Menu 021

FOTO: Podzemni kontejneri nisu rešili problem odlaganja smeća u Novom Sadu

Iako Novi Sad relativno često dobija nove podzemne, a još češće nadzemne kontejnere, situacija na terenu pokazuje da veći broj kontejnera ne rešava problem odlaganja otpada.
Novi Sad 27.07.2016. | 10:20 > 11:11
Podzemni kontejneri samo su učinili smrad na ulicama malo podnošljivijim, ali nisu značajno poboljšali situaciju. Brojni kontejneri već su oštećeni, građani na njih odlažu smeće - pa čak i krupan otpad, a "Čistoća" pojedine ulice ne čisti danima.
 
Dok smeće u, ispod, iznad i pored kontejnera raste, gomila se i nesanitarna deponija na Klisi, za koju postoje samo želje da se do 2020. godine uredi.
 
Novi Sad bi, prema regionalnom planu upravljanja otpadom, trebalo da bude centar odlaganja otpada za sedam opština Južnobačkog okruga. Teško da će grad uskoro biti spreman da postane centralno smetlište za bezbedno odlaganje, sortiranje i recikliranje otpada, a još nije uredio ni svoje dvorište. Stručnjaci sumnjaju da uopšte i postoji interesovanje nadležnih da se ovom temom bave, kao i svakom oblašću ekologije. Sumnjaće i Evropska unija u pregovorima o poglavlju 27, posvećenom ekologiji.
 
Jedan od lepših primera, podzemni kontejner koji je neprestano otvoren. Iako ne smanjuje smrad, barem se smeće ne ostavlja pored puta
 
 
Jedan od učesnika u izradi lokalnog plana upravljanja otpadom u gradu je Igor Jezdimirović iz Inženjera zaštite životne sredine. Kako kaže za 021, mnogo je zadovoljniji stanjem u svojoj ulici otkako ima podzemne kontejnere, ali teško da su rešili problem sa smećem. Kako navodi, nadležni ne žele ili ne znaju kako da reše pitanje sortiranje otpada, što na duge i kratke staze samo stavlja Novosađane u goru situaciju od trenutne. 
 
"Podzemni kontejneri su smanjili vizuelni efekat otpada, kao i smrad, ali nije urađeno osnovno, a to je separacija otpada. Mi ne odvajamo plastiku, staklo, aluminijum i sve ono što može da se reciklira, a građanima niko nije objasnio ni kako se koriste podzemni kontejneri, a kamoli kako se odvaja otpad. Iako postoji individualna odgovornost, svakako je svima najlakše da okrive građane", smatra Jezdimirović.
 
 
Da građani ne znaju kako ili ne žele da koriste podzemne kontejnere, vidno je i na ulicama Novog Sada. Kvačice za otvaranje na nekim od kontejnera su polomljene, što znači da bi trebalo kontejner otvoriti ručno. Novosađani kojima, iz higijenskih razloga, nije do pipanja poklopca od kontejnera, smeće odlažu na zemlju, a ta praksa je zastupljena odavno kod otvorenih kontejnera. Tako se reporter 021 uverio u Ulici Save Kovačevića, u kojoj je automobil stao kako bi jedna Novosađanka odložila smeće - na sred puta. Doduše, kontejner je toliko prelivao po putu da nije ni bilo moguće ubaciti smeće u njega.
 
 
Jezdimirović naglašava za naš portal da svaki građanin dnevno generiše kilogram otpada. S obzirom na to da je stanovnika sve više, generiše se i više otpada.
 
"Kada u delu grada u kojem su bile kuće zamenite zgradama, kao što je urađeno u Hadži Ruvimovoj, onda morate da menjate i prostorno planiranje regulisanja otpada. Morate da obezbedite da se makar jednom dnevno odnese otpad, a toga kod nas nema, jer se sve radi sithijski i bez plana. Da li nemamo stručnjake ili ih ne konsultujemo, ne znam - ali svakako u našoj sredini niko ni za šta ne odgovara", smatra Jezdimirović.
 
 
 
U međuvremenu, "Čistoća" je iz plana poslovanja za ovu godinu izbacila pripremu elaborata o racionalizaciji kretanja vozila za skupljanje smeća, koji košta 499.000 dinara, ali je povećala advokatske usluge sa 15 na na 20 miliona dinara. Jezdimirović ovu odluku tumači kao još jedan korak nazad u nastojanju da se suočimo s ekološkim problemima.
 
Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs; Foto: 021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • ggg
    13.02.2017 07:08
    problem je u tome što nema dovoljno kontejnera mada i kultura bacanja smeća je na minimalnom nivou
    evo recimo bulevar cara lazara od limanske pijace do ive andrića nema NI JEDNE kante za đubre, ima dva ili tri kontejnera ukupno na tu dužinu bulevara i vi se čudite što ljudi bacaju papiriće.
    za čišćenje ulica bi trebalo zaposliti ove što kukaju da nemaju posla a na kraju krajeva delovi grada gde je niskogradnja i danas ljudi čiste pred svojom kućom, malo je nezahvalno da se traži od predsednika kućnog saveta da počisti - kao što sneg čisti, mada svaka zgarad ima sa nekim ugovor o čisćenju ulaza, pa mi moglo na taj način da se reši i problem čisšćenja ispred zgrada
  • Zoran
    31.07.2016 10:03
    Jedno od mogućih rešenja bi bilo da se jedan podzemni kontejner ofarba u plavo i da se u njega ubacuje PET, papir, staklo i metal (kao u mestima u okolini Novog Sada gde su građanima podeljene plave i zelene kante), a u drugi kontejner ostali otpad. Verujem da bi barem 80% građana poštovalo ovo pravilo, a na taj način bi i separacija bila lakša. Ove kontejnere bi morali da prazne posebni kamioni. Ovako se samo pitam kako radnici na separaciji odvajaju korisne sirovine pomešane sa ostacima hrane i ostalim otpadom i kakav je kvalitet takvih sirovina. Takođe bi bilo dobro da postoje posebni kontejneri za ostatke hrane i za staru odeću. Osim toga, trebalo bi obavezati velike supermarkete da imaju malo reciklažno ostrvo kao što je to sada slučaj u Tempu (stalno se popunjavaju što pokazuje da građani žele da obavljaju separaciju otpada kada im se to omogući)
  • Stanko
    29.07.2016 19:45
    Ali je napravio drugi problem. Kamioni Alicia treba tri puta više vremena dok ih isprazni i zaustavlja saobraćaj, a uglavnom su na raskrsnicama. Miletićeva i Grčkoškolska tri podzemna, rad 15 min dok se isprazne. Zastoj saobraćaja
  • nik
    28.07.2016 12:05
    Kultura
    Grad je strašno prljav, a to je deo kulture ili nekulture njegovih stanovnika. Mada ima i do organizacije posla a toliko nezaposlenih imamo. Nekada su se ulice, bulevari, čistile metlom. To su domaćini radili ispred svojih kuća ili pak radnici gradske čistoće. Sada ponekim ulicama prođu oni kamiočići koji više prospu nego što počiste po putu, ali zašto se čisti samo kolovoz kad tamo prolaze vozila koja zatim ostaju parkirana na ulici, a trotoari po kojima hodaju svi od dece do odraslih nisu počiščeni još od prošlog veka. Pranje kolovoza je poseban problem; sva prašina i nečistoća sakupljena uz ivicu puta mlazom vode se istera na obližnji trotoar ili parking gde se usput isprskaju i sva parkirana kola. Kad prođe ovaj perač ulice trotoari budu bukvalno prekriveni sa santimetar debelim slojem peska i sitnog otpada, koji se već sutadan ponovo nađe na kolovozu . I tako, Jovo - nanovo,, krug se ponavlja a grad sve prljaviji do prve velike košave i nevremena koje jedino stvarno opere grad, ali tada sav otpad završi u gradskoj kanalizaciji. E tu počinje priča o drugom JKP i šta nas briga, nek oni trljju glavu. A sve su to naša komunalna preduzeća čije usluge mi plaćamo.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest