Političke stranke i kandidati više neće moći da upoređuju sopstvene baze podataka mogućih glasača sa Guglovim bazama koje se prave na osnovu toga šta korisnici pretražuju.
Ova ograničenja stupiće na snagu u Velikoj Britaniji za oko nedelju dana, a zatim će biti uvedena i u drugim delovima sveta. Ipak, šefovi reklamnih kampanja i dalje će moći da ciljaju određene korisnike na osnovu godina, pola i lokacije.
Gugl, za razliku od Fejsbuka, planira i da uvede mere protiv očiglednih obmana u reklamama, prenosi BBC.
Vlasnik Fejsbuka Mark Zakerberg je izjavio da ta društvena mreže neće proveravati da li su objave političkih kandidata ili stranaka zasnovane na istini ili ne, a čelnici Tvitera su odlučili da u potpunosti zabrane političko oglašavanje.
Nova praksa Gugla je negde na sredini, neće se mešati preterano, već će reagovati na očigledne pokušaje dezinformisanja.
"Uviđamo da je zdrav politički dijalog važan deo demokratije i da niko ne može razumno procenjivati svaku političku tvrdnju, kontraargument i insinuaciju", napisao je Skat Spenser, generalni direktor u Guglovog firmi Gugl eds u blogu koji je objavljen u sredu.
Zato, kao je dodao, Gugl očekuje da se broj političkih oglasa na kojima će morati da interveniše biti vrlo ograničen ali će u toj kompaniji nastaviti da rade u slučajevima jasnog kršenja zakona. Na osnovu navika korisnika i onoga šta gledaju na internetu - kao što su vesti na veb sajtovima - Gugl pretpostavlja da li su korisnici politički levo ili desno orijentisani.
U Sjedinjenim Američkim Državama, ali ne i u drugim zemljama poput Velike Britanije, političari imaju mogućnost da targetiraju ljude na osnovu njihovih političkih preferencija.
Međutim, u drugim zemljama je bilo moguće da se iz političkih partija Guglu pošalju liste kontakata - na primer, članova stranke - a u ovoj kompaniji bi ih potom uporedili sa Gugl korisnicima kako bi se oglasi direktno pojavljivali kod osoba kojima stranke žele da se obrate.
To više neće biti dozvoljeno.
"Biće potrebno malo vremena da se ove promene sprovedu. Nova praksa će u Velikoj Britaniji početi da se primenjuje u roku od nedelju dana (pred opšte izbore), u Evropskoj uniji do kraja godine, a u ostatku sveta 6. januara 2020", objasnio je Spenser.
Političke stranke, kao i bilo koji drugi oglašivači, i dalje će moći da kao oglase postavljaju određene vrste sadržaja - poput video zapisa o fudbalu ili članaka o ekonomiji, navode iz Gugla.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar