Smederevska fabrika šinskih vozila "Želvoz" napravila je panoramski vagon koji će u sklopu turističke kompozicije saobraćati Šarganskom osmicom.
Vrednost vagona je dva miliona dinara. Direktor "Želvoza" Slobodan Ristić rekao je da je izrada tog panoramskog vagona za Šargan bila preporuka da fabrika dobije izradu jednog oglednog tramvaja za Beograd.
Remonteri fabrike su rekonstruisali teretni vagon Šarganske osmice i zadržali metalnu konstrukciju. Enterijer rekonstruisanog vagona je usklađen s vremenom kada je Šarganskom osmicom počeo da saobraća voz uskog koloseka. Pored izdignutog krova u koji su ugrađeni svetlarnici za razgledanje trase Šarganske osmice i Mokre Gore, u unutrašnjosti vagona su pivski šank i mali stolovi. U tom vagonu putnicima će biti služeno pivo "romantika".
Šarganska osmica je atraktivna turistička destinacija. Pruga uskog koloseka od 75 centimetara duga je 15,5 kilometara. Pruga je dobila ime Šarganska osmica zato što je zbog visinske razlike od 300 metara izgrađena u zavojima nalik broju osam. Izgradnju Šarganske osmice počela je 1916. u vreme okupacije u Prvom svetskom ratu Austrougarska, a završila je Kraljevina SHS 1921. Zbog nerentabilnosti pruga je ukinuta 1974. da bi od 2003. vagonima iz Muzeja železnice ponovo bila formirana kompozicija nekadašnjeg "ćire" i postala turistička atrakcija.
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Uprkos poskupljenju aranžmana, građani su više nego prošle godine zainteresovani za putovanja, rekao je direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Aleksandar Seničić.
Juna 1940. godine Italija je na strani Sila osovine ušla u Drugi svetski rat, a Benito Musolini naredio je izgradnju skloništa i bunkera za sebe u Vili Torlonija, svojoj rezidenciji u Rimu.
U Amsterdamu je gej bar naturista "Free Willie", u kojem se mušterije šetaje gole, igraju bilijar i druže, jedino mesto u tom holandskom gradu gde nisu u opadanju tolerancija i zadovoljstvo.
Svi korisnici crnogorskih TAG uređaja koji se registruju nesmetano mogu da prolaze kroz sve naplatne stanice u Srbiji bez zaustavljanja i da putarinu plaćaju elektronski.
Kako se ukupan promet putnika tokom praznika, ali i letnje sezone povećava, avio-kompanije se često suočavaju sa porastom potražnje, što može dovesti do otkazivanja ili kašnjenja letova.
Autoputevi su projektovani sa ciljem da omoguće brzu vožnju, u svetu postoji jedna zemlja koja vam zaista dozvoljava da bezbrižno vozite autoputem, a to je Nemačka.
Venecijanski gondolijeri ovih dana su ponovo privremeno postali ronioci kako bi iz dva kanala izvukli čak 1.500 kilograma smeća u sklopu pretposlednje sezonske akcije čišćenja otpada.
Kako se konektovati na internet dok letite avionom pri brzini većoj od 800 kilometara na sat? Kako funkcioniše avionski toalet na visini od 12.000 metara?
Digitalna platforma za iznajmljivanje smeštaja Airbnb saopštila je da će do kraja sledećeg meseca zabraniti upotrebu unutrašnjih sigurnosnih kamera u zajedničkim prostorima smeštajnih objekata.
Broj putnika koji su povređeni kada je avion čileanske avio-kompanije LATAM erlajnz grupe, zbog tehničkih problema, počeo naglo da propada na letu iz Sidneja za Okland povećao se na 50.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar