
EDS se izvinjava, EPS nemušto o broju žalbi: "Račun kao da smo rudarili bitkoine"
Problemi sa računima u Novom Sadu poslednjih meseci nova su svakodnevica. Brojni Novosađani iz meseca u mesec stoje ispred zgrade Elektrovojvodine i ulažu žalbe.

Foto: 021.rs
- Novosađani imaju probleme sa računima za struju zbog pogrešno (ne)očitanih brojila i uvećnih iznosa.
- Elektrodistribucija kaže da je problem u novom softveru.
- Brojila u Novom Sadu očitava firma Marka Bosanca Bosketa.
- Udruženje "Efektiva" kritikuje EPS i savetuje građane šta da rade.
Građani se žale na pogrešno očitana ili neočitana brojila za struju, znatno uvećane račune, odbijanje reklamacija i slično.
U Elektrodistribuciji Srbije (EDS), koja je zadužena za očitavanje brojila i informacije koje se kasnije prosleđuju Elektroprivredi Srbije (EPS) kako bi se izdali računi, sada najavljuju korekciju računa i izvinjavaju se građanima.
I ovog meseca ponavljaju da su u Vojvodini, posle 20 godina, uvedeni novi softveri i da zbog toga deo očitanih stanja nije mogao odmah da se unese. To, svakako, nije jedini problem na koji su se građani žalili.
Inače, posao očitavanja brojila u Novom Sadu EDS je poverio firmi "Montop HRS" Marka Bosanca Bosketa.
Novosađani mesecima u problemu
Redakciji portala 021.rs svakog dana se javljaju građani koji se žale na probleme sa računima za struju i razlozima za odbijanje reklamacije od strane EPS-a.
Novosađanin koji se javio redakciji portala 021.rs pre oko dve nedelje kaže da živi u stanu koji se sastoji od dva manja stana.
"Bilo je gotovo nemoguće spojiti brojila, zbog čega sam i odustao još pre deset godina. Plaćam dve pretplate, dva RTS-a što mi je naročito bolno, a nedavno sam dobio račune za stanove odvojeno. U jednom je očitano kao i po uobičajenoj ceni, dok je za drugi stan, u kom prošlog meseca nije očitano brojilo, umesto dosadašnjih 6.000, račun je dostigao 59.900 dinara", navodi on.
Time, kako kaže, potrošnja nije samo izašla iz zelene i prešla u plavu ili crvenu, nego je povećana za deset puta.
"Kao da smo rudarili bitkoine, a ne da smo bili odsutni dve nedelje tokom tog avgusta. Ne moram da napomenem da se tako nešto nije desilo za sve vreme, pa ne vidim zašto bi sad. Nedostavljanje računa, odnosno očitanog stanja, pravdaju ili zamenom brojila da bi se utrošak daljinski očitavao ili nedostatkom radnika da pokriju ceo grad. Prirodno, spojeni stanovi su jedan do drugoga, kao što su i brojila u ulazu zgrade. Verovatnoća da su radnici očitali jedno, a nisu drugo, ravna je nuli, bilo na terenu bilo putem daljinskog očitavanja", kaže ovaj Novosađanin.

I ostali građani, koji su se javljali redakciji, takođe ističu da su se EPS-u žalili na stanje na računima.
Jedan od ne tako retkih odgovora koji je upućen na reklamacije je: "Kako trenutno ne raspolažemo podacima na osnovu kojih bismo mogli da prihvatimo Vaš prigovor, isti se smatra odbijenim".
Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača "Efektiva" rekao je za 021.rs da je ovakva praksa neprihvatljiva.
"Računi EPS-a nisu sveto pismo, oni moraju da prate dokaz o potrošnji, a ne da građanima izdaju visok račun i da ne znaju kako je taj račun nastao. Ukoliko nemaju podatke, oni reklamaciju ne mogu ni da odbiju ni da prihvati. Odnosno, ukoliko nemaju, onda to treba da ide na njihovu štetu, ne mogu zbog toga da izmišljaju račune. A upravo to rade", kaže on.

Koliko se Novosađana žalilo?
Portal 021.rs je pre dve nedelje uputio Zahtev za pristup informacijama od javnog značaja Elektroprivredi Srbije, kojim je traženo da se dostavi pojedinačni broj primljenih reklamacija na uvećane račune od januara do avgusta u Novom Sadu.
Isto tako, zatražen je i podatak o tome koliko je reklamacija rešeno kao opravdano, zbog čega su prihvaćene, kao i na šta su se najčešće građani žalili.
Iz EPS-a su na ovaj zahtev odgovorili kratko i nejasno.
"Ukupan broj reklamacija na račune za period od 1. januara do 31. avgusta 2024. godine iznosio je 0,38 odsto prigovora u odnosu na broj izdatih računa, od čega je 51 odsto rešeno kao opravdano. Imajući navedeno u vidu, broj podnetih prigovora ni u jednom od navedenih obračunskih perioda ne prelazi 0,49 odsto od ukupno izdatih računa po osnovu električne energije", navode oni.
