Železnice Srbije: Vozovi će 200 km/h ići na 54 odsto pruge Novi Sad - Beograd

Preduzeće "Infrastrukture železnice Srbije" tvrdi da nije tačno da će vozovi na relaciji Beograd - Novi Sad brzinom od 200 kilometara na sat saobraćati samo na jednoj manjoj deonici.
Železnice Srbije: Vozovi će 200 km/h ići na 54 odsto pruge Novi Sad - Beograd
Foto: 021.rs
Preduzeće "Infrastrukture železnice Srbije" tvrdi, a Danas prenosi, da nije tačno da će vozovi na relaciji Beograd - Novi Sad brzinom od 200 kilometara na sat saobraćati samo na jednoj manjoj deonici.
 
Ovo preduzeće reagovalo je na pisanje lista Danas. Neimenovani izvor je za ovaj list istakao da će maksimalnom brzinom vozovi na ovoj relaciji voziti čitava četiri i po minuta, na deonici dugoj 15 kilometara.
 
"U okviru projekta izgradnje pruge za velike brzine, na dvokolosečnoj pruzi za velike brzine između Beograd Centra i Novog Sada, između kojih je udaljenost oko 75 kilometara, biće modernizovano i izgrađeno ukupno 150 kilometara koloseka. Od toga, vozovi će maksimalnom brzinom do 200 kilometara na sat moći da saobraćaju na ukupno 81,8 kilometara levog i desnog koloseka, što ukupno iznosi 54,5 odsto ukupne dužine koloseka između Beograda i Novog Sada. Maksimalnu brzinu od 200 kilometara na sat vozovi će moći da dostignu na oba koloseka između Batajnice i Karlovačkih Vinograda. To praktično znači da će putnički vozovi saobraćati maksimalnom brzinom od 200 kilometara na sat na deonici dugoj oko 41 kilometar između Beograda i Novog Sada, a to je Batajnica - Karlovački Vinogradi. Dakle, nije tačna tvrdnja da će vozovi maksimalnom brzinom od 200 kilometara na sat moći da saobraćaju samo na deonici dugoj 15 kilometara", navode u "Infrastrukturi železnice Srbije".
 
Dodaju da će brzina vozova na ostalim delovima pruge Beograd Centar - Novi Sad biti uslovljena područjem kroz koje prolazi, uslovima u kojima se odvija saobraćaj ili geografijom terena, ali će na još 16 kilometara levog i desnog koloseka saobraćati brzinom od 160 kilometara na sat.
 
Brzinu od 160 kilomatara na sat novi "Štadlerovi" vozovi moći će da razviju na deonici Karlovački Vinogradi i Petrovaradin. To znači da će na oba koloseka između Beograda i Novog Sada na deonici dugoj oko osam kilometra (Karlovački Vinogradi - Petrovaradin) putnički vozovi moći da razviju brzinu 160 kilometara na sat, kažu u Infrastrukturi železnice Srbije.
 
Na oba koloseka od Novog Beograda do Batajnice, na deonici dugoj oko 16,4 kilometra, u skladu sa kriterijumima kojima je definisana brzina vozova, putničke garniture moći će da saobraćaju brzinom 120 kilometara na sat.
 
Poređenja radi, navode nadležni u Infrastrukturi železnice Srbije, pre početka izgradnje pruge za velike brzine između Beograda i Subotice duge 183 kilometra, svega 35 kilometara pruge je bilo dvokolosečno (Beograd - Stara Pazova), dok je ostatak ove međunarodne magistrale bio jednokolosečan.
 
"Između Beograda i Subotice, pre početka radova, vreme putovanja međunarodnih putničkih vozova iznosilo je čak četiri sata i 37 minuta, što znači da je njihova prosečna brzina bila oko 40 kolmetara na sat. Na svega osam kilometara ove pruge, deonica Nova Pazova - Stara Pazova, vozovi su mogli da saobraćaju 120 kilometara na sat, dok je na čak 56 kilometara ove pruge, deonica Lovćenac - Subotica, brzina vozova svega 40 kilometara na sat. Pre početka izgradnje pruge za velike brzine između Beograda i Subotice na više mesta zbog stanja koloseka i železničke infrastrukture bila je uvedena lagana vožnja vozova", zaključuju u Infrastrukturi železnice Srbije.
 
List Danas je najavio da će odgovor na tvrdnju Infrastruktura objaviti u petak, 25. juna.
 
Inače, modernizacija pruge od Beograda do Novog Sada je u toku. Na prvoj deonici Beograd - Stara Pazova dužine 34,5 kilometara radove izvode kineska preduzeća "China Raiway International" i "China Comunication Construction Company".
 
Projekat se, u najvećem delu, finansira iz kredita kineske Eksport-Import banke. Rok za završetak deonice je septembar.
 
Druga deonica između Stare Pazove i Novog Sada dužine 40,4 kilometara radi se iz kredita Rusije a izvođač je RŽD Internešnal i taj posao bi trebalo da bude završen do kraja godine.
 
Celokupna investicija je vredna oko 850 miliona evra.

Kad ste već ovde...

Stotine hiljada vas svakodnevno se oslanja na 021 tragajući za istinom i objektivnim pristupom informisanju. Obavezali smo se da ćemo raditi u interesu javnosti sa uspostavljenim visokim standardima novinarske profesije i vi ste nam uzvratili ogromnim poverenjem. Vašu podršku sada možete i da konkretizujete. 021 je pokrenuo gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od zanimljivih artikala direktno podržavate rad redakcije 021. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je za našu budućnost. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • zoki

    08.07.2021 20:04
    ''Да ли ће због велике брзине стићи да спусте рампе?''

    Nikakvih rampi na toj pruzi nece biti
  • Max

    30.06.2021 23:32
    120
    Zasto bas mora 200,to je velika brzina,120,nista vise.
  • Realista

    30.06.2021 08:56
    Da prvo vidimo
    Ja bih prvo sačekao da se sve završi, pa bih se vozio tim vozom i onda ili hvalio ili kudio. Ako su krali i lagali u zatvor, ako su govorili istinu svaka čast. Realno, niko od nas ko ostavlja komentar ovde nije stručnjak za železnicu, svi smo samo skeptici...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti