Kopilot namerno srušio avion

Kopilot u avionu "Džermanvingsa" namerno je oborio letelicu, rekao je francuski tužilac.

Kopilot u avionu "Džermanvingsa" namerno je oborio letelicu, rekao je francuski tužilac.

Podaci iz crne kutije pokazuju da je kopilot ostao zaključan sam u kabini i da je "namerno usmerio letelicu ka zemlji, sa namerom da je uništi".

"U kokpitu je vladala potpuna tišina. Kopilot nije rekao nijednu reč nakon što je pilot izašao iz kabine. Kopilot je namerno odbijao da otvori vrata pilotu. Ovo nije nesreća. Avion je pao pri brzini od 700 kilometara na čas i svi u njemu su odmah poginuli. Krici su se čuli samo u poslednjim sekundama", rekao je tužilac Bris Robin.

Kopilot je identifikovan kao Andreas Lubic star 28 godina, nemački državljanin.

"Poslednjih deset minuta kopilot nije rekao ni jednu reč, dok je pilot očajnički preko interfona molio da ga pusti nazad u kabinu", rekao je tužilac, otkrivši da je kopilot u tim trenucima bio živ i zdrav: "Čuli smo disanje do poslednjeg trenutka, tako da smo sto posto sigurni da je bio živ. Kapetan mu se deset minuta ranije preko interfona jasno predstavio i zamolio ga da mu otvori vrata. Međutim, nikakve reakcije od njega nije bilo".

Tužilac je upitan i za nacionalnost pilota. "Obojica su nemački državljani. Verovatno vas zanima da nije pronađena nikakva veza između njih i terorista. Imamo snimak razgovora iz kokpita u poslednjih pola sata leta. Kopilot i pilot prvih su 20 minuta razgovarali potpuno normalno, a onda je pilot izdao poruku da će avion brzo sleteti u Diseldorf", rekao je.

"U tim trenucima kapetan je zamolio kopilota da preuzme upravljanje aviona i nakon toga se čulo guranje sedišta prema vratima kokpita. Kopilot je zatim počeo sa spuštanjem aviona. Namerno? Svakako, to se ne može napraviti automatski", rekao je Robin.

"Lufthansa" i "Džermanvings" u prvi mah nisu želeli da objave identite pilota, ali za to se pobrinuo nemački "Bild". Oni tvrde da se kapetan aviona zvao Patrick S, inače otac dvoje dece, a kopilot je već pomenuti Andreas Lubic (28), poreklom iz Montabaura.

Andreas Lubic je iza sebe imao 630 sati letenja. U poređenju sa njim, pilot Patrik S. bio je daleko iskusniji. Bio je pilot više od 10 godina, a iza sebe je imao 6.000 sati letenja. Nemački mediji navode da je Lubic u "Džermanvings" stigao u septembru 2013. direktno iz "Lufthanzinog" centra za obuku pilota u Bremenu.

Pilot Patrik S. pridružio se "Džermanvingsu" u maju 2014. godine. Prethodno je radio u kompaniji "Kondor".

Nemački "Der Spiegel" piše da je Lubic patio od depresije ili premora 2009. godine. Direktor Lufthanse Kasrten Spor kazao je da je Lubitc napravio kratku pauzu u obuci, ali da se brzo vratio u proces. Kopilot je prošao sve provere, uradio medicinske testove i testove leta. "Njegov rad je bio savršen i nikada nije bilo primjedbi. Ovo je zaista veliki šok jer smo ga cenili kao kvalitetnog i kvalifikovanog radnika. Možemo samo spekulisati šta je bilo, ali ne znamo zašto je kopilot ovo uradio. Ovo je užasan događaj za našu kompaniju", kazao je Spor.

  • Deka

    27.03.2015 10:10
    "Putno Osiguranje"
    Ako putnici nusu osigurani od mogućeg terorističkog napada tj. otmice onda je ishod jasan...
  • 27.03.2015 06:52
    Zna se
    Pa naravno da zbog para neće reći stvarni uzrok pada. Jer kada bi priznali da je avion pao zbog kvara, aviokompanija porodicama stradalih bi morala platiti velike pare. Ovako nikom ništa.
    Štedeli i na održavanju aviona, pa sada i na odšteti. Mada krš od 24 godina teško održavati da bude bezbedan kao neki noviji avion.
  • dado

    26.03.2015 20:12
    Lakše je optužiti sve za terorizam, nego preuzeti odgovornost zajedno sa milionskim gubicima.. Pare, pare pare...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet