Momirović "propao u zemlju": Gde je bivši ministar infrastrukture u jeku poziva na odgovornost?

U jeku zahteva za smene odgovornih za tragediju na Železničkoj stanici u Novom Sadu, nekadašnji ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, kao da je propao u zemlju.
Momirović "propao u zemlju": Gde je bivši ministar infrastrukture u jeku poziva na odgovornost?
Foto: 021.rs
Momirović, koji je sada na čelu Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine, poslednji put se na zvaničnom sajtu ovog ministarstva oglasio 29. oktobra, a poslednji post na društvenim mrežama objavio je 30. oktobra, dva dana pre nesreće u Novom Sadu.
 
U tim objavama, Momirović se bavio najavljenom zabranom reklamiranja kladionica.
 
Oćutao je Momirović i suptilne "prozivke" svog naslednika na čelu Ministarstva građevinarstva Gorana Vesića, koji je prilikom podnošenja ostavke rekao da "ne želi da upire prst ni u koga", ali da on nije bio na čelu ministarstva kada su dokumenti u vezi sa rekonstrukcijom Želeničke stanice potpisivani, ni kada je veći deo rekonstrukcije rađen.
Naime, svojevremeno je Zorana Mihajlović potpisala ugovor sa China Railway International" i "China Communications Construction Company", dok je Momirović bio na čelu ministarstva kada je veći deo rekonstrukcije rađen.
 
Momirović je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture postao u oktobru 2020. godine, a na tom mestu je ostao do formiranja nove vlade dve godine kasnije, kada je postao ministar unutrašnje i spoljne trgovine. Istu funkciju zadržao je i u vladi formiranoj u maju 2024. godine.
 
To znači da je on predvodio ministarstvo kada je 4. septembra 2021. godine započeta rekonstrukcija stanice, kao i kada je stanica prvi put svečano otvorena  za dolazak mađarskog premijera Viktora Orbana i predsednika Srbije Aleksandra Vučića prvim "sokolom" koji je pristigao u Novi Sad 19. marta 2022. godine. 
Kada je bio na čelu ministarstva, Momirović je bio vrlo oštar na rečima prema onima koji oštećuju infrastrukturu železnice (koja podrazumeva prugu, vozove i stanice), pa je jednom prilikom nakon što je voz Soko kamenovan rekao da vozovi kao i železnička infrastruktura pripadaju svima nama i "jedino ih domaćinskim odnosom možemo sačuvati".
 
"Država ulaže velika finansijska sredstva u modernizaciju celokupnog železničkog sektora i molimo sve građane da se domaćinski odnose prema železničkoj infrastrukturi i državnoj imovini", saopšteno je iz njegovog kabineta u junu 2022. godine.
 
Tada je naveo i da svima onima koji uništavaju infrastrukturu preti kazna do osam godina zatvora. Momirović je naglasio da će svi oni koji svesno uništavaju železničku infrastrukturu i imaju nameru da ugroze živote radnika i putnika biti identifikovani i kažnjeni u skladu za zakonom.
 
Prethodno se u julu 2021. godine oglašavao da obavesti građane kako napreduju građevinski radovi "na svih šest stanica na trasi od Beograda do Novog Sada".
 
Od 1. novembra ove godine Momirović je nevidljiv i kada su u pitanju vozovi, pruge i stanice, a i kada je u pitanju njegovo ministarstvo koje je nadležno za trgovinu.
 
S druge strane, aktivisti, predstavnici opozicije i građani, nisu zaboravili da je on bio na čelu ministartva za vreme rekonstrukcije, pa se već dva dana posle tragedije njegovo lice pojavilo na plakatima sa natpisom "Korupcija ubija - odgovaraćete".
 
Mediji i analitičari već danima spekulišu o mogućoj smeni Momirovića, dok nove ostavke nagoveštavaju i predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić i premijer Miloš Vučević. 
 
Momiroviću je portal 021.rs poslao pitanje da li planira da podnese ostavku i da li se oseća odgovornim za tragediju na Železničkoj stanici u Novom Sadu još 5. novembra. Do objavljivanja ovog teksta, 13. novembra, nismo dobili odgovor. 
 
Politikolog Dejan Bursać za 021.rs kaže da je primetno da su se mnogi povukli da čekaju šta će da se desi, ali i da je smanjen pritisak na Momirovića time što je Goran Vesić podneo ostavku.
 
"Vesić je verovatno procenio da bi se to svalilo na njega pre ili kasnije i verovatno da izbegne taj konflikt oko njegovog rada i ličnosti vrlo brzo povukao nogu, mada ta njegova konferencija nije bila baš prijatna za videti, ali eto o njemu se više ni ne priča. Sad se postavlja pitanje ko je tu još politički odgovoran", navodi on.
 
Kako kaže, vidimo iz ugovora koji je objavio Insajder da je još ministarstvo od 2018. godine bilo nadležno da izabere nadzor, a da nadzor nije pravilno izabran.
 
"Pretpostavljam da bi svi ministri građevine od 2018. godine do danas imali šta da kažu na ovu temu ili ljudi u njihovim ministarstvima koji su bili zaduženi za to. Ali opet, ministar je po sili prilika politički odgovoran za tako nešto", kaže Bursać.
 
Kako kaže analitičar, "svi gledaju da se operu", ali kod nas nije do kraja razjašnjena razlika između krivice i odgovornosti.
"Niko ne kaže da je ministar, ko god bio, direktno kriv zato što je pala nadstrešnica, ali jeste politički odgovoran zato što se to desilo u njegovom resoru. I po pitanjima i političke i neke moralne odgovornosti logično je da snosi nekakve posledice. Isto kao što ne mislimo da je taj isti ministar zidao stanicu, ali ipak dođe da se slika kada se ta stanica otvori. Ako se nešto lepo desi u njegovoj nadležnosti, u njegovom resoru, i zato ubira zasluge, onda je, po toj logici, kada se desi nešto tragično ili neki problem, normalno da snosi odgovornost", objašnjava sagovornik 021.rs.
 
Bursać kaže da veruje da će biti još ostavki, čim su premijer i predsednik to najavili, a smatra i da ne bi onaj protest u Novom Sadu (5. novembra) bio toliko nabijen besom da se brže reagovalo.
 
"Taj protest je bio i toliko nabijen besom zato što se u prvih nekoliko dana od nesreće ova vlast pravila ludom, kao da je to nešto što se eto tek tako desilo, a ne da se radi o javnom objektu čija obnova je finansirana javnim novcem i organizovana od strane organa ove zemlje", ocenjuje Bursać.
 
On ne veruje da će biti drastičnih rezova kao što su ostavke premijera Miloša Vučevića i gradonačelnika Novog Sada Milana Đurića.
 
  • sale ns

    16.11.2024 08:32
    muka mi
    kada cujem ...politicka odgovornost.........treba u zatvor-svi !
  • Novosadjanka

    14.11.2024 10:36
    "Vrednica"
    Skuplja jaja da ih proda za 11 din
  • dz0

    14.11.2024 01:34
    frkica
    Sakrili su ga DA NE PROPEVA

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Otvoren Mega Maxi u Novom Sadu

Na mestu nekadašnjeg Tempa u Novom Sadu, u Tekelijinoj bb, nakon tri godine ponovo je otvoren hipermarket trgovinskog lanca Delez Srbija, pod brendom - MEGA MAXI.