I praistorijski ljudi znali da treba da izbegavaju incest

Čak su i praistorijski ljudi pre 34.000 godina izbegavali incest jer su bili svesni opasnosti, tvrdi se u novoj studiji.
Rezultati istraživanja objavljenog u žurnalu "Nauka" sugerišu da su i praistorijski ljudi razvijali socijalne veštine kako bi izbegli da se razmnožavaju sa članovima svoje porodice. To bi moglo da dovede do objašnjenja zašto su anatomski moderni ljudi ispali uspešniji od drugih vrsta, kao što su neandertalci koji su bili skloni incestu.

Naučnici su ispitivali genetske ostatke četiri anatomski moderna čoveka iz Sungira (Rusija). Neobično za ovo vreme, ali četiri osobe koje su sahranjene zajedno živele su u isto vreme. Istraživači su se iznenadili kada su shvatili da njihov genetski materijal nema ništa zajedničko, što je značilo da nisu u srodstvu ili je barem bilo u pitanju drugo koleno.

Objekti i nakit koji je zakopan sa njima sugerišu da su razvili pravila, ceremonije i rituale koji su podsećali na današnja venčanja.

"To znači da su ljudi u ovom delu sveta koji su živeli u malim grupama razumeli opasnosti koje nosi incest. Podaci sugerišu da su namerno izbegavali ovakve odnose", kaže autor studije i profesor Eske Vilerslev.

Istraživači veruju da su ljudi iz Sungira živeli u malim grupama od oko 25 ljudi, ali su bili povezani sa većim zajednicama koje je činilo u proseku 200 ljudi, a pregovarali su o tome sa kojim ljudima je moguće napraviti partnerstvo.

Poređenja radi, genetski materijal neandertalaca koji su živeli pre 50.000 godina pokazuje da se incest nije izbegavao.

"Nismo sigurni zašto su se neandertalci razmnožavali među sobom. Možda su bili izolovani u malim grupama, možda zaista nisu uspeli da razviju društvene veštine. Potrebno nam je još genetskog materijala kako bismo došli do odgovora", kaže profesor Martin Sikora.