Nobelovac: Uvedite dodatni porez Fejsbuku i sprečićete "usisavanje" ličnih podataka

Dodatni porez na prihod od reklama koje Fejsbuk plasira mogao bi naterati njih i druge velike kompanije da ne budu usisivači za lične podatke korisnika.
Nobelovac: Uvedite dodatni porez Fejsbuku i sprečićete "usisavanje" ličnih podataka
Foto: Pixabay
To smatra Pol Romer, dobitnik Nobelove nagrade za ekonomiju. Kako navodi, digitalne platforme možda nisu previše velike da bi smele da propadnu (too big to fail). Ali su previše velike da im se veruje.
 
"Uprkos pozivu Marka Zakerberga za novo zakonodavstvo i regulaciju – možda već previše velike da bi se mogle regulisati", naveo je Romer za DW.
 
Umesto zakonskog ograničavanja ovih kompanija pametnije je uvesti dodatne progresivne poreze na svu zaradu od reklama koje koriste targetiranje, smatra on.
 
To su reklame koje se korisnicima pojavljuju na osnovu njihovih ličnih podataka – kao, na primer, kada neko preko pretraživača Gugl traga za polovnim automobilom, dobija reklame za polovne automobile.
 
Lažne vesti i širenje mržnje na internetu skrenule su pažnju i Evropskoj uniji na moć koju imaju tehnološki koncerni.
 
Međutim Romer ne veruje da je efikasna regulacija moguća i zato zagovara porez.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija