Menu 021

"Pametno" plaćanje u novosadskim autobusima još uvek nije potpuno zaživelo, validatori uskoro u svim vozilima

Sistem "pametnog" plaćanja autobuskog prevoza u Novom Sadu, nazvan NSmart, još uvek nije u potpunosti zaživeo - nadležni naglašavaju da se radi o vrlo složenom sistemu koji treba da se primeni i koji će doneti mnoge pogodnosti putnicima, a koji podrazumeva uvođenje čip kartica za sve.
Novi Sad 02.03.2021. | 09:45 > 13:44
Foto: 021.rs
Prvi validatori (aparati za očitavanje kartice) postavljeni su u junu prošle godine u 105 autobusa na gradskim linijama, a prve godišnje kartice izdate su đacima i putnicima u povlašćenim kategorijama. To je učinjeno nakon tendera GSP na kojem su ovaj posao, vredan 65 miliona dinara, dobili "Telekom Srbija" i "Bus Logic" iz Požarevca.
 
Sam tender je bio zanimljiv, uz zapažanje drugog učesnika da su uslovi prilagođeni pobedniku javne nabavke, a čemu detaljnije čitajte OVDE.
 
Prema rečima nadležnih u GSP, krajem prošle godine nabavljeni su softveri, uređaji i sistemi elektronske naplate voznih karata i za autobuse u prigradskom i međumesnom autobuskom prevozu putnika.
 
"Validatori su zasad stavljeni u funkciju u gradskom prevozu, a u narednom mesecu to će u sklopu druge faze biti urađeno i u autobusima na prigradskim i međumesnim linijama. Do sada su beskontaktne čip kartice imali priliku da za 5.000 dinara izrade učenici i studenti koji kupuju godišnje karte (oko 7.500 putnika), kao i oni koji imaju pravo na godišnje povlašćene karte, među kojima su nabrojniji građani stariji od 65 godina (28.000 putnika). Ovih dana počeće primanje zahteva za izradu mesečnih građanskih i đačkih NSMART kartica, tako da će ova kategorija putnika od aprila dopunjavati karte po novom sistemu. Dopuna će biti jednostavna, a obavljaće se kao i dosad, na prodajnim mestima preduzeća. Na kraju će se u sistem elektronske naplate uvesti i preostale, mesečne karte za radnike, o čemu ćemo putnike blagovremeno obavestiti", kažu u Gradskom saobraćajnom preduzeću.
 
NSmart sistem podrazumeva četiri načina plaćanja karte u autobusu. Postoje beskontaktne čip kartice: personalizovane i nepersonalizovane kartice, gde se personalizovane prodaju na određeni period i slične su sadašnjoj mesečnoj kartici, s markicom. One mogu biti obične građanske, đačke, radničke (namenjene zaposlenima), penzionerske, povlašćene i kartice za nosioce prava na socijalnu pomoć. 
 
Nepersonalizovane kartice ili "elektronski novčanik" su kartice na koje je uplaćen novac i koje se koriste tokom vožnje onoliko koliko sredstava ima na kartici. Ove beskontaktne čip kartice izrađuju se na šalterima GSP. Koriste se tako što putnici na gradskim linijama svoje karte obavezno validiraju prilikom ulaska u vozilo na validatoru. Dobiće odobravajuće (zeleno) ili neodobravajuće (crveno) svetlo. Na prigradskim i gradskim linijama kartica se daje na uvid vozaču, a dopunjuju se na prodajnim mestima GSP, na sajtu preduzeća ili putem mobilne aplikacije (koja još uvek nije zaživela).
 
Elektronska karta se kupuje onlajn na sajtu GSP ili putem mobilne aplikacije i aktivira se putem validatora u autobusu.
 
Postoje i papirne karte koje se kupuju u busu i važe za jednu vožnju, kao i dnevna karta. 
 
Ono što je prošle godine najavljeno kao mogućnost je da se putem mobilne aplikacije dobije uvid u mrežu autobuskih linija, trenutnu poziciju busa i procenu vremena dolaska na određenu stanicu. Na pitanje 021.rs kada će ova opcija zaživeti, u GSP navode da je planirano do leta.
 
"Molimo putnike za razumevanje zbog faznog uvođenja sistema koji je izuzetno složen, a koji će nakon potpune implementacije doneti značajne benefite korisnicima usluga prevoza", poručuju u GSP za naš portal.
 
Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Nikola
    02.03.2021 20:27
    @Mačak i slanina
    I dalje će postojati mesečna karta, samo neće biti pokazna i markica već plastična elektronska kartica koja će se dopunjavati svaki mesec. Ne znam gde ste videli da neće postojati ta mogućnost.

    Slažem se da treba uvesti vremenske karte za presedanje. U Beogradu za 89 din. može da se promeni neograničen broj linija za 90 min. Za 89 dinara može da se ode do grada, obavi neki posao i vrati kući ili da se stigne od Batajnice do Železnika, što je razdaljina više od 30 km.
  • Zoran
    02.03.2021 17:59
    Naselje
    Sako da se zna i to da je GODIŠNJA ĐAČKA/STUDENTSKA 5000 dinara!!!
  • Mačak i slanina
    02.03.2021 15:12
    Pljačka
    Baš su se "lepo" setili da opelješe građane/radnike. Ja npr. svakog dana putujem sa Limana 4 na posao na Klisu. Vozim se 4-orkom do Fakulteta, presednem u 1-icu do Klise- i to će biti skinuto 2x65 din sa mog kredita na novoj kartici. U povratku još toliko tj. ukupno 260 din dnevno. Ako pogledamo mesec jul 2021.g. imaće 22 radni dan, to će me koštati 5720 din. za taj mesec a sa starom mesečnom pokaznom to bi me koštalo samo 2523 din- i to bih imao prava naneograničenu vožnju! Dakle samo 1 osoba će ostavljati GSPu, kao JAVNOM preduzeću 3200 dinara više mesečno u julu samo...
  • gradjaninX
    02.03.2021 15:08
    Pametno placanje u autobusima bi bilo kad bi karta kostala okruglo a ne 62 dinara, 64 dinara, XYZ dinara i sl. moze 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70 i td. , a najpametnije bi bilo da pored toga karte naplacujete i po distanci ko i npr sto se u Engleskoj radi vec 40 godina (al oni i metro imaju vec 100 godina) pa ako ides jednu stanicu, placas do dve stanice, primera radi 20 dinara. Ako ides vise od dve stanice, onda veca cena. Ako je medjumesni autobus i ides "na drugi kraj", opet druga cena.

    Al nee...bolje da se voze prazni autobusi i prave 100% gubitak pa da se podigne cena karte po 50ti put da se nadoknadi nesto sto se na taj nacin nadoknaditi ne moze.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest