Kako pomoći žrtvama saobraćajnog udesa?

Saobraćajne nezgode učestale su u letnjem periodu usled gužvi na putevima zbog odmora, ali i kao posledica umora vozača i velikih vrućina.

Ponekad žrtve nisu samo učesnici u nesreći nego i oni koji žele da pomognu.

Od spasioca, postao je žrtva. Makedonski državljanin video je kako kola ispred njega skreću sa auto-puta i udaraju u ogradu. U nameri da im pomogne, zaustavio je svoj kamper i izašao iz vozila, kada je na njega naleteo treći automobil, koji se kretao iza. U vozilu koje je prvo sletelo sa puta nije bilo povređenih, ali je dobronamerni Makedonac poginuo na mestu udesa.

"Zlatno pravilo kaže da spasilac prvo treba da obezbedi sebe i da ne može da započne akciju spasavanja dok ne obezbedi sebe, vozilo i lice mesta. Na vozilu se uključuju sva četiri pokazivača pravca, spasilac oblači svