Ilon Mask će ka Mesecu poslati satelit plaćen kriptovalutom

Američka kompanija "SpaceX" lansiraće 2022. godine u Mesečevu orbitu satelit koji je u potpunosti plaćen kriptovalutom dodžkoinom, objavio je na Tviteru Ilon Mask.
Ilon Mask će ka Mesecu poslati satelit plaćen kriptovalutom
Foto: Youtube screenshot (Washington post)
"Sledeće godine 'SpaceX' će ka Mesecu lansirati satelit Doge-1, plaćen kriptovalutom dodžkoin", napisao je Mask.

Na internet stranici kanadske kompanije "Geometric Energy Corporation" (GEC), koja je vlasnik satelita, napominje se da će on biti lansiran u prvom tromesečju 2022. pomoću rakete nosača Falcon 9. Uz pomoć senzora i kamera prikupljaće podatke o Mesecu. Kompanija će poslati satelit pomoću komercijalnog programa za lansiranje svemirskih letelica koji nudi "SpaceX". Trošak posla nije objavljen.

"Upotrebom dodžkoina u ugovoru ovakvih razmera Geometric Energy Corporation i SpaceX učvrstili su dodžkoin kao valutu za lunarno svemirsko poslovanje", navodi se u saopštenju GEC-a.

"Ova misija će pokazati primenu kriptovaluta van Zemljine orbite i postaviti temelje za međuplanetarnu trgovinu", rekao je potpredsednik "SpaceX" za komercijalne operacije, Tom Ošinero.

Mask je početkom aprila tvitao da će "SpaceX" "poslati dodžkoin na Mesec", ali nije objasnio šta je tačno mislio time. Nakon njegove najave vrednost kriptovalute porasla je za 30 odsto. U nedelju, usred vesti o slanju satelita koji se plaća dodžkoinom, valuta je porasla na 0,58 dolara po jedinici, u odnosu na 0,50 dolara prethodne večeri.

Kad ste već ovde...

Stotine hiljada vas svakodnevno se oslanja na 021 tragajući za istinom i objektivnim pristupom informisanju. Obavezali smo se da ćemo raditi u interesu javnosti sa uspostavljenim visokim standardima novinarske profesije i vi ste nam uzvratili ogromnim poverenjem. Vašu podršku sada možete i da konkretizujete. 021 je pokrenuo gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od zanimljivih artikala direktno podržavate rad redakcije 021. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je za našu budućnost. Jer pravo novinarstvo vredi.

• Saša

12.05.2021 14:12
    I to me briga i za Maska i za kriptovalutu i za svemir. Nije mi uopšte informacija značajna za život a ni za jelo. Toliko.

NASA najavljuje dve misije na Veneru

Američka svemirska agencija NASA najavila je dve nove misije na Veneru, pod nazivom "Da Vinči+" i "Veritas", što će biti prva poseta našoj sestrinskoj planeti posle 30 godina.