Protiv javno-privatnog partnerstva za JGSP Novi Sad: "Otpustite svoje uhlebe"

Većina građana koja je učestvovala u onlajn anketi portala 021.rs izrazila je protivljenje ideji javno-privatnog partnerstva za JGSP "Novi Sad".
Protiv javno-privatnog partnerstva za JGSP Novi Sad: "Otpustite svoje uhlebe"
Foto: 021.rs
Iako je pre godinu dana gradska vlast tvrdila da javno-privatno partnerstvo za gradskog prevoznika nije u planu, sada se otvoreno priznaje da se vode razgovori sa potencijalnim saradnicima.
 
Za vreme vlasti Srpske napredne stranke, javno-privatno partnerstvo, odnosno koncesija, realizovana je za Apoteku "Novi Sad", a slično se sada planira sa apotekama u Beogradu.
Kada je reč o JGSP "Novi Sad", poznato je da godinama unazad ove preduzeće loše posluje, iako je gradska vlast nastojala da poboljša uslugu modernizovanjem prevoza. Ipak, i "podmlađivanje" voznog parka prethodnih godina stagnira.
 
"Trenutno teku pregovori sa potencijalnim firmama koje bi mogle da realizuju javno-privatno partnerstvo. Mogu da prihvatim da košta malo više i da imamo novi vozni park i nove autobuse. Ukoliko to ne uspe, tada ćemo ići iz gradskog budžeta, a ukoliko bude dovoljno sredstava, to će uključivati i modernizaciju voznog parka, ali to ne mogu da obećam", rekao je gradonačelnik Žarko Mićin.
Međutim, u anketi na portalu 021.rs, čak 85 odsto učesnika je rekla da se protivi uspostavljanju javno-privatnog partnerstva za GSP.
 
Od 1.100 glasova, njih 930 je istaklo da ne podržava ovu ideju. 
 
Razlozi za podršku ili protivljenje bili su različiti, neki su jednostavno protiv privatizacije javne svojine, a drugi smatraju da se iza svega krije još jedan način pljačke.
"U ovom slučaju javno-privatno partnerstvo znači otimanje i punjenje džepova a ne bolju uslugu."
 
"Ukoliko se kao uslovi postave redovno održavanje i obnova voznog parka, ista kolor-šema, ispis displeja na službenom čiriličkom pismu, povećanje broja autobusa i češći polasci - ne vidim problem u javno-privatnom partnerstvu dok JGSP 'Novi Sad' ne stane na noge."
 
"Gradski prevoz treba da bude socijalna kategorija i besplatan."
 
"Otpustite svoje nesposobne uhlebe i eto novaca i za veće plate i za bolju uslugu. Čak ni subvencije neće biti potrebne kad 90 odsto zaposlenih budu činili vozači, mehaničari i drugi koji brinu o vozilima i prevozu, 10 odsto administracija."
 
"JGSP je servis građana, otpustite višak, napravite održivu strategiju poslovanja. Dosta s uništavanjem grada."
 
Vozni park u očajnom stanju
 
Kako je 021.rs pisao pre godinu dana, vozni park JGSP "Novi Sad" je zastareo, a daljom upotrebom više desetina autobusa koji su najkritičniji, ugroziće se bezbednost putnika.
 
Kako se navodi u izveštaju o tehničkom stanju voznog parka iz novembra 2024. godine, u koji je 021.rs imao uvid, prosečna starost vozila u ovom preduzeću je više od 12 godina.
 
Optimalna prosečna starost koja obezbeđuje bezbednost eksploatacije, komfor putnika i optimalan učinak voznog parka je sedam godina.
 
Kako piše u ovom izveštaju, trenutno u voznom parku ima 85 autobusa koji su za povlačenje iz saobraćaja.
 
Opširnije čitajte na OVOM LINKU.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Zoks

    23.12.2025 21:26
    Zaplakati nad JGSP-om
    Kako ne zaplakati kada udjem u stari bus,koji se raspada,koji toliko pravi buke da se nečuje ništa drugo...
    Oprani iznutra ko zna kada...
    Sedišta ofucana i prljava...
    Kažu da ima za "otpis" 85 starih autobusa...
    Šta reći a ne zaplatati na sve ovo!!
  • Subus

    23.12.2025 19:39
    Biće vam kao u Subotici.Prvo srozaju sve što se može u preduzeću,kao što već ide dobrim tokom za vlast,pa će ga dati u JPP ,a onda dođe privatnik,uzme autobuse na lizing,neke i stare dotera,pa će pare uzimati gazda sa svojim "prijateljima patriotama"!
  • Dovla

    23.12.2025 19:02
    Retardirani komentar
    Da gradski prevoz treba da bude socijalna kategorija. Pa , već jeste ,ali ne zbog ljudi koji se voze , nego zbog autobusa starih 30 i više godina , a plaćam gradski preko firme već 38 godina. Sam sam sigurno kupio 1/10 novog autobusa. Imam auto ,ali štedim fasade mog grada i pluća ljudi i kućnih ljubimaca koji u njemu žive. Prosvećenost ljudi ovde , o životu u gradu , je na nivou kromanjonca. To je Novi Sad danas. Da mi je neko rekao , da neki grad , za samo desetak godina, a bez ispaljenog metka , može toliko demografski , urbanistički i kulturološki da se izmeni u negativnom smislu , rekao bih - nemoguće. Međutim, ova vlast je to uspela.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti