"Simens" predstavio voz na vodonik

Nemački konglomerat "Simens" predstavio je voz s pogonom na vodonik koji je razvijen s nemačkim železničkim operaterom "Dojče ban", s ciljem da prvi krene u saobraćaj 2024. godine.
"Simens" predstavio voz na vodonik
Foto: Pixabay

"Voz s posebnim vagonom za pogonsko gorivo - vodonik trebalo bi da zameni dizel-vozove (šinobuse) u regionalnom transportu", navodi se u saopštenju "Dojče bana".

"Korišćenje vodonika, gasnog goriva bez zagađujućih produkata, deo je projekta nemačke vlade koja želi i da elektrifikuje 75 odsto železničke mreže do 2030. godine", rekao je Mihael Teurer, državni sekretar u Ministarstvu za digitalne tehnologije i transport.

Novi model voza nazvan "Mireo Plus H" radi na "zeleni vodonik", proizveden "čistom energijom", a po sagorevanju ispušta samo vodenu paru i vodu.
 
"Svaki isporučeni voz će uštedeti do 45.000 tona ugljen-dioksida tokom 30-godišnjeg životnog veka u poređenju sa odgovarajućim putovanjima automobilom", rekao je Majkl Peter, izvršni direktor firme "Simens Mobiliti".
 
Voz će, zavisno od konfiguracije, moći da pređe 800 do 1.000 kilometara, uz maksimalnu brzinu do 160 kilometara na sat, navodi se u saopštenju.
 
"Dojče ban" je podržao razvoj stanica za snabdevanje koje mogu da rezervoar vodoničnog voza napune podjednako brzo kao i rezervoar "šinobusa" dizelom.
 
"Mireo Plus H" će na probu prugama Baden-Virtemberga krenuti 2023. godine, a u redovan saobraćaj 2024. između gradova Tibingen, Horb i Forchajm.
 
Tim programom "Simens" pokušava da uhvati korak sa svojim francuskim konkurentom "Alstomom" koji već prodaje putničke vozove na vodonik: 41 voz su naručile dve nemačke pokrajine, a probe su obavljene u Austriji, Holandiji, Poljskoj , Švedskoj i Francuskoj.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • Nenad

    11.05.2022 10:46
    Fuzija
    Dok ne bude u komercijalnoj upotrebi elektrana na hladnu fuziju, ne moze se razmisljati o napustanju fosilnih goriva i nuklearki na fiziju. Vetrenjace vise stete imaju na okolinu nego koristi, proizvodnja litijumskih baterija isto... Zbog toga ne verujem u razloge Zapada da predje na "zelenu" tehnologiju. Jedini razlog je gomilanje triliona na necije racune a za okolinu koga briga.
  • ML

    10.05.2022 18:47
    e....
    mačku o rep, eno im se vozovi izvrću u komšiluku.
  • Pera

    10.05.2022 15:03
    čistom energijom
    zeleni vodonik proizveden čistom energijom... Kako su samo razabrali čistu struju od 2/3 struje proizvedene nuklearnom fisijom i sagorevanjem uglja i gasa od njihovog ukupnog energetskog bilansa?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija

Nove fabrike "Tesle" gube milijarde dolara

Tesline nove fabrike u Nemačkoj i Teksasu gube milijarde dolara, rekao je izvršni direktor kompanije Ilon Mask, istakavši visoke troškove, skromnu proizvodnju i probleme u lancu nabavke.

Epl upozorava korisnike starijih ajfon modela

Korisnici ajfon modela koji su objavljeni pre marta 2016. godine, neće moći da koriste novi iOS 16, a iz kompanije Epl upozoravaju i na rizike po sigurnost ličnih podataka na tim uređajima.

Tviter testira znatno duže tvitove

Tviter isprobava novu funkciju koja omogućava korisnicima blogovanje u dužem formatu do čak 2.500 karaktera, koja se zove Tviter beleške (Twitter notes), javlja danas BBC.

Telegram uveo pretplatu

Nakon što je početkom meseca osnivač Telegrama Pavel Durov najavio Telegram Premium, popularna aplikacija za razmenu poruka je sada počela da nudi pretplatničku verziju korisnicima.

Može li se plastika zaista reciklirati?

Kako postoji na hiljade različitih plastika, svaka sa specifičnim aditivima, koje se ne mogu reciklirati istim postupkom, sve su češći glasovi da se upotreba ovog materijala svede na minimum.