Parižani na referendumu rekli "ne" samouslužnim električnim trotinetima

Parižani su u nedelju izrazili otvoreno protivljenje javnim samouslužnim električnim trotinetima za iznajmljivanje, sa skoro 90 odsto glasova protiv na referendumu, objavila je Skupština grada.
Parižani na referendumu rekli "ne" samouslužnim električnim trotinetima
Foto: Beta/AP
Glasanje kojem je prethodila živa debata o mestu tih električnih dvotočkaša na trotoarima i kolovozu obeležilo je veoma nisko učešće - manje od osam odsto registrovanih birača, rečeno je AFP-u u kabinetu gradonačelnice Pariza.
Iako referendum nije bio zakonski obavezujuć, već samo "konslutativan", socijalistička gradonačelnica An Idalgo obećala je da će "poštovati rezultat glasanja", kakav god bio. I sama je vodila kampanju da se glasa protiv, ističući da bi izbacivanje trotineta za iznajmljivanje iz Pariza smanjilo "smetnje" u gradu.
Pošto ih je dočekao 2018. godine, Pariz će stoga postati jedini glavni grad Evrope koji će zabraniti trotinete za iznajmljivanje 31. avgusta kada ističu ugovori s tri privatna operatera (Lime, ​​Tier i Dott).
 
Kritičari trotineta za iznajmljivanje zameraju što ih korisnici ostavljaju gde stignu, što punom brzinom voze među pešacima i što ekološki nisu korisni jer propadnu posle svega nekoliko meseci iznajmljivanja, a za okolinu nije dobra ni njihova proizvodnja, kao ni proizvodnja struje koja ih pokreće.
 
Posle pogibije 32-godišnje Italijanke u junu 2021, koju je udario električni trotinet na kojem su se vozile dve osobe, Pariz je primorao firme koje ih iznajmljuju da ograniče brzinu na 10 kilometara na sat u 700 područja gustog pešačkog saobraćaja.
 
Zagovornici trotineta ističu da je to "blag" način javnog prevoza, kao i samouslužni bicikli, posebno koristan u periodu stalnih štrajkova u pariskom javnom prevozu.
 
U Barseloni - u Španiji ili u Montrealu - u Kanadi, ti laki samouslužni dvotočkaši su potpuno zabranjeni. U Lisabonu će njihov broj uskoro biti prepolovljen.
 
Tri operatera u Parizu, s voznim parkom od 15.000 trotineta, pokušala su sve da izbegnu njihovo izbacivanje s pariskih ulica koje bi bilo negativan signal gradovima srednje veličine koji oklevaju s uvođenjem te usluge. Koristili su i sporne metode, kao što je nuđenje besplatnih trotineta na dan izbora i korišćenje influensera na društvenim mrežama da mobilišu mladu klijentelu za tu vrstu prevoza.
 
Operateri u Parizu su uzalud tražili da na referendumu u nedelju glasanje bude i preko interneta.
 
Predstavljeni 2018. godine u Parizu koji je tada bio pionir po tome, samouslužni trotineti su postepeno izgubili privlačnost i od korisne stvari postali "izvor napetosti" među Parižanima, kaže gradonačelnica An Idalgo koja je uvela mnoge mere da ih reguliše pre nego što je počela da se zalaže za njihovu potpunu zabranu.
Trotineti, bili samouslužni ili ne, učestvovali su u 408 nesreća u Parizu 2022. godine, u kojima su tri osobe poginule, a 459 je povređeno, navode vlasti.
 
Politički partneri gradonačelnice pokazali su malo entuzijazma u kampanji pred referendum, a desničarska opozicija nije pozivala da se glasa uz žaljenje što gradska skupština građane pita samo o "sporednoj" temi.
  • Ns

    03.04.2023 08:34
    biznis ideja za ortopede
    Sad sve te evropske polovnjake pustite ovde na trotoare i u pešačku zonu...
  • Aleksej

    03.04.2023 08:33
    Xexe
    Hipsteri na aparatima.
  • Ja

    03.04.2023 08:29
    Pametno
    Voze kao na letećem cilimu!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet