Skuplji polovnjaci jedini efekat novog pravilnika

Novi pravilnik o uvozu polovnih vozila u Srbiju, čija je primena počela posle uskršnjih praznika, nije otklonio dosadašnje probleme.

Novi pravilnik o uvozu polovnih vozila u Srbiju, čija je primena počela posle uskršnjih praznika, nije otklonio dosadašnje probleme.

Jedini efekat, koji se odmah osetio na tržištu polovnih vozila je povećanje cena. "Dobili smo samo dodatni namet koji je potpuno nepotreban. Sa stanovišta bezbednosti nema apsolutno nikakav značaj, a čak ne štiti ni kupca", rekao je za "Novosti", Damir Okanović, direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja.

Okanović objašnjava da se ispitivanje polovnjaka svodi samo na proveru da li je tehnička dokumentacija vozila u redu. To znači da će se proveravati, na primer, kubikaža, ali ne i to da li je i koliko stvarno vozilo prešlo kilometara ili da li je učestvovalo u udesu.

Predviđeno je da kontrolisanje polovnih vozila vrši šest ovlašćenih organizacija na 268 ispitnih mesta u Srbiji, a spisak svih ispitivača objavljen je na zvaničnom sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja, koja je, inače, neposredno pre primene ovog Pravilnika tražila od Ministarstva saobraćaja da odloži njegovu primenu, smatrajući da još nisu stečeni tehnički uslovi "na terenu", ali nisu naišli na razumevanje.

"I dalje će biti moguće da neko uveze auto koji je prešao 800.000 kilometara, pa da vrati kilometražu. Kupac neće imati nikakvu korist od nove provere vozila, jedino će ga to koštati nekoliko stotina evra više", tvrdi Okanović koji kaže i da nije siguran kako će sve fukcionisati u praksi.

I dok uvoznici polovnih vozila smatraju da je ovo samo još jedan, nepotrebni namet, jer suštinski ništa neće biti poboljšano, uvoznici novih vozila smatraju da je bilo "krajnje vreme da se i u ova oblast uvede red". Prema nezvaničnim podacima, prošle godine je u Srbiju uvezeno više od 100.000 polovnih vozila, a prodato je oko 20.000 novih.

  • Agronom sa sela

    25.04.2014 19:15
    Podrška
    Pozdravljam svako poskupljenje auta!?
    Svaki bašibozluk vozi šklopociju, svaka sirotinja ima na točkovima konzervu!
    Di ja da parkiram moj novi Amarok kad moram u "grad"??
  • RZ

    25.04.2014 18:08
    Budžet
    Uvoz polovnih automobila je smanjen za nekoliko puta ( dakle ne nekoliko desetina procenata , nego nekoliko puta ) u odnosu na isti period prošle godine.Budžet se sa te strane,pored inače većih nameta, ne puni prema planu, pa hajde da onda i ono malo što curka da zgnječimo .To je još jedan od revolucionarnih poteza kao npr. podizanje PDV-a za 2 %...
    Nestručnost
    Nesnalažljivost
    Nefleksibilnost
    Bahatost
    i pre svega
    Nezainteresovanost
    ...
  • 25.04.2014 14:06
    LOPOVI
    jeb.. vam sve, prvo vozacka kostala kao 3 prosecne plate i sad nemogu ni da kupim kola, smece lopovsko samo narod pljackate!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Dačić: Vučić najviše izložen pretnjama

Ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić rekao je da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić najviše izložen pretnjama i da se nijedna od pretnji ne odbacuje kao lažna ili neozbiljna.

Kamioni čekaju pet sati na Batrovcima

Prema informacijama iz Uprave granične policije, putnička vozila čekaju na izlazima iz zemlje na dva prelaza, pola sata na Gradini i 35 minuta na prelazu Preševo.