Menu 021

Za takse koliko i za prevoz!

Polovina novca koju putnici izdvajaju da bi se avionima prevezli do željenih destinacija odlazi na takse koje ubiraju aviokompanije i aerodromi.
Život 31.07.2009. | 08:38
Većina građana te izdatke vezuje samo za takozvane aerodromske takse, ne znajući da je najveća stavka u tim pratećim troškovima zapravo naknada za gorivo, koju naplaćuju aviokompanije, pišu "Novosti".

Primera radi, najjeftinija povratna karta na liniji "Jat ervejza" Beograd – Beč, košta 217,5 evra. Od toga aviokompaniji ide 173 evra, beogradskom aerodromu 21 evro, a vazdušnoj luci u Beču 23,5 evra. Sama cena avioprevoza na ovoj liniji staje 99 evra. Uz to, čak 64 evra je taksa za gorivo i osiguranje tokom leta. Aviokompanija ubira prihod i od takse za uslugu izdavanja karte što je još oko 10 evra. U kasu aerodroma u Beogradu na ime putničkog servisa ide 16,5 evra, a na ime naknade za bezbednost još 4,5 evra. Bečki aerodrom prihoduje sa 15,5 evra za putnički servis i još osam evra na ime naknade za bezbednost.

Kada je reč o aerodromskim taksama najskuplji je Pariz sa 43 evra, slede Amsterdam sa 41, Atina sa 39 evra, London sa 35 i Frankfurt sa 29 evra. U Briselu aerodromske takse su 25 evra, Minhenu i Bukureštu 22, Pragu i Berlinu 20, a u Milanu i Rimu 16,5 evra. U regionu najskuplje je Sarajevo sa 28 evra. Taksa u Podgorici iznosi 15 evra, u Skoplju 17, a u Ljubljani 21 evro.
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest