Jedan od razloga za to jeste što važi za supernapitak. Ovakav trend za posledicu ima to da uzgajivači sve teže zadovoljavaju potražnju za ovim čajem.
Samleven je u fini prah i ima različite ukuse. Na osnovu njega su nastale linije proizvoda, kao što je matča late, napitak na bazi mleka, a koristi se i u slatkišima i kozmetici. List "Japan times" je ranije ove godine izveštavao o nestašici ovog čaja usled povećanja globalne potražnje za njim.
Njegova proizvodnja je složena, piše
Klix.ba. Naime, obično je stabiljka ovog čaja četiri nedelje pre berbe u tamnom prostoru, čime se produžava period zrenja. Listovi proizvode više hloroplasta, što daje izrazito zelenu boju. Posle berbe listovi se pare i drobe.
Japanski standardi za hranu nalažu samo obradu pulpe lista, bez stabiljke, izdanaka i žilica lista. Samo 40 grama osušenog čaja se nakon toga kamenim mlinovima, a ponekad ručno, melje u prah. Shodno navedenom, konačni proizvod je vrlo skup - visokokvalitetna mača može koštati nekoliko hiljada evra po kilogramu.
Influenseri promovišu ovaj čaj, tvrdeći da je reč o čudotvornom napitku. Dokazano je da sadrži mnoge antioksidanse i vitamine, kao i veću količinu kofeina koji se sporije oslobađa od onog u kafi. Manje je kiseo i ponekad blaže utiče na želudac.
Na internetu su dostupni navodi o tome da se njegovom konzumacijom može doprineti smanjenju telesne težine. Međutim, reč je isključivo o navodima, odnosno onome što nije naučno dokazano. Dalje, izrazito zelena boja ovog čaja je doprinela tome da postane deo pop kulture.
Mača čaj ima dugu tradiciju. Budistički monah Eisai ga je 1191, nakon putovanja u Kinu, doneo u Japan, čime je uspostavljena japanska tradicija čaja. U sadašnjem obliku je od 16. veka u središtu japanske ceremonije čaja kojom se slavi estetika pripreme ovog napitka. Prašak čaja se meša s toplom vodom kako bi se stvorio kremasti napitak.
"Čaj je umetničko delo i potrebna mu je majstorska ruka da bi otkrio svoje najfinije kvalitete", napisao je filozof Kakuzo Okakura u svojoj "Knjizi o čaju" iz 1906, u cilju da se suprotstavi vesternizaciji japanske kulture.
Potrošnja mače se povećava širom sveta. Globalna prodaja je od 2018. veća za pet odsto. Njegova ukupna tržišna vrednost je 2023. iznosila 2,9 milijardi dolara, a očekuje se da će do 2028. iznositi 4,7 milijardi dolara.
Problem u uzgoju ovog čaja jete tp što nedostaje radnika za uzgoj, kao i to što uzgajivači ne mogu da pronađu naslednike za svoje poslovanje. U međuvremenu sve više počinje da se uzgaja u Kini, Tajvanu, Južnoj Koreji i Sjedinjenim Američkim Državama, ali kvalitet njihove mače nije jednak kvalitetu japanske, piše tagesschau.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar