Stelantis pauzira proizvodnju električnog modela Fijat 500 zbog slabe potražnje

Francusko-italijanski automobilski gigant Stelantis saopštio je da od danas zaustavlja proizvodnju električnog modela Fijat 500 na četiri nedelje zbog slabe potražnje.
Stelantis pauzira proizvodnju električnog modela Fijat 500 zbog slabe potražnje
Foto: Pixabay (ilustracija)
Veliki broj proizvođača električnih automobila suočava se sa sve manjim brojem kupaca u Evropi, piše Euronjuz.
 
Stelantis, koji je takođe vlasnik niza drugih brendova kao što su Maserati, Opel, Sitroen i Pežo, električni model Fijata 500 proizvodi u Torinu u fabrici Mirafiori.
Kompanija je saopštila i da će tu fabriku automobila značajno transformisati i u nju investirati 100 miliona evra. Očekuje se da će ta investicija biti za razvoj hibridne verzije sada potpuno električnog modela.
 
Kompanija se na ovaj potez odlučila pošto evropsko tržište električnih vozila (EV) nastavlja da beleži pad potražnje, što posebno utiče na evropske proizvođače električnih vozila, koji se bore da održe korak sa kineskim.
Ovo je dovelo do toga da nekoliko evropskih proizvođača električnih vozila, kao i proizvođača baterija, ponovo prilagode svoju proizvodnju i očekivanja, kako bi uračunali smanjenu potražnju u narednim mesecima.
 
Međutim, sa ovim se ne bore samo evropski proizvođači električnih vozila, pošto su različite politike zelenih podsticaja na globalnom nivou postavile prepreke i za međunarodne proizvođače električnih vozila.
 
EU je takođe nedavno nametnula veće carine kineskim proizvođačima električnih vozila, smatrajući da Peking nepravedno subvencioniše ove kompanije što im omogućava da svoja vozila prodaju u Evropi po mnogo nižim cenama od stvarnih.
 
Ipak ta odluka može imati negativne posledice po namere EU da dostigne ciljeve nulte emisije gasova koji utiču na stvaranje efekta staklene bašte jer su kineska vozila bila najpopularnija među vlasnicima električnih vozila u EU zbog cene.
 
Stelantis izveštava o razočaravajućim finansijskim rezultatima uz slabiji profit u prvoj polovini 2024. godine, pošto je njegov udeo na tržištu Severne Amerike nastavio da opada.
 
Kompanija je zabeležila neto prihod od 85,0 milijardi evra u prvoj polovini godine, što je pad od 14 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Glavni izvršni direktor (CEO) Stelantisa Karlos Taveres kazao je da je bilo neophodno uvesti korektivne mere za rešavanje ekonomskih problema.
 
"Počeli smo uzbudljivu promociju proizvoda, sa ne manje od 20 novih vozila koja će biti lansirana ove godine, a to donosi veće mogućnosti kada dobro radimo. Imamo značajan posao koji treba da uradimo, posebno u Severnoj Americi, kako bismo maksimizirali naš dugoročni potencijal", kazao je on.
  • Vule

    18.09.2024 15:18
    đe
    Đe ga pune?
  • greska

    14.09.2024 15:50
    Elektricni automobili nemaju sansu protiv auta na metan, benzin ili dizel. Cena nafte je nekad visa, nekad niza, a cena struje konstantno raste. Bolje da proizvodjaci automobila odustanu od proizvodnje elektro auta jer su vec do sad izgubili dosta novca, a potraznja je sve manja i manja.
  • Шоми

    14.09.2024 11:44
    Otrov
    Pa naravno da je slaba potražnja kad je skup ko otrov.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Ekonomski tigar, a finansije ranjive

Aleksandar Vučić se često hvali finansijskom situacijom države kojom upravlja, bilo sa premijerske, bilo sa predsedničke funkcije, već tuce godina.