Pošto je u Grčkoj to pitanje već dugo na stolu, ali samo na teorijskom nivou i u formi "konstatacija", sada su Ministarstvo za infrastrukturu i "zainteresovane strane" u društvu počeli uspostavljanje specifičnih okvira za saobraćaj i distribuciju električnih trotineta i sličnih vozila.
Mnogi gradovi u Evropi suočeni sa tim problemom ističu da bi trebalo da postoji jedinstven regulatorni okvir za sve države-članice EU. Međutim, pošto je to dugotrajan proces, evropske zemlje postepeno uvode svoja pravila.
Tako je grčko Ministarstvo infrastrukture sastavilo predlog i dostavilo ga novoformiranom Odboru za usluge mikro-mobilnosti, predviđajući čak i novčane kazne od 400 evra za kršenje propisa.
Predlog ministarstva je da se zajedno reguliše upotreba svih vozila na električni pogon (VEP) koja ne spadaju pod Zakon o bezbednosti u drumskom saobraćaju. To su roleri, skejtbordovi i vozila koja su zasnovana na varijabilnom balansu te im je potrebna pomoćna kontrola za održavanje ravnoteže (žiroskop) kao što je popularni segvej.
Nova regulativa bi se odnosila i na elektromotorizovana vozila na jednom točku (modeli solowheel i slični) i elektromotorna vozila s dva paralelna točka (hoverbord i slični).
Za samostalnu vožnju u javnom saobraćaju njihovi vozači moraće da budu stariji od 15 godina, a ako su u pratnji odrasle osobe moraće da imaju bar 12 godina. Od svih će se zahtevati da koriste propisno vezane kacige.
Ta elektromotorna vozila biće kategorisana prema brzini koju mogu da postignu. Ona s maksimalnom brzinom od šest kilometara na sat "smatraće se pešacima" i moći će da koriste površine koje koriste i pešaci.
Vozila s maksimalnom brzinom između šest i 25 kilometara na sat "smatraće se biciklima" i na njih će se odnositi odredbe Zakona o bezbednosti u drumskom saobraćaju kojima je uređen saobraćaj bicikala.
U trećoj grupi će biti elektromotorna vozila čija je maksimalna brzina iznad 25 kilometara na sat. Ona će smeti da koriste samo kolovoz, kao i druga motorna vozila.
Vozačima te poslednje, najjače i najbrže kategorije, biće izrečena novčana kazna u iznosu od 400 evra ako voze van kolovoza, odnosno trotoarom ili biciklističkom stazom.
Uz to, elektromotorna vozila će morati da imaju posebne oznake, nalepnice otporne na vremenske uslove, načinjene tako da se ne raspadnu u pokušaju skidanja ili krađe s vozila. Nalepnice će na ta vozila stavljati prodavac ili preduzeće koje ih iznajmljuje i moraće da sadrže pun naziv firme, maksimalnu brzinu i identifikacioni kod trotineta ili drugog elektromotornog vozila, zaključuje "Katimerini".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 5
Jeste
Znači, sigurnih 20-25 kmh.
Znači, čovek voli da leti pešačkom stazom, pored žive i dobre biciklističke.
Ali mu se nešto neće biciklističkom.
E, sad u priču ubacite malu decu na pešačkoj stazi.
I ludog starca koji prilazi brzinom s leđa.
No, da li nam treba zakončina?
Vlasnik
Nažalost, ko nam je na vlasti, ne bi me iznenadilo da traže da se stave tablice na skutere i da uvedu godišnju registraciju i dvogodišnji atest i lekarski pregled...
A biciklističke staze ostale od vreme Tita... A ovih novih par sve sa ivicnjacima prilagođeni njihovim džipovima.
Tijana
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar