Saradnja sa Mercedesom nije donela finansijski efekat za Ikarbus

Kineska kompanija Jinlong praktično je ušla u privatizaciju Ikarbusa jer je počela sa otkupom dugova prema Unapred pripremljenom planu reorganizacije (UPPR).
Saradnja sa Mercedesom nije donela finansijski efekat za Ikarbus
Foto: 021.rs
"Očekujem da će taj deo uskoro biti završen, nakon čega sledi novi UPPR na osnovu koga će Kinezi postati vlasnici fabrike. Kada će to biti teško je reći jer je procedura dosta komplikovana, ali verujem da je u pitanju najviše godinu dana", kaže u razgovoru za Danas direktor Aleksandar Vićentić.
 
On dodaje da će nakon prodaje, postojeći program Ikarbusa koji čini desetak modela autobusa, biti dopunjen električnim autobusima, što je sada trend na svetskom tržištu, a Kinezi važe za jednog od najvećih svetskih proizvođača tih vozila i baterija.
 
"Ikarbus se već deset godina nalazi u restruktuiranju i sada u UPPR-u, imovina je pod hipotekama, ne možemo da iz bankarskih garancija ili kredita finansiramo izvoz, tek za domaće tržište, uz garancije Fonda za razvoj možemo nešto da proizvedemo. Uz to, nedovoljan je i plasman, jer iako imamo odlične autobuse, dobrog dizajna i sa ugrađenim kvalitetnim komponentama, domaćem tružištu iz instaliranog kapaciteta fabrike od oko 250 vozila godišnje, uspevamo da prodamo tek sedamdsetak", objašnjava Vićentić.
 
Kako kaže,pre nekoliko godina ugovorena saradnja sa Mercedesom za Ikarbus bila je dragocena, ali finansijskog efekta nije bilo.
 
"Mi još uvek formalno imamo saradnju sa Mercedesom, zajednički smo i konstruisali dva prototipa vrlo kvalitetnih autobusa, ali je put do tržišta našlo samo dvadesetak vozila jednog od tih modela. Kupci su nam uglavnom državni prevoznici, jer se naši kao i privatnici iz okruženja, optužuju za jeftinije varijante. Bescarinski izvoz iz Rusije, Belorusije i Turske manje kvalitetnih vozila omogućava im da postave niske cene. Kako mi sa tim da se takmičimo? Mi smo trište navikli na kvalitetne autobuse, komponente nabavljamo iz Evrope, od poznatih proizvođača i tako proizveden autobus mora da bude skuplji. Mi smo po ceni uvek bili na sredini između zapadnih i istočnoevropskih proizvođača, ali sada se traže uglavnom jeftine varijante", zaključuje Vićentijević, koji veruje da će novi vlasnik doneti daleko veću finansijsku moć.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Smanjene devizne rezerve NBS

Narodna banka Srbije (NBS) objavila je danas da su bruto devizne rezerve na kraju marta ove godine bile 24,9 milijardi evra, što je u odnosu na kraj prethodnog meseca smanjenje za 89,3 miliona evra.