Tradicionalni način prodaje mora da doživi promene

Tokom prvih nekoliko meseci pandemije virusa korona, onlajn prodaja je posmatrana kao privremena zamena za potrošnju na fizičkim mestima prodaje. Više od godinu dana kasnije, promene koje su nastale sugerišu da bi tradicionalan način prodaje mogao, pa čak i morao da se promeni i prilagodi.
Tradicionalni način prodaje mora da doživi promene
Foto: Pixabay
Najnoviji izveštaj "Mastercard Recovery Insights" (MRC) sugeriše da je udeo elektronske trgovine u 2020. godini iznosio približno jedan od svakih pet dolara potrošenih u maloprodaji, dok je u 2019. godini taj odnos bio jedan na svakih sedam dolara. To je rezultiralo u dodatnih 900 milijardi dolara potrošenih onlajn.
 
Više od godinu dana bilo je dovoljno da se promene i potrošačke navike, pa se očekuje da će otprilike između 20 i 30 odsto globalnog prelaska na digitalne tehnologije uzrokovanog merama za sprečavanje širenja virusa biti trajno.
 
Ovo ne podrazumeva samo izradu veb šopa i obezbeđivanje onlajn plaćanja, već i promenu interakcije sa kupcima. Predviđa se čak i da će se 70 – 80 odsto rasta e-trgovine u segment prehrambenih proizvoda zadržati trajno.
 
Uspešne priče domaćih brendova koji su svoje mesto pod onlajn nebom našli u Cartizz onlajn sistemu za prodaju svedoče da je ovakav trend moguć i u Srbiji. 
 
Ovo se ne odnosi samo na nove i male proizvođače, već i na neke brendove koji su decenijama prisutni na tržištu koji su uz Cartizz sistem uspeli da prilagode svoj biznis, ne samo promenama nastalim usled pandemije, već i budućnosti koja neizbežno dolazi. 
 
Pandemija, dakle, proizvodi novu kulturu kupovine, fokusiranu na ono što smo nekada zvali "kupovina iz fotelje" i vrlo je moguće da će veliki deo kupaca, naročito onih mlađih, koji tek sada formiraju svoje potrošačke navike, a koji će uskoro držati najveći deo kupovne moći, zadržati tu kulturu. Ovo je signal čak i za one tradicionalne biznise koji su većinu prodaje zasnivali na fizičkom prisustvu kupca, bar deo svog poslovanja premeste u digitalni svet. 
 
Vladan Dobrenov, idejni tvorac i osnivač Cartizz sistema za onlajn prodaju u ranijem razgovoru za 021.rs (na OVOM LINKU) je rekao da je pandemija u 2020. godini bila šok, ali da je u ovoj postala realnost, te da je važno biti spreman na promene navika potrošača.
 
"Navike ljudi se globalno menjaju i težnje da do proizvoda dolaze sa distance, to jest naručivanjem preko interneta ili društvenih mreža, postaju prihvaćen model. Samim tim je važno biti spreman na promene navika potrošača, pa je neophodno da svako ko ozbiljno hoće da se pozicionara na tržištu kao prodavac, obezbedi sebi bar onlajn prodavnicu koja ima brz i jednostavan način pregleda i naručivanja proizvoda", rekao je sagovornik 021.rs.
 
Jedan od najpoznatijih mislilaca novog poslovnog doba, Kjel A. Nordstorm, u intervjuu za Biznis magazine ocenio je da je pandemija još više pomerila moć sa prodavca na kupca, da je kupac postao inteligentniji, te da je važno u digitalnoj sferi dopreti do ljudi na emocionalnom nivou. Stoga savetuje prodavce da pokažu kupcima da su tu. 
 
"Snizite troškove, ali pokažite svoje lice i budite tu za svoje klijente, putem veb seminara, možete slati mejlove svako malo, pokazati ljudima da ste još uvek tu za njih", naveo je Nordstorm.
 
Upravo taj prisan odnos je ono što će sada i u budućnosti morati da "pogura" biznise da ostvare jako prisustvo na društvenim mrežama. Ovo jako prisustvo ne znači samo deljenje svoje ponude, već i komunikaciju sa kupcima i klijentima, odgovaranje na pitanja, davanje predloga, deljenje svoje priče i priča ljudi koji stoje iza kompanije. 
 
Cartizz sistem, na primer, nudi pakete koji uključuju, ne samo kreiranje veb šopa prema individualnim potrebama svakog biznisa, već i mogućnost jednostavnog i sigurnog plaćanja, Android iOS aplikacije, vođenje profila na tri izabrane društvene mreže, kreiranje vizuelnih sadržaja (fotografije i video), i slanje notifikacija i elektronske pošte sa posebnim ponudama, popustima i slično.
 
Za savete o prodaji preko interneta, pročitajte naš tekst "Pet korisnih saveta za uspešnu prodaju preko interneta" u kom ćete, između ostalog, saznati i kako funkcioniše platforma Cartizz koja olakšava korisnicima koji nisu upoznati sa tehnologijama da imaju vrhunski vebsajt i aplikacije. 
 
Ukoliko želite da saznate više o ovoj platformi i svim mogućnostima koje pruža, posetite sajt cartizz.com. Preko mesindžera na ovom sajtu možete komunicirati sa ekipom Cartizz-a i dobiti odgovore na sva vaša pitanja.

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija