FOTO Pešački most u Novom Sadu: 38 miliona evra, Kinezi, tunel i lift na Petrovaradinskoj tvrđavi
Predstavnici srpske vlasti i kineske kompanije "Šandong Haj-spid" potpisali su ugovor o projektovanju i izgradnji pešačko-biciklističkog mosta koji će spojiti kej sa Petrovaradinskom tvrđavom.
Foto: 021.rs (UGZI)
- Projekat vredan 38 miliona evra gradiće kineska kompanija.
- Most na stubovima "Franca Jozefa" biće dužine 437,6 i širine 12 metara.
- Projekat uključuje rekonstrukciju tunela i izgradnju lifta do platoa Petrovaradinske tvrđave.
Na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa trebalo bi da se izgradi pešačko-biciklistički most, prvi u Novom Sadu.
Ovaj most spojiće kej sa Petrovaradinskom tvrđavom, a ideja je da građani iz tunela liftom stižu do jednog od simbola Novog Sada.
Vrednost ovog projekta je 38 miliona evra, odnosno više od 4,4 milijarde dinara, a konstrukciju će projektovati i graditi kineska kompanija.
Izgradnja bi trebalo da počne na proleće 2025. godine, a radovi bi trebalo da budu gotovi 2027. Do tada bi Novosađani već trebalo da koriste dva nova mosta, koja su trenutno u izgradnji.
Osim izgradnje samog mosta, ugovorena je i izgradnja pristupnih saobraćajnica, rekonstrukcija postojećeg tunela i izgradnja liftova do gornjeg platoa Petrovaradinske tvrđava.
Ministar Goran Vesić se zahvalio kineskim partnerima na, kako je rekao, više nego korektnoj ponudi da pre-finansira projekta, odnosno obaveze Ministarstva kreću tek kada most bude završen.
Prethodno je bilo planirano da Novi Sad u 2024. potroši 40 miliona dinara na posao izgradnje pešačko-biciklističkog mosta i obnovu objekata Petrovaradinske tvrđave sa podgrađem.
Za narednu godinu se planira investicija od skoro 1,2 milijarde dinara, a za 2026. planira se izdvajanje od 980 miliona iz budžeta.
Kako će izgledati novi most?
Pešačko-biciklistički most koji će biti izgrađen na stubovima nekadašnjeg Mosta Franca Jozefa biće dug 437 metara, a u odnosu na nekadašnji železnički most biće širi i imaće 12 metara.
Kako je 021.rs još 2021. godine pisao, za postavljanje konstrukcije iskoristiće se postojeća tri stuba nekadašnjeg mosta i neće se praviti ponovo četvrti stub, koji je uklonjen šezdesetih godina kako bi plovidba Dunavom bila bezbednija. Najduži raspon mostovske konstrukcije će biti 188 metara.

Foto: UGZI
Most će biti čelični sa aluminijumskim delovima i u osnovi montažno-demontažni.
Saobraćaj na mostu biće pešački i biciklistički, a fizički odvojen trakom sa posebnim sadržajima. Širina pešačkog dela biće šest metara, staza sa sadržajima u sredini zauzimaće jedan i po metar, a traka za bicikliste biće široka tri metra.
S obzirom na to da se zbog dužine mosta mogu razviti i veće brzine kretanja biciklista, na tri mesta biće blaga skretanja pod uglom od 15 stepeni kako bi se usporilo kretanje, a ta mesta su iskorišćena i kao vidikovci za pešake.
Dok su pešačka i biciklistička traka predviđene za kretanje, staza između njih će služiti za okupljanje, odmor, sport na otvorenom, izlaganje radova iz ateljea i slično, a planiran je i zeleni pojas. Rasveta na mostu je uglavnom predviđena u parteru, kao led osvetljenje, a pratiće je i dekorativno osvetljenje.
Most će sa petrovaradinske strane imati nastavak u starom železničkom tunelu od 355 metara koji će se rekonstruisati i dobiće staklena vrata. Unutar tunela će biti i pristup ka dva lifta i stepeništa za gornji plato Petrovaradinske tvrđave, kao i dva evakuaciona izlaza.
Arhitekte su predvidele da tunel služi i kao galerija, osim toga što će biti namenjen biciklistima i pešacima. Na samom kraju izlaza iz tunela, kod Lovotursa, previđeno je proširenje pešačkih staza i uklopiće se sa planiranom Botaničkom baštom.

Foto: UGZI
Sa novosadske strane na most bi se penjalo preko rampi koje bi se uklopile u kej, a okolo bi bili sportski tereni i parkiralište.
Na mostu, kao i u tunelu, nije predviđen automobilski, autobuski ili kamionski saobraćaj, ali će se ostaviti mogućnost da ga u slučaju potrebe koriste tehničke službe za održavanje ili službe za vanredne situacije.
Tehnička dokumentacija rađena je na osnovu arhitektonskog rešenja iz 2019. godine koje je dobijeno na idejnom konkursu, a koje možete pogledati na OVOM LINKU.
U novembru prošle godine je potpisan Memorandum o razumevanju na realizaciji projekta mosta sa pristupnim saobraćajnim površinama na postojećim stubovima bivšeg mosta Franca Jozefa, saopšteno je iz gradske uprave.
Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić rekao je tom prilikom da "Novi Sad ne dobija samo most, već i atrakciju u podnožju Petrovaradinske tvrđave i odličnu povezanost sa međunarodnim biciklističkim koridorom Euro Velo 6".
Podsetimo, nekadašnji železnički most sagrađen je 1883. godine, a srušen aprila 1941. godine od strane vojske Kraljevine Jugoslavije. Okupatorske vojske Mađarske i Nemačke su ga popravile 1943. godine i koristile do oktobra 1944. godine, kada su ga srušile neposredno pre oslobođenja Novog Sada i ulaska partizanskih jedinica u grad.
Svih ovih decenija je postojalo više ideja i planova o gradnji novog mosta na sačuvanim stubovima. Poslednja je bila pre više od deset godina kada je Novi Sad dao 121,7 miliona za idejno rešenje uz sporenje oko ideje da se buši još jedan tunel, ali se na kraju odustalo od svega i došlo je do promene vladajuće strukture.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Hladna i maglovita nedelja pred Novosađanima: Minimalna temperatura u minusu
13.12.2025.•
0
Nedelja u Novom Sadu biće oblačna i maglovita, sa sipećom kišom.
Lepe vesti iz Betanije: Rođeno 10 beba
13.12.2025.•
0
Deset beba je rođeno u novosadskom porodilištu Betanija, u prethodnom danu.
Novi red vožnje Srbijavoza od 14. decembra: Pogledajte koje su izmene
13.12.2025.•
2
U nedelju, 14. decembra, stupa na snagu novi godišnji red vožnje u železničkom putničkom saobraćaju.
Danas protest studenata u Novom Sadu: Okupljanje u kampusu, a potom šetnja - ovo je ruta
13.12.2025.•
12
Studenti u blokadi fakulteta u Novom Sadu danas, 13. decembra, organizuju protest pod nazivom "Jer je odgovornost put do pravde".
Humanitarni bazar u subotu u Ekumenskoj humanitarnoj organizaciji
12.12.2025.•
0
Novogodišnji humanitarni bazar organizuje se u subotu, 13. decembra, u Ekumenskoj humanitarnoj organizaciji.
VIDEO Protest u Petrovaradinu zbog uvođenja naplate parkiranja: Potpisuje se peticija
12.12.2025.•
28
Stanovnici Bloka 8, u Petrovaradinu, organizovali su večeras protest zbog uvođenja naplate parkiranja u tom delu grada, u blizini železničke stanice.
Poznato ko će sanirati fasadu Hitne pomoći na Telepu: Posao vredan skoro 15 miliona dinara
12.12.2025.•
13
Zavod za urgentnu medicinu grada doneo je odluku o dodeli ugovora za sanaciju dela fasade zgrade na Bulevaru patrijarha Pavla, a posao je poveren grupi koju čine firme Enikos Company, BMC Connect i Neo Inženjering.
Novosadski studenti objavili plan protesta u subotu: "Jer je odgovornost put do pravde"
12.12.2025.•
13
Studenti u blokadi fakulteta objavili su plan protesta najavljenog za subotu, 13. decembar, u Novom Sadu.
Magla i tokom vikenda u Novom Sadu, od ponedeljka vedrije
12.12.2025.•
4
U Novom Sadu će za vikend biti maglovito, a temperatura će se nedelju spustiti i ispod nule.
Gradiće se vrtić na Jugovićevu: "Montopu" i saradnicima 705 miliona
12.12.2025.•
3
Gradska uprava za imovinu i imovinsko-pravne poslove dodelila je tender grupi ponuđača za izgradnju vrtića u naselju Jugovićevo u vrednosti od gotovo 705 miliona dinara sa PDV-om.
Studenti u blokadi FTN-a kritikovali pojedince u zborovima
12.12.2025.•
9
Studenti u blokadi Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu objavili su opširno saopštenje u kojem kritikuju trenutno funkcionisanje lokalnih zborova.
Mićin: Besplatnim udžbenicima za sve osnovce ćemo rasteretiti roditelje
12.12.2025.•
8
Gradonačelnik Žarko Mićin najavio je da će od sledeće školske godine Grad Novi Sad obezbediti besplatne udžbenike za sve osnovce.
Vesti iz Betanije: Rođeno 18 beba
12.12.2025.•
0
Osamnaest beba je rođeno u novosadskom porodilištu Betanija, u prethodnom danu.
Volonteri za prirodu - zeleni razgovori 18. decembra u Radio kafeu
12.12.2025.•
0
Šta će biti sa snabdevanjem vodom u Novom Sadu i da li će se ponavljati višečasovne restrikcije koje smo imali ove godine?
ANKETA: Jeste li kupovali evro prethodnih dana?
12.12.2025.•
49
U Srbiji je povećana tražnja za evrom.
Danas protest u Petrovaradinu zbog uvođenja naplate parkiranja
12.12.2025.•
24
Stanovnici Bloka 8, u Petrovaradinu, organizovaće danas protest zbog uvođenja naplate parkiranja u ovom delu grada, u blizini železničke stanice.
Vozači, pažnja: Magla u Novom Sadu i okolini
12.12.2025.•
0
Putevi Srbije upozorili su ovog jutra na maglu na putevima u Srbiji.
Protest ispred OŠ "Prva vojvođanska brigada": "Privremeni Školski odbor je nelegitiman"
11.12.2025.•
9
Roditelji učenika i nastavnici OŠ "Prva vojvođanska brigada" protestovali su večeras ispred zgrade te škole, zbog, kako tvrde, nelegitimnog postavljenja privremenog Školskog odbora.
Direktor Instituta: Na krilima A i D Železničke stanice nisu uočena oštećenja, ali moraju se ojačati
11.12.2025.•
18
"Infrastruktura železnice Srbije" raspisala je 5. decembra javnu nabavku za rekonstrukciju krila A i D na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Hladan i maglovit petak u Novom Sadu: Šta vas sve očekuje?
11.12.2025.•
0
Petak će u Novom Sadu biti maglovit, međutim, nadamo se da vas to neće sprečiti da ga lepo provedete.
Nakon ostavke Višekrune, novi direktor NP "Fruška gora" Dragan Vidović
11.12.2025.•
10
Dosadašnja v. d. direktorka NP "Fruška gora" Jelena Višekruna podnela je ostavku na to mesto, a zamenio ju je Dragan Vidović.
Komentari 33
NS1
Дуле
Čika
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar