EDS se izvinjava, EPS nemušto o broju žalbi: "Račun kao da smo rudarili bitkoine"
Problemi sa računima u Novom Sadu poslednjih meseci nova su svakodnevica. Brojni Novosađani iz meseca u mesec stoje ispred zgrade Elektrovojvodine i ulažu žalbe.
Foto: 021.rs
- Novosađani imaju probleme sa računima za struju zbog pogrešno (ne)očitanih brojila i uvećnih iznosa.
- Elektrodistribucija kaže da je problem u novom softveru.
- Brojila u Novom Sadu očitava firma Marka Bosanca Bosketa.
- Udruženje "Efektiva" kritikuje EPS i savetuje građane šta da rade.
Građani se žale na pogrešno očitana ili neočitana brojila za struju, znatno uvećane račune, odbijanje reklamacija i slično.
U Elektrodistribuciji Srbije (EDS), koja je zadužena za očitavanje brojila i informacije koje se kasnije prosleđuju Elektroprivredi Srbije (EPS) kako bi se izdali računi, sada najavljuju korekciju računa i izvinjavaju se građanima.
I ovog meseca ponavljaju da su u Vojvodini, posle 20 godina, uvedeni novi softveri i da zbog toga deo očitanih stanja nije mogao odmah da se unese. To, svakako, nije jedini problem na koji su se građani žalili.
Inače, posao očitavanja brojila u Novom Sadu EDS je poverio firmi "Montop HRS" Marka Bosanca Bosketa.
Novosađani mesecima u problemu
Redakciji portala 021.rs svakog dana se javljaju građani koji se žale na probleme sa računima za struju i razlozima za odbijanje reklamacije od strane EPS-a.
Novosađanin koji se javio redakciji portala 021.rs pre oko dve nedelje kaže da živi u stanu koji se sastoji od dva manja stana.
"Bilo je gotovo nemoguće spojiti brojila, zbog čega sam i odustao još pre deset godina. Plaćam dve pretplate, dva RTS-a što mi je naročito bolno, a nedavno sam dobio račune za stanove odvojeno. U jednom je očitano kao i po uobičajenoj ceni, dok je za drugi stan, u kom prošlog meseca nije očitano brojilo, umesto dosadašnjih 6.000, račun je dostigao 59.900 dinara", navodi on.
Time, kako kaže, potrošnja nije samo izašla iz zelene i prešla u plavu ili crvenu, nego je povećana za deset puta.
"Kao da smo rudarili bitkoine, a ne da smo bili odsutni dve nedelje tokom tog avgusta. Ne moram da napomenem da se tako nešto nije desilo za sve vreme, pa ne vidim zašto bi sad. Nedostavljanje računa, odnosno očitanog stanja, pravdaju ili zamenom brojila da bi se utrošak daljinski očitavao ili nedostatkom radnika da pokriju ceo grad. Prirodno, spojeni stanovi su jedan do drugoga, kao što su i brojila u ulazu zgrade. Verovatnoća da su radnici očitali jedno, a nisu drugo, ravna je nuli, bilo na terenu bilo putem daljinskog očitavanja", kaže ovaj Novosađanin.

I ostali građani, koji su se javljali redakciji, takođe ističu da su se EPS-u žalili na stanje na računima.
Jedan od ne tako retkih odgovora koji je upućen na reklamacije je: "Kako trenutno ne raspolažemo podacima na osnovu kojih bismo mogli da prihvatimo Vaš prigovor, isti se smatra odbijenim".
Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača "Efektiva" rekao je za 021.rs da je ovakva praksa neprihvatljiva.
"Računi EPS-a nisu sveto pismo, oni moraju da prate dokaz o potrošnji, a ne da građanima izdaju visok račun i da ne znaju kako je taj račun nastao. Ukoliko nemaju podatke, oni reklamaciju ne mogu ni da odbiju ni da prihvati. Odnosno, ukoliko nemaju, onda to treba da ide na njihovu štetu, ne mogu zbog toga da izmišljaju račune. A upravo to rade", kaže on.

Koliko se Novosađana žalilo?
Portal 021.rs je pre dve nedelje uputio Zahtev za pristup informacijama od javnog značaja Elektroprivredi Srbije, kojim je traženo da se dostavi pojedinačni broj primljenih reklamacija na uvećane račune od januara do avgusta u Novom Sadu.
Isto tako, zatražen je i podatak o tome koliko je reklamacija rešeno kao opravdano, zbog čega su prihvaćene, kao i na šta su se najčešće građani žalili.
Iz EPS-a su na ovaj zahtev odgovorili kratko i nejasno.
"Ukupan broj reklamacija na račune za period od 1. januara do 31. avgusta 2024. godine iznosio je 0,38 odsto prigovora u odnosu na broj izdatih računa, od čega je 51 odsto rešeno kao opravdano. Imajući navedeno u vidu, broj podnetih prigovora ni u jednom od navedenih obračunskih perioda ne prelazi 0,49 odsto od ukupno izdatih računa po osnovu električne energije", navode oni.
Nigde u ovom odgovoru ne postoji ni referentna cifra na osnovu koje se može zaključiti koliki je broj izdatih računa.
Međutim, dodali su da su razlozi za osnovane reklamacije pogrešno očitana ili neočitana stanja na brojilima za električnu energiju.
"Reklamacije su rešene na osnovu kontrole nadležne Elektrodistribucije Srbije, a po zahtevu EPS-a", navodi se na kraju odgovora.
Portal 021.rs je pre dve nedelje pitanja o poslovanju EPS-a i Elektrodistribucije Srbije uputio Sektoru tržišne inspekcije Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine, kao i Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, ali odgovori i dalje nisu stigli.
Problemi sa računima za struju traju već mesecima - od toga da kasne, do toga da su uvećani bez pravog razloga.
Šta građani da rade?
Dejan Gavrilović iz "Efektive" ističe da je Zakon o zaštiti potrošača krovni propis koji se primenjuje u ovakvim situacijama. U njemu piše da je preduzeće, odnosno pružalac usluge od opšteg i ekonomskog interesa, u ovom slučaju EPS, dužan je da ispostavlja račune za period od mesec dana.
Dodaje i da račun mora da bude takav da pokazuje stvarnu potrošnju.
"Ono što u skladu sa tim potrošači mogu da urade, ako im EPS zbije tri računa u jedan, treba da se pozovu na taj zakon i da traže da im se sva tri računa razbiju na mesečne kako bi platili za svaki mesec posebno i na taj način bi bili u nižoj tarifi i sve to bi ih koštalo jeftinije nego kada im se zbirno ubaci u jedan račun", kaže on.
Sagovornik 021.rs dodaje da, kada je reč o uvećanim računima, građani treba da napišu svoju reklamaciju i da obaveste EPS da, ukoliko ista bude odbijena, da će platiti nesporni deo računa.
"Ukoliko građani znaju koji je prosečan iznos njihovih računa, taj iznos treba i da uplate, a da sporni deo računa ne plaćaju. Onda je obaveza EPS-a da dokaže da je to zapravo nešto što se treba platiti i što je stvarno potrošeno. Ti računi EPS-a nisu sveto pismo, oni moraju da prate dokaz o potrošnji, a ne da građanima izdaju visok račun i da ne znaju kako je taj račun nastao. EPS ne može da isključi struju zbog toga, ako građanin nastavlja da plaća račune ako budu kao i inače", kaže Gavrilović.
Ističe i da EPS ne može da odbije reklamaciju ukoliko nemaju podatke o potrošnji struje.
"Ukoliko nemaju podatke, oni reklamaciju ne mogu ni da odbiju ni da prihvati. Odnosno, ukoliko nemaju, onda to treba da ide na njihovu štetu, ne mogu zbog toga da izmišljaju račune. A upravo to rade", kaže sagovornik 021.rs.
Građani imaju i pravo da se, kada im EPS odbije reklamaciju, upute tržišnoj inspekciji prijavu.
"Mi dobijamo račune za struju od EPS-a, na tom računu piše da se reklamacije ulažu na mejl EPS-a. Dakle, mi imamo ugovorni odnos sa EPS-om. Nas ne zanima kome su oni poverili posao očitavanja brojeva", ističe on.
Kako građani treba da postupe pronađite detaljnije na LINKU.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
U Novom Sadu za jedan dan rođeno 18 beba
25.10.2025.•
0
U Novom Sadu je u protekla 24 časa rođeno 18 beba.
Sud vratio na posao mikrobiologa u Pasterovom zavodu: Kaže da je otpušten jer je odbio da ide na mitinge SNS-a
24.10.2025.•
4
Osnovni sud u Novom Sadu vratio je na posao doktora veterinarskih nauka Nemanju Obradovića koji je zaposlen u Pasterovom zavodu, a, kako tvrdi, "dobio je otkaz jer nije hteo da ide na mitinge Srpske napredne stranke".
Međunarodne medijske organizacije u Beču bacile 16 belih ruža u Dunav za žrtve pada nadstrešnice
24.10.2025.•
2
Predstavnici Platforme Saveta Evrope za zaštitu novinarstva i bezbednost novinara, koju čini više medijskih i organizacija koje se bave slobodom medija, bacili su danas u Beču 16 belih ruža u Dunav.
Još trojica članova PSG-a puštena da se brane sa slobode
24.10.2025.•
1
Aktivistima Pokreta slobodnih građana Mladenu Cvijetiću, Srđanu Đuriću i Davoru Stefanoviću, koji se terete za navodnu pripremu nasilnog rušenja ustavnog poretka, ukinut je kućni pritvor.
Bez kvoruma na sednici Nastavničkog veća Jovine gimnazije, nije došlo skoro dve trećine profesora
24.10.2025.•
6
Profesori Jovine gimnazije saopštili su da sednica Nastavničkog veća koja je bila zakazana za danas nije održana, jer na nju nije došlo skoro dve trećine profesora.
Prosečna zarada Novosađana u avgustu skoro 122.000 dinara: Kako stoji vaša plata?
24.10.2025.•
58
Novosađani su u avgustu ove godine prosečno zarađivali 121.886 dinara, bez poreza i doprinosa.
Subota u Novom Sadu oblačna i toplija, a od nedelje zahlađenje i kiša
24.10.2025.•
0
Subota pred Novosađanima biće mestimično oblačna i sa mogućim sunčevim zracima, ali relativno topla.
Bolnice pune, lekara nedostaje: Šta pokazuju podaci o zdravlju Novosađana u 2024. godini?
24.10.2025.•
18
Godišnja analiza Instituta za javno zdravlje Vojvodine pokazuje da su Novosađani tokom 2024. godine najviše u bolnicama bili zbog tumora, bolesti sistema krvotoka i tegoba uzrokovanih bolestima koštano-mišićnog sistema.
Pokrajina izdvaja 51 milion dinara za đački internat Bogoslovije u Sremskim Karlovcima
24.10.2025.•
5
Pokrajinska vlada izdvojiće 51 milion dinara za projekat rekonstrukcije, sanacije i adaptacije zgrade đačkog internata Bogoslovije Svetog Arsenija u Sremskim Karlovcima.
Liste čekanja na operacije: Kakva je situacija u KCV?
24.10.2025.•
27
Državna revizorska institucija (DRI) kontrolisala je liste čekanja i operacije "preko reda" u zdravstvenim ustanovama, među kojima je i Klinički centar Vojvodine.
Petrovaradinska tvrđava će zbog trke u petak, subotu i nedelju biti zatvorena nekoliko sati
24.10.2025.•
3
Petrovaradinska tvrđava biće na nekoliko sati zatvorena za saobraćaj u petak, 24. oktobra, kao i u subotu i nedelju, 25. i 26. oktobra.
Tehnomedia Novi Sad: Otvaranje nove, proširene prodavnice u Tržnom centru Merkur
24.10.2025.•
0
Tehnomedia u Novom Sadu 27. oktobra otvara novu i proširenu prodavnicu na istoj adresi u Tržnom centru Merkur. Kupce čekaju vredni pokloni, popusti i brend promocije.
Lepe vesti za petak: U Novom Sadu za jedan dan rođeno 22 bebe
24.10.2025.•
0
U Novom Sadu je u protekla 24 časa rođeno 22 beba.
FOTO, VIDEO Održan protest "Obraz obrazovanju": Prosveta nije i nikada neće biti sluga vlasti
23.10.2025.•
18
U Novom Sadu je održan protest "Obraz obrazovanju".
Petak u Novom Sadu: Moguća kiša, ali i puno događaja
23.10.2025.•
0
Petak pred Novosađanima biće zanimljiv.
Novosadski studenti u blokadi: Rezolucija Evropskog parlamenta nije mešanje u unutrašnja pitanja Srbije
23.10.2025.•
5
Studenti u blokadi Univerziteta u Novom Sadu ocenili su da je rezolucija Evropskog parlamenta o "Polarizaciji i povećanoj represiji u Srbiji, godinu dana nakon novosadske tragedije" oštrija od svih prethodnih.
Balet Srpskog narodnog pozorišta uskoro na scenama u Trstu, Basanu del Grapi i Bolonji
23.10.2025.•
0
Nakon uspešnog gostovanja na Festivalu Visavi sa predstavom "Pričaj mi o ljubavi" koja je izvedena 16. oktobra na sceni Teatra Verdi u Gorici, Balet Srpskog narodnog pozorišta kreće na novu turneju po Italiji.
Odbijen predlog za ukidanje kućnog pritvora Radivoju Jovoviću
23.10.2025.•
2
Odlukom sudije za prethodni postupak Osnovnog suda u Novom Sadu, odbijen je predlog za ukidanje kućnog pritvora pokrajinskom poslaniku Radivoju Jovoviću, saopštio je Pokret slobodnih građana.
Stariji za volanom: Šta kaže zakon i koliko se kontrolišu?
23.10.2025.•
9
Nakon prevrtanja autobusa u Sremskoj Mitrovici, u kom je poginulo troje, a više od 80 osoba je povređeno, 021.rs je istražio kako izgleda obnavljanje vozačke dozvole za starije građane i koliko su kontrole rigorozne.
Radionica o samopregledu dojki u petak u Merkatoru
23.10.2025.•
0
Edukativna radionica Pravilna tehnika samopregleda dojki biće održana u petak, 24. oktobra, u tržnom centru Merkator.
Komentari 19
NS1
Kosta
Tesla
Eto zbog čega su redovi, 99,51% nema nameru da provede dan u redu ispred EV pa odustaje od reklamacije, ja isto.
Do ovog leta NIKADA nisam ušao u plavu zonu, ovog leta sam sam obračunavao potrošnju i uplaćivao (više) po mom obračunu, opet su me uvalili u plavu zonu.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar