VIDEO: Svemirski brod "Orion" napravio krug oko Meseca, u nedelju pada na Zemlju

Nasin svemirski brod "Orion" napravio je iz blizine krug oko Meseca i iskoristio njegovu gravitaciju da se potisne nazad prema Zemlji.
Kapsula je u najbližoj tački bila udaljena 130 kilometara od površine Meseca i testirala je manevre koji će se koristiti kasnije u misiji "Aretmis", kada se ljudi budu vratili na Zemljin satelit.
Komunikacija sa kapsulom bila je u prekidu 30 minuta, dok se nalazila iza dalje strane Meseca.
Evropski servisni modul, koji napaja kapsulu, aktivirao je svoj glavni motor na tri minuta i pogurao "Orion" prema Zemlji, preneo je AFP.

Ovo je bio poslednji manevar u misiji koja je počela lansiranjem Nasine rakete sa Floride 16. novembra. Od početka do kraja, putovanje bi trebalo da traje 25 i po dana.

"Orion" će sada praviti manje korekcije kursa dok ne padne u Tihi okean u blizini obale kod San Dijega u nedelju, 11. decembra, u 9.40 po lokalnom vremenu. Planirano je da kapsulu preuzme iz vode brod američke mornarice.

VIDEO: Zemljino jezgro se zaustavilo

Malo ko od nas razmišlja o kovitlajućem, užarenom jezgru naše planete, sve dok nas neki iznenadni pokret, zemljotres ili vulkanska erupcija, ne uzdrmaju.

Tramp se vraća na Fejsbuk i Instagram

Kompanija Meta će dozvoliti bivšem predsedniku SAD Donaldu Trampu da se vrati na Fejsbuk i Instagram u narednim nedeljama, dve godine nakon što je njegov nalog suspenovan sa tih društvenih mreža.

Otkrivene najudaljenije zvezde naše galaksije

Astronomi su otkrili na ivici Mlečnog puta grupu zvezda koje su najudaljenije od Zemlje, udaljenije od bilo koje do sada poznate zvezde naše galaksije i na pola su puta do susedne Andromede.