Vlasnik farme: Mi propadosmo, a građani će mleko plaćati skuplje

Za nedelju dana kreće najveća potrošnja mleka.
Vlasnik farme: Mi propadosmo, a građani će mleko plaćati skuplje
Foto: Pixabay

Jul i avgust su poznati kao meseci sa najmanjom potrošnjom mleka i mlečnih proizvoda, a oduvek je rast bio u septembru kada kreće škola, kada se vraćaju ljudi sa odmora i raspusta. 

"Mi već imamo u avgustu nestašicu, zamislite kako će to da izgleda za koju nedelju", kaže za N1 Dejan Trajković, vlasnik farme od 340 krava.

"Nekada smo imali 500.000 krava u proizvodnji, sada nemamo ni 180.000, a problem je što se ovde sve zasnivalo na uvozu mleka, a sada nema odakle ni da se uveze. Domaća proizvodnja je konstantno uništavana i sada smo došli u situaciju da neće biti mleka i mlečnih proizvoda. Cena će sasvim sigurno porasti, jer ćemo zavisiti od uvezenog mleka", kaže Trajković.
 
Dodaje da domaći farmeri trenutno pokrivaju oko 50 odsto potreba.
 
Nije samo otkupna cena problem, objašnjava Trajković, već ceo sistem kako funkcioniše.
 
Da je neko planirao da uništi srpsko stočarstvo, negde bi pogrešio, ali ovo je, kaže on, savršeno urađeno. 
 
"Neverovatno je koliko je bilo stvari koje su bile loše, nismo upozoravali samo na cenu", ocenio je Trajković.
 
"Potrebne su analiza i strategija razvoja stočarstva za 10 i više godina, a mi nemamo ni plan za sutra. Sve se radi ad hok, sedi se, prima se plata, ali se problemi ne rešavaju", kaže on.
 
Problem vidi u velikim mlekarama, koje su uvozile mleko jer nisu htele da ga kupuju od domaćih farmera.
 
"Trgovina mlekom je specifična, svuda u svetu država reguliše tu oblast i propisima štiti domaće proizvođače i ne dozvoljava zloupotrebe kakve su se desile kod nas", podseća vlasnik farme.
 
Kod nas su, navodi ovaj vlasnik farme, velike mlekare uvozile mleko čak i po višoj ceni, nisu htele da plate domaćim proizvođačima, gledali su svoj profit. 
 
"Stočari su radili sa gubicima i sve je kulminiralo pre 4-5 meseci kada je bilo masovno klanje stoke. Kao grobari srpskog stočarstva pojavljuju se i trgovci, ucenjivali, na kraju su stočari izvukli najdeblji kraj. Jednim delom krivim i novinare što su zataškavali problem i nisu puštali naše izjave cele. Mi smo predložili ministarstvima trgovine i poljoprivrede da se stavi minimalna zaštitna otkupna cena mleka, s tim da se ograniče marže na mleko i mlečne proizvode, da ne bi divljale cene u trgovinama, mislili smo i na potrošače, bilo je dovoljno prostora u kalkulacijama koje smo uradili, ali to je odbačeno, jer niko nije želeo manji profit", zaključuje Trajković.
 
Poručuje da su na kraju proizvođači propali, a građani će plaćati skuplje jer će sve zavisiti od uvoza.
  • Soko

    05.09.2022 11:58
    PROPAST
    Sve po narodu kao i uvek.Stihijski se ovo radi godinama.Vecina slepo veruje televizoru i velikom magu.Sad nazad nema dolazi na naplatu uspeh.....neuspeh ove vlasti i to po narodu.Zemlja Srbija je lepa.Ali banda koja sve ovo radi i vodi je za goli otok.I samo se nadajte bice bolje i verujte u parolu Mir Stabilnost za nasu decu evo izvolte.Ekonomski tigar na delu.
  • Sima

    28.08.2022 14:06
    Politicar pa bog!
    Tako izgleda ekonomija zemlje, kad je uredjuje polupismen politicar !
  • mile

    27.08.2022 14:54
    Obožavaocima vođe
    Samo da vas podsetim da ste nedavno glasali za ovo. Za vas će vaš vođa da obezbedi sintetičko mleko od svojih kineskih prijatelja.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Titkok će otpustiti veliki broj radnika

Kompanija Tiktok planira da otpusti veliki broj radnika širom sveta, a otpuštanja će posebno pogoditi timove koje se bave korisničkom podrškom i komunikacijom, kao i sadržajem i marketingom.

Stari su budućnost sveta

Nesporno je da je 21. vek doba tehnologija i veštačke inteligencije, nešto o čemu stariji imaju samo osnovne predstave.