Resorna uprava odlučila se za finansiranje izrade ove posebne studije, iako je pre samo tri godine ovoj istoj firmi putem tendera dodelila relativno sličan posao - izradu analize bezbednosti saobraćaja u kružnim tokovima.
Na tender je pristigla i ponuda projektantske kuće "MHM Projekt", koja je bila samo 20.000 dinara skuplja od ponude konkurentske kuće. Ipak, da ove kuće i nisu toliko konkurentne pokazuje podatak da su obe zajednički izrađivale prethodnu studiju o kružnim tokovima 2020. godine.
Nadležni kao razlog za finansiranje izrade ove studije navode potrebu da se dodatno analiziraju kružni tokovi, a u svetlu izgradnje novog mosta s obilaznicom i postojeće saobraćajne gužve na saobraćajnicama.
Kako se navodi u specifikaciji ovog posla, Novi Sad je u poslednje dve decenije izgradio kružne tokove u skladu sa iskustvom drugih zemalja, a ove raskrsnice pokazale su "veoma dobre karakteristike u situacijama kada zahtevi za protokom ne prelaze kapacitet", kao i tokom kraćih perioda u toku "špica". Ali, ima kritičnih tačaka, koje će biti dodatno opterećene novim mostom.
"Usled generisanih dodatnih zahteva za protokom, može se očekivati da bi se sadašnji vremenski gubici na kružnim raskrsnicama u Bulevaru Evrope višestruko povećali, te bi samim tim kao posledica stvorila objektivna mogućnost da u vršnim časovima nivo usluge na svim kružnim raskrsnicama bude 'F', uz mogućnost blokiranja susednih raskrsnica i segmenata ulične mreže. Kako bi se sprečio ovaj nepovoljni scenario, potrebno je analizirati parametre na osnovu kojih se definiše nivo usluge kružnih raskrsnica i dati predloge mera kako bi se ovi nepovoljni scenariji sprečili", dodaju nadležni.
Rok za izradu ove studije je godinu dana.
Komentari 29
Sima kosmos
Nix80
Pićuka
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar