Vožnja bicikla sprečava srčana i mentalna oboljenja

Aktivnosti za koje nije potrebna posebna utreniranost mogu da budu odlične za zdravlje.

Da biste sačuvali dobru formu i kilograme "držali" pod kontrolom, možete da trčite, naporno vežbate ili, što je mnogo prijatnije, da - vozite bicikl.

Prosečna osoba telesne težine oko 60 kg za sat vremena okretanja pedala može da potroši i do 500 kalorija, a ona od 80 kg i do 700! Osim za mršavljenje i jačanje mišića, vožnja bicikla je idealna za prevenciju kardiovaskularnih bolesti. Pritom nisu potrebni veliki napori već je dovoljno da rekreativno i lagano vozite, bez većih naprezanja.

Za ovaj vid aktivnosti stručnjaci za fitnes su saglasni da osim što jača srce povoljno utiče na regulisanje krvnog pritiska, sagoreva višak masnoća, a istovremeno održava tonus grudnih i leđnih mišića, zadnjice, stomaka i naravno nogu. Vožnje bicikla oslobađa od stresa i napetosti.

Najoptimalnije je da se bicikl vozi tri puta nedeljno po 30 minuta i rezultati će posle tri meseca biti vidljivi. Tempo vožnje bi trebalo da odgovara trenutnoj kondiciji i da se postepeno povećava napor. Jer, samo ubrzan rad srca omogućava potrošnju kalorija. Da biste sami odredili tempo vožnje bitno je da izračunate maksimalan broj otkucaja koje vaše srce može da postigne. Ovaj podatak se dobija kada se od broja 220 oduzme broj godina života. Prema ovoj formuli, koja je prilično primenljiva u oblasti rekreativnog sporta, osoba od 40 godina može da ubrza otkucaje srca do 180 u minutu. To znači da bi ušla u aerobnu fazu treninga koja troši kalorije, u ovom slučaju zahtevnija vožnja bicikla, broj otkucaja srca treba da bude 60 odsto od maksimalnog broja otkucaja - dakle puls od 108 u minutu.

Važno je da bicikl odgovara težini i visini rekreativca, odnosno da je sedište podešeno na odgovarajuću visinu, da ne bi došlo do krivljenja kičme. Obavezna je udobna i lagana garderoba koja može dobro da upija znoj. Stručnjaci ističu i da je bicikl najbolje voziti ujutru, jer se tada najviše podstiče stvaranje vitamina D, koji je, kako pokazuju istraživanja u našoj populaciji, deficitaran.

Irski naučnici su na osnovu istraživanja došli do zaključka da je vožnja bicikla odlična i da sačuvamo dobro pamćenje. Psihijatri tvde da vožnja bicikla, takođe, može da ublaži mentalne poremećaje kao što su anksioznost i depresija, jer biciklizam podstiče mozak da luči neurotransmiter dopamin koji direktno utiče na energiju, tačnije smanjuje osećaj umora i bezvoljnosti.
 

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • NS49

    04.09.2016 06:29
    Bicikl volim najviše na svetu a sećam se da je i moj profesor fizičkog u Ekonomskoj školi stalno bio na biciklu pa imam utisak da mi je iz tih razloga davao bolje ocene.
    Urolog mi je kazao da treba da izbegavam vožnju biciklom da ne bi imao problema sa prostatom (mada ih i nemam za sada) što mi baš nije jasno zašto.
    Iz tog razloga ali i nikakve bezbednosti za bicikle u gradu sve ga manje vozim.
  • SUMP

    30.08.2016 22:27
    Svaka napisana rec je tacna. Poslednjih 10 godina prakticno ne silazim sa bicikla i nivo fitnesa mi je kao pre 20 godina. Ipak jedna napomena: obratite paznju na kakvom sicu sedite, jer duze voznje mogu prouzrokovati probleme sa prostatom, trnjenje "onih" stvari i ostalo. Dakle veliko DA za biciklizam, ali samo na udobnom biciklu.
  • nn

    30.08.2016 21:56
    Dobar clanak, sve je tacno
    i Mile je u pravu.

    Mnogi veci gradovi su dosli u situaciju da imaju previse automobile na ulicama I sada kroje ulice da omoguce saobracaj biciklistima I obeshrabre automobilski saobracaj. Predjite na bajkove dok se jos moze I manite foliranje. NS je idealan za bicikl.

    Pozdrav iz bela sveta

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Zdravlje

Ko ne bi trebalo da pije kafu?

Dokazano je da je kafa napitak koji može da smanji rizik od razvoja bolesti srca, kao i da može da pomogne kod gubitka kilograma, ali se ne preporučuje svima.

Znaci da pijete previše kafe

Možda će vas začuditi, ali zapravo je preporuka da ljudi ne piju više od 28 kafa nedeljno, što je otprilike četiri kafe dnevno.