Beogradski takstisti ubedljivo najskuplji, novosadski naplaćuju po smenama

Da kilometar nije isti svuda u Srbiji može se zaključiti iz različitih cena taksi vožnje po gradovima.
Dok za pređeni kilometar taksisti traže uglavnom 40 dinara, beogradskim prevoznicima se ne isplati da voze ispod 65 dinara, a sada najavljuju i poskupljenje zbog uvođenja GPS sistema u vozila. Razlike u ceni starta su još izraženije i dok ih neki taksisti u Jagodini i ne naplaćuju ili traže dvadesetak dinara, njihove kolege u prestonici za ulaz u taksi traže 170 dinara.
 
Beograd ima ubedljivo najskuplji taksi prevoz u Srbiji. To taksisti pravdaju visokim troškovima. Start je 170 dinara, kilometar vožnje u zavisnosti od tarife 65, 85 i 130 dinara, dok je sat čekanja 750 dinara. Najavljeno uvođenje savremenih tehnologija u taksi prevoz omogućiće da u svakom trenutku bude poznato gde se nalazi koje vozilo i po kojoj tarifi prevozi mušteriju. Svako vozilo će imati GPS sistem preko koga će biti praćeno, čime će se u značajnoj meri povećati bezbednost putnika i kvalitet usluga. Još je nepoznato da li će uvođenje novog sistema ići na teret Grada ili samih taksista. Ako to bude trošak taksi vozača onda će se sigurno preliti na cene taksi usluga, a to znači poskupljenje.
 
Sombor ima osam taksi udruženja. Start vožnje je 50 dinara, a svaki kilometar je takođe 50 dinara. Tako prosečna vožnja u ovom gradu iznosi oko 150 dinara. U vangradskom saobraćaju jedan kilometar košta 35 dinara, dok je start 100 dinara. Do Kljajićeva, udaljenog oko nepunih 12 kilometara od Sombora, taksi vožnja staje oko 600 dinara.
 
Novosadski taksisti putnike voze po jedinstvenom cenovniku, koji ima tri tarife. Najniža cena starta, odnosno polaska je 70 dinara, za dnevnu gradsku vožnju kilometar se naplaćuje 52 dinara, dok u noćnim satima od 22 časa do šest ujutru se naplaćuje 66 dinara po kilometru. Treća tarifa se primenjuje za vožnje van grada i tada kilometar košta 98 dinara. Ova treća tarifa se primenjuje i u vreme državnih i velikih verskih praznika, kao što su Vaskrs i Božić. Za vožnje taksijem van Novog Sada, taksistima je dozvoljeno da se sa putnikom pogode oko cene usluge.
 
Zrenjanin je uspeo da uvede red u taksi službu. Zbog narasle konkurencije i velikog broja taksista, cene su pristupačne i nisu se menjale od sredine prošle godine. Tada je Gradsko veće utvrdilo najniži nivo cena - one za start iznosi 20 dinara (ranije je bilo 70) i 40 dinara za pređeni kilometar. Razlika između preduzeća je trenutno svega nekoliko dinara - dnevna vožnja naplaćuje se od 47 do 50 dinara za kilometar, a noćna vožnja je od 55 do 60 dinara.
 
Jagodinski taksisti start naplaćuju 25 dinara, a neki ne naplaćuju uopšte. Kilometar vožnje košta od 70 do 80 dinara, a noću od 80 do 90 dinara. Start u trećoj tarifi, koja podrazumeva pružanje taksi usluga za vreme praznika, poput Nove godine, uglavnom je 50 dinara, a kilometar se naplaćuju po 100 dinara. Što se tiče daljih relacija, cena se određuje po dogovoru sa mušterijom. Prevoz do okolnih sela, udaljenih desetak kilometara, košta oko 600 dinara. Sat vremena čekanja naplaćuje od 500 do 750 dinara.
 
"U Jagodini taksiranje nije baš regulisano, a inspektori ne obavljaju svoj posao. Ima dvadesetak divljaka koji su nam nelojalna konkurencija. Mnogi nemaju registarske oznake sa taksi simbolom, jer moraju da plate mnogo toga, a ako naprave saobraćajni prekršaj, kazne su mnogo veće nego kod fizičkih lica", kaže "samostalac" Vladan Ristić, vlasnik taksi firme "Maksi Radio Taksi".
 
U Užicu start i prvi kilometar vožnje taksijem koštaju 90 dinara, a svaki naredni kilometar je 40 dinara. Za vožnje van grada cena je 42 dinara po kilometru. Čačani start plaćaju 45, a svaki pređeni kilometar 40 dinara.
 
U Loznici je start 50 dinara, kilometar 50 do 60 dinara, a sat čekanje je 400 dinara, pišu Novosti.
 
Taksisti u Kragujevcu start naplaćuju 60 dinara u dnevnoj tarifi, a pređeni kilometar 50 dinara. Noćna tarifa je 70 dinara za start, pređeni kilometar je 60 dinara, dok je vožnja praznikom 70 dinara.
 
U Požarevcu radi šest taksi prevoznika, čije su cene prilično ujednačene. Start je 70 dinara, svaki pređeni kilometar naplaćuje se 60, a noću i vikendom 65 dinara, dok je cena čekanja 500 dinara po satu.
 
Niški taksisti start naplaćuju 80 dinara, a cena po kilometru je 40, odnosno 45 dinara za noćnu vožnju. U Vranju start je 70, a kilometar je od 50 do 55 dinara. Čekanje je 400 dinara sat.
 
Taksi prevoz se u Leskovcu naplaćuje 55 dinara po pređenom kilometru, a noću pet dinara više. Gradskom odlukom je predviđeno da početak vožnje korisnici plaćaju dodatnih 50 dinara, a da cena vožnje na bilo kojoj relaciji ne može da bude manja od 100 dinara. U Leskovcu ima oko 250 registrovanih taksi prevoznika, organizovanih u deset udruženja.
  • dragan todorović ,36

    09.08.2016 06:55
    cene
    Isto tako i gradjevinski materijal svuda košta isto,ali je kvadrat stana u Beogradu najskuplji, kao i stanarina. Možda tu leži odgovor na neke nedoumice?
  • vozac

    08.08.2016 11:39
    Sustina je da voznja sopstvenim autom kosta oko 25 din/km, dakle oko upola jeftinije nego taksijem, kada se uracunaju svi moguci i nemoguci troskovi posedovanja automobila. A vec sa dvoje u kolima licni prevoz je jeftiniji i od autobuskog (u prvoj zoni, van grada je opet jeftnije i kada ste sami u kolima). Ne ulazim u racunicu taksista, ali sam ubedjen da ne rade sa marzom od 10% koliko bi bilo normalno, vec da je ona visestruko veca, sto je potpuno u duhu srpskog poimanja "biznisa" - niko ne gradi posao sa namerom da za 30-40 godina stekne neku ustedjevinu vec bi svi da se "obogate preko noci". Ali to je vec kulturolosko-mentalitetski problem, Srbi ni na jednom svom polju zivota se nisu pokazali kako narod koji je sklon dugorocnom planiranju.
  • 100%Taksista

    08.08.2016 08:37
    Glupost
    Ova država nije u stanju ništa da uredi, a Taxi je poslednja stvar o kojoj će voditi računa. Gubitak radnih mesta je proizveo mnogo Taxi preduzetni, što je Taxi služba uvek bio, a posle Taxi preduzeća gde su se ugradili mnogi lopovi. Među njima i Maja Gojko ih sa 200 vozila, pa neregistrovani preduzetni i..... Zašto je cena različita? Legalni Taxi preduzetni i uglavnom imaju isto kvalitetna vozila, ista cena goriva, iste dažbine, samo je pitanje broj Taxi preduzetni i DOO, broj vozila, legalno uključenih u rad i nelegalno, a najgora stvar kontrola ispravnost svega rada u Taxi preduzećima, DOO imaju 7vozila, a 1 zaposlen.... Jedino u Beogradu se može reći da je Taxi služba. Sve drugo je gradski prevoz. Nelegalni,, Taxi prevoznici" iz Novog Sada za Futog, Temerin, Zrenjanin, Ruma, Rumena, Beograd..... uništavaju naš rad i egzistenciju, a niko ništa ne preduzima. Čak inspektori uzimaju Reket.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Pritvor zbog pranja novca za troje uhapšenih

Viši sud u Beogradu danas je odredio pritvor do 30 dana okrivljenima P.D, D.P. i A.S. koji se terete za udruživanje radi vršenja krivičnog dela i pranje novca, saopštio je taj sud.