e-Dozvola trebalo bi da digitalizuje 100 procedura - 30 u prvoj polovini 2020, a ostalih 70 do kraja 2020. To bi trebalo da i privredi i državi donese velike uštede u vremenu i novcu, navodi se u saopštenju Kancelarije.
Uvodi se e-Dozvola, privrednici neće morati da idu od šaltera do šaltera
Foto: Pixabay
Kancelarija za IT i e-Upravu je najavila pokretanje nove digitalne platforme – e-Dozvola za izdavanje dozvola, licenci i saglasnosti za privredu.
 
Reč je o Projektu za unapređenje poslovnog okruženja u Srbiji, koji sprovodi Međunarodna finansijska korporacija (IFC), članica Grupacije Svetske banke, uz podršku Fonda za dobru upravu Ujedinjenog Kraljevstva i britanske ambasade u Beogradu.
 
Zahvaljujući novoj digitalnoj platformi, u prvoj fazi, biće digitalizovano 100 procedura: 30 u prvoj polovini 2020, a ostalih 70 do kraja 2020, što će i privredi i državi doneti velike uštede u vremenu i novcu, navodi se u saopštenju Kancelarije.
 
Osim toga, ono što je za privredu i državu veoma važno jeste da će nova platforma servisa e-Dozvola u budućnosti objediniti postojeće servise i prerasti u sveobuhvatnu platformu za izdavanje elektronskih rešenja.
 
Država će, zahvaljujući novoj platformi, imati mogućnost digitalizovanja različitih administrativnih procedura i u budućnosti.
 
Zaobilaženje šaltera 
 
Za privredu danas, najčešće, svaki administrativni postupak podrazumeva odlazak od šaltera do šaltera.
 
Pojedini postupci delimično su digitalizovani i može se sve obaviti onlajn - preko digitalnih servisa, dok se pojedine faze, kao što su podnošenje zahteva, plaćanje ili odlazak po rešenje, obavljaju i dalje dolaskom na šalter. Nova platforma omogućiće da ceo proces dobijanja rešenja bude digitalizovan u potpunosti, i za korisnika i za instituciju koja izdaje određeno rešenje.
 
Nova platforma omogućiće elektronsko podnošenje zahteva, elektronsko plaćanje i korišćenje elektronskog potpisa, dok će organi nadležni za određeni postupak imati elektronski pristup podacima po službenoj dužnosti.
 
Automatska provera 
 
Zahvaljujući najsavremenijem softverskom rešenju za upravljanje poslovnim procesima, koje obezbeđuje Kancelarija za IT i e-Upravu, pribavljanje podataka i provera uslova obavljaće se automatski, razmenom podataka sa zvaničnim registrima, što dovodi i do znatnog skraćivanja rokova.
 
Sve strane imaće mogućnost praćenja statusa celog procesa, što uz definisane rokove, smanjuje potencijalnu neizvesnost u svim fazama postupka. Rezultat postupka će biti izdavanje elektronskog rešenja, koje će istovremeno trajno biti dostupno u elektronskom obliku korisniku i nadležnim državnim organima. Što više postupaka bude uključeno u servis, izrada novih usluga će biti kvalitetnija i brža, zbog formiranja novih registara i automatskog preuzimanja podataka.
 
Cilj trogodišnjeg Projekta za unapređenje poslovnog okruženja u Srbiji jeste smanjenje administrativnog opterećenja za privredu, pojednostavljivanje 1.750 administrativnih postupaka - licenci, dozvola, saglasnosti i drugih postupaka, omogućavanje elektronskog izdavanja 100 dozvola i uklanjanje praksi koje negativno utiču na razvoj konkurencije.
 
Očekuje se da će oko 600 dozvola, saglasnosti i odobrenja biti pojednostavljeno.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Nebojša B

    12.12.2019 17:38
    U krug
    A broj zaposlenih ce se povecati umesto drasticno smanjiti

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Proizvođač leka Ozempik ukida 9.000 radnih mesta

Danska farmaceutska kompanija Novo Nordisk, matična kompanija leka Ozempik za dijabetičare, saopštila je da će ukinuti 9.000 radnih mesta širom sveta, što predstavlja više od 11 odsto njenog platnog spiska.

Digitalni evro je uskoro među nama

Subota, 25. oktobar, biće značajan dan za Evropsku uniju, zapravo za sve koji se oslanjaju na evro, monetu najlukrativnije političke zajednice na svetu.

Minimalac u Srbiji u 2026. će biti 551 evro

Ministar finanasija Siniša Mali i ministarka za rad Milica Đurđević Stamenkovski saopštili su da će zvaničan predlog biti da minimalna zarada od 1. januara iznosi 551 evro ili 64.554 dinara.

UN: 88 operatora obustavilo poštanske usluge sa SAD

Ukupno 88 operatora je potpuno ili delimično obustavilo poštanske usluge sa SAD, što je dovelo do pada poštanskog saobraćaja ka toj zemlji za više od 80 odsto, zbog uvođenja novih američkih carinskih mera.