Egipat bi mogao da zatraži milijardu dolara odštete zbog blokade Sueckog kanala

Egipat bi mogao da zatraži milijardu dolara odštete zbog blokade Sueckog kanala kada se džinovski brod zaglavio u njemu i prekinuo saobraćaj.
Egipat bi mogao da zatraži milijardu dolara odštete zbog blokade Sueckog kanala
Foto: FoNet/AP
Kako piše agencija Blumberg, ta brojka je samo gruba procena nastalih gubitaka po osnovu tranzitnih taksi, oštećenja plovnog puta prilikom nasukavanja i odglavljivanja broda, kao i troškova za opremu i ljudstvo koji su angažovani, rekao je izvršni direktor uprave Sueckog kanala Osama Rabi lokalnoj televiziji Sada Elbalad.
 
On nije precizirao od koga bu uprava kanala tražila odštetu.
 
- Naša zemlja ima pravo na to. Država bi trebalo da dobije ono na šta ima pravo - rekao je Rabi, dodavši da je taj incident naškodio reputaciji Egipta. 
 
Teretni brod "Ever Given" oslobođen je nakon višednevnih napora da se ponovo uspostavi saobraćaj tom "žilom kucavicom" svetske ekonomije i juče je kroz kanal prošao i poslednji brod koji je čekao zbog blokade.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Dr

    05.04.2021 18:15
    E svašta
    Kao motikom da je prokopan, ni obalu nisu betonirali, pa se brod zabio u pesak...
  • cviko

    05.04.2021 16:43
    Prihod od Sueckog kanala za Egipat je veoma , veoma , veoma bitan
    /
    I Suecki kanal odavno je trebalo proširiti i produbiti
    . ne mogu se samo uzimati pare i ne raditi ništa
    . ne može se samo duškati
    /
    ALI
    . zašto se nije uradila modernizacija ???
    /
    TAKOĐE JE
    . trebalo MNOGO , MNOGO, mnogo bolje se pripremiti
    . da ne dođe do pazjanije
    . očekivalo se da može doći do papazjanije
  • Pomorac

    05.04.2021 01:33
    Mogu samo sami sebe da tuže
    Ništa od toga - na brodu su se nalazila dva pilota kompanije Suecki kanal zadužena za navihaciju kroz kanal, ali tačno je da odgovornost za brod i dalje ima kapetan broda.
    Kod ovako velikih brodova postoji "crna kutija" koja sve snima, tako da će se lako utvrditi ko je kriv - vetar ili piloti. Zato i nekako sumnjam u tu vest - sem ukoliko kmpanija Suecki kanal ne planira da tuži Egipat? I to je moguće.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Arktička ruta: Kraći put od Kine do Evrope

Brod "Istanbulbridge" u vlasništvu nacionalne kineske kompanije za pomorski saobraćaj ostaće zabeležen kao prvi brod koji je iz kineskih voda do Evrope doplovio koristeći se plovnom rutom kroz Arktik.

Postignut sporazum Misije MMF-a sa vlastima Srbije

Misija MMF-a saopštila je da je sa vlastima Srbije postigla sporazum u okviru druge revizije tekućeg nefinansijskog aranžmana (Instrument za koordinaciju politika-PCI), koji treba da odobri Izvršni odbor MMF-a.

NBS: Štednja u Srbiji nastavlja da raste

Narodna banka Srbije saopštila je da dinarska i devizna štednja u Srbiji nastavljaju da rastu i dostižu rekordne nivoe i tokom ove godine, uprkos pojačanim globalnim neizvesnostima.