Pilot projekat u Novom Sadu od milion i po: Mogu li stariji učenici da pomažu mlađima u saobraćaju?

Za đake sedmog i osmog razredna jedne osnovne škole u Novom Sadu uskoro će biti organizovana edukacija o saobraćajnim pravilima, a u cilju formiranja školskih saobraćajnih patrola.
Pilot projekat u Novom Sadu od milion i po: Mogu li stariji učenici da pomažu mlađima u saobraćaju?
Foto: 021.rs (ilustracija)
Gradska uprava za saobraćaj i puteve raspisala je tender u vrednosti od 1,5 milion dinara za edukaciju radi "unapređenja bezbednosti saobraćaja za roditelje, staratelje, učitelje, nastavnike i pedagoge osnovnih škola".
 
Iako u samom nazivu javne nabavke piše da će se organizovati edukacije u cilju formiranja školskih saobraćajnih patrola, iz Gradske uprave za saobraćaj i puteve za 021.rs navode da ipak nije o tome reč.
 
"Ovom nabavkom se vrši edukacija za unapređenje bezbednosti saobraćaja odraslih i dece starijih razreda osnovnih škola u cilju unapređenja bezbednosti dece u saobraćaju, a ne obrazovanje školskih saobraćajnih patrola", navode oni.
 
Plan je da odabrana firma organizuje niz edukacija za ljude zaposlene i uključene u rad osnovnoškolske ustanove, kao i najstarije đake jednog sedmog i osmog razreda u naknadno odabranoj osnovnoj školi. 

Predavanja će biti u prostorijama škole koja će biti deo ovog pilot projekta. 
 
Gradska uprava se za formiranje saobraćajnih patrola poziva na novousvojeni Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima u kom je novina mogućnost formiranja ovakvih grupa. 
 
Kako piše u konkursnoj dokumentaciji, đake je neophodno obučiti da na "kulturan i ljubazan način, uz odgovarajuće pokrete rukama koji simuliraju policijske 'stop' palice, obaveste vozače motornih vozila da se zaustave i propuste najmlađe đake koji nameravaju da pređu ulicu na pešačkim prelazima u zoni škole".
 
"Kroz edukaciju u školi je neophodno da prođu učenici starijih razreda iz škole koja je predmet Pilot projekta, koji bi u narednom periodu trebalo da budu raspoređeni na pešačkim prelazima u zoni škole u terminima kada je najveća frekvencija najmlađih učenika i tako preneli svoje znanje na najmlađe učenike da pravilno i bezbedno stignu od kuće do škole", navodi se u konkursnoj dokumentaciji.
 
Ipak, kako navode iz Gradske uprave za saobraćaj i puteve za 021.rs, deca ovaj posao ne bi trebalo da obavljaju sama, mimo nadzora odraslih.
 
"Odabrani ponuđač treba da obezbedi stručna lica iz oblasti saobraćaja koja imaju iskustva u radu na edukaciji dece, koja će učenicima preneti svoja saobraćajna znanja i iskustva. Stoga, maloletna deca bez prisustva odraslih neće biti na ulici i neće vršiti posao saobraćajne policije na ulici, neće biti plaćena jer ona neće obavljati posao školske patrole na ulici", kažu oni.
 
Objašnjavaju da su saobraćajne patrole prepoznate u zakonskoj regulativi, a da su "širom sveta prepoznate kao model koji doprinosi bezbednosti dece u saobraćaju". Dodaju da je zbog toga Agencija za bezbednost saobraćaja pokrenula projekat uspostavljanja školskih saobraćajnih patrola u Srbiji.
Ističu da je ideja projekta da stariji učenici pomažu mlađim učenicima u saobraćaju, a cilj jeste da se doprinese unapređenju bezbednosti, "a sve u skladu sa Globalnim planom decenije akcija za bezbednost saobraćaja i brojem od nula poginule i povređene dece".
 
Dodaju i da je ova javna nabavka obuhvaćena "Programom Saveza za koordinaciju poslova bezbednosti saobraćaja na putevima na teritoriji Grada Novog Sada na koji je Agencija za saobraćaj dala svoju saglasnost".
 
Takođe je i uloga Ministarstva unutrašnjih poslova i Gradske uprave za obrazovanje u saobraćajnim patrolama bliže uređena važećim pravilnikom.
 
Rok za podnošenje ponuda je 6. novembar.
 
Portal 021.rs nominovan je za najbolji informativni sajt u regionu. Za 021.rs možete da glasate na OVOM LINKU.
  • Ledincanka

    04.11.2023 10:37
    Pilot projekat u Novom Sadu od
    U Ledincima postoji jedan jedini pešački prelaz! I to kod mesne zajednice u centru sela gde svi voze 20 na sat. Deca na ostalim potrebnim prelazima bi trebala da " preleću" put. Ne da ne postoji pešački gde treba, nego ne postoji ni pešačka staza tako da jedini i najbitniji pešaci - deca ( odrasli ni pet metara ne idu peške, ide se autom) kao glineni golubovi. Da smo složni moglo bi sve, ovako...svako svoje dete u auto i ajmo u školu. Ubedljivo jajjadnije selo na svetu!
  • Vladomir

    03.11.2023 23:26
    Ucenik-milicioner
    Još se secam školskih dana u OŠ Ivan Gundulić, 1989 godine kada sam ponosno zadužio milicionersku uniformu i stajao na pešačkom prelazu Temerinska i Gundulićeve ulice, pomagao đacima prvacima a bogami i starijim da predju ulicu, jer tada nije bilo semafora.
  • Gagi

    03.11.2023 23:23
    Otimanje para
    Slazem se da decu treba nauciti da se ponasaju u saobracaju i u samom zivotu, ali ovo je nametanje odgovornosti za necije zivote (zivote mladjih djaka) koje nema u zakonima, Sta ako se desi nesto mladjoj deci a stariji djaci ucestvuju u tome, ko ce odgovarati? Da li ce stariji od 14 godina odgovarati krivicno ako neki vozac ne ispostuje njihove znake i desi se tragedija, ili ako su mladi od 14 godina da li ce njihovi roditelji snositi odgovornost? Naucite decu da se ponasaju a ne da zbog toga uzimate novac za obuku vec to treba da bude obaveza starijih da nauce decu besplatno.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Preminuo Živan Berisavljević

Veliki borac za Vojvodinu i kritičar nacionalizma, nekadašnji visoki funkcioner Titove Jugoslavije i ambasador SFRJ u Londonu Živan Berisavljević preminuo je u 89. godini.