Nigde u ovom odgovoru ne postoji ni referentna cifra na osnovu koje se može zaključiti koliki je broj izdatih računa.
Međutim, dodali su da su razlozi za osnovane reklamacije pogrešno očitana ili neočitana stanja na brojilima za električnu energiju.
"Reklamacije su rešene na osnovu kontrole nadležne Elektrodistribucije Srbije, a po zahtevu EPS-a", navodi se na kraju odgovora.
Portal 021.rs je pre dve nedelje pitanja o poslovanju EPS-a i Elektrodistribucije Srbije uputio Sektoru tržišne inspekcije Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine, kao i Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, ali odgovori i dalje nisu stigli.
Problemi sa računima za struju traju već mesecima - od toga da kasne, do toga da su uvećani bez pravog razloga.
Šta građani da rade?
Dejan Gavrilović iz "Efektive" ističe da je Zakon o zaštiti potrošača krovni propis koji se primenjuje u ovakvim situacijama. U njemu piše da je preduzeće, odnosno pružalac usluge od opšteg i ekonomskog interesa, u ovom slučaju EPS, dužan je da ispostavlja račune za period od mesec dana.
Dodaje i da račun mora da bude takav da pokazuje stvarnu potrošnju.
"Ono što u skladu sa tim potrošači mogu da urade, ako im EPS zbije tri računa u jedan, treba da se pozovu na taj zakon i da traže da im se sva tri računa razbiju na mesečne kako bi platili za svaki mesec posebno i na taj način bi bili u nižoj tarifi i sve to bi ih koštalo jeftinije nego kada im se zbirno ubaci u jedan račun", kaže on.
Sagovornik 021.rs dodaje da, kada je reč o uvećanim računima, građani treba da napišu svoju reklamaciju i da obaveste EPS da, ukoliko ista bude odbijena, da će platiti nesporni deo računa.
"Ukoliko građani znaju koji je prosečan iznos njihovih računa, taj iznos treba i da uplate, a da sporni deo računa ne plaćaju. Onda je obaveza EPS-a da dokaže da je to zapravo nešto što se treba platiti i što je stvarno potrošeno. Ti računi EPS-a nisu sveto pismo, oni moraju da prate dokaz o potrošnji, a ne da građanima izdaju visok račun i da ne znaju kako je taj račun nastao. EPS ne može da isključi struju zbog toga, ako građanin nastavlja da plaća račune ako budu kao i inače", kaže Gavrilović.
Ističe i da EPS ne može da odbije reklamaciju ukoliko nemaju podatke o potrošnji struje.
"Ukoliko nemaju podatke, oni reklamaciju ne mogu ni da odbiju ni da prihvati. Odnosno, ukoliko nemaju, onda to treba da ide na njihovu štetu, ne mogu zbog toga da izmišljaju račune. A upravo to rade", kaže sagovornik 021.rs.
Građani imaju i pravo da se, kada im EPS odbije reklamaciju, upute tržišnoj inspekciji prijavu.
"Mi dobijamo račune za struju od EPS-a, na tom računu piše da se reklamacije ulažu na mejl EPS-a. Dakle, mi imamo ugovorni odnos sa EPS-om. Nas ne zanima kome su oni poverili posao očitavanja brojeva", ističe on.
Kako građani treba da postupe pronađite detaljnije na LINKU.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
FOTO Prvi maj u Novom Sadu u fotografijama: Šest meseci od tragedije i "praznik" rada
01.05.2025.•
1
Prvi maj obeležen je u Novom Sadu.
Bravo: Vratite ih u pritvor
01.05.2025.•
5
Građanski pokret Bravo osudio je odluku suda da meru pritvoru zameni kućnim pritvor za trojicu osumnjičenih za napad na građane kod Futoške pijace.
Vučić o padu nadstrešnice: Država je preduzela sve što je mogla
01.05.2025.•
29
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obratio se javnosti iz Majamija, gde trenutno boravi, osvrćući se i na pola godine od pada nadstrešnice.
Spisak SNS afera koje su studenti istakli na bilbordima u Novom Sadu
01.05.2025.•
11
Studenti u blokadi su tokom današnjeg protesta u Novom Sadu, povodom pola godine od pada nadstrešnice Železničke stanice, istakli su, kako su naveli, SNS afere iz proteklih godina.
Deo profesora Pravnog fakulteta u Novom Sadu: Ne optužujte naše studente da su sajber kriminalci
01.05.2025.•
4
Grupa profesora i saradnika Pravnog fakulteta u Novom Sadu izrazila je zabrinutost zbog natpisa u pojedinim medijima u kojima se njihovi studenti tretiraju kao "sajber kriminalci".
FOTO, VIDEO Završen skup "Novi Sad pamti": Neki roštiljaju negde drugde, ovde počinje prženje
01.05.2025.•
13
Protestne aktivnosti u Novom Sadu povodom pola godine od pada nadstrešnice počele su šetnjama učesnika zborova mesnih zajednica ka Železničkoj stanici.
Mićin protiv spomen-ploče koju su postavili studenti: Pokrenuće svoju inicijativu, sa Vučićem
01.05.2025.•
65
Gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin ocenio je da način na koji je kod Železničke stanice postavljena spomen-ploča predstavlja zloupotrebu nesreće.
FOTO, VIDEO: Vozač pokušao automobilom da prođe kroz protestnu kolonu u Novom Sadu, pa priveden
01.05.2025.•
11
Tokom protestne šetnje u Novom Sadu do Mosta slobode, vozač je pokušao automobilom da prođe kroz kolonu građana, ali je zaustavljen.
Brnabić o događajima ispred DIF-a: Policija nije smela da dopusti da dekan bude gonjen kao zver
01.05.2025.•
5
Predsednica Skupštine Ana Brnabić izjavila je da je razgovor koji premijer Đuro Macut vodi sa rektorom Beogradskog univerziteta Vladanom Đokićem težak i mučan.
Đajić: Kineska firma dostavlja dokumentaciju na kašičicu ili daje pogrešne podatke o rekonstrukciji
01.05.2025.•
10
Inženjer geologije Zoran Đajić izjavio je danas da je, tokom pet saslušanja u tužilaštvu, saznao da kineska firma "CRIC", iako je izvođač radova, izbegava da dostave potrebnu dokumentaciju.
Roditelji Jovinih đaka ponovo traže razrešenje direktora: Škola nije poligon za demonstraciju moći
01.05.2025.•
0
Savet roditelja Gimnazije "Jovan Jovanović Zmaj" uputio je novom ministru prosvete Dejanu Vuku Stankoviću zahtev za hitno razrešenje direktora te škole Radivoja Stojkovića.
Profesorka Milinkov o ponašanju policije ispred DIF-a: Ponižavajuće prema nama kao ljudskim bićima
01.05.2025.•
10
Profesorka Filozofskog fakulteta u Novom Sadu Smiljana Milinkov koju je u ponedeljak ispred DIF-a policajac bacio na zemlju kaže da je njena obaveza bila da stane između studenata i policije.
Pola godine od pada nadstrešnice: Rane u kojima cveta hiljade "prkosa"
01.05.2025.•
4
Prošlo je šest meseci od dana kada je pod ruševinama betonske nadstrešnice u Novom Sadu ugašeno 14 života.
Kako će izgledati današnji protest u Novom Sadu: Šest meseci od tragedije i Dan rada
01.05.2025.•
29
Studenti, profesori i građani koji učestvuju na zborovima objavili su svoje planove protesta za Prvi maj, šest meseci nakon tragedije na Železničkoj stanici.
Austrijska ministarka pozdravila studente, Đurić je optužio za mešanje u unutrašnje odnose u Srbiji
30.04.2025.•
21
Ministarka spoljnih i evropskih poslova Austrije Beate Majnl-Rajzinger večeras je u Beču poželela dobrodošlicu studentima maratoncima iz Srbije koji štafetno trče do Brisela.
FOTO, VIDEO: Dočekani studenti koji su peške iz Pomoravlja došli u Novi Sad na sutrašnji protest
30.04.2025.•
1
Studenti i građani koji su pešačili iz Pomoravlja stigli su u Novi Sad pred veliki protest 1. maja.
FOTO, VIDEO: Studenti maratonci stigli u Beč
30.04.2025.•
2
Studenti koji trče štafetni maraton do Brisela stigli su u Beč.
"Zelenilo" pred 1. maj: Koristite isključivo pripremljena ložišta u Kameničkom parku
30.04.2025.•
2
Kamenički park je pripremljen za sutrašnji piknik, kažu u "Gradskom zelenilu".
Studenti u blokadi DIF-a: Tražimo ostavku dekana Patrika Drida
30.04.2025.•
10
Studenti u blokadi Fakulteta sporta i fizičkog vaspitanja zatražili su ostavku dekana Patrika Drida.
Slobodan univerzitet: Zabrinuti smo zbog zloupotrebe ličnih podataka građana
30.04.2025.•
1
Akademska mreža "Slobodan univerzitet" izrazila je zabrinutost zbog objavljivanja ličnih podataka građana u tabloidima nakon nasilnog postupanja policije u ponedeljak ispred DIF-a.
EU komesarka poručila studentima u Novom Sadu: Čujem vas, iskoristite mogućnosti EU
30.04.2025.•
15
Evropska komesarka za proširenje Marta Kos poručila je studentima u Novom Sadu da ih čuje, a da je najvažnije da iskoriste mogućnosti koje nudi EU.
Komentari 19
NS1
Kosta
Tesla
Eto zbog čega su redovi, 99,51% nema nameru da provede dan u redu ispred EV pa odustaje od reklamacije, ja isto.
Do ovog leta NIKADA nisam ušao u plavu zonu, ovog leta sam sam obračunavao potrošnju i uplaćivao (više) po mom obračunu, opet su me uvalili u plavu zonu.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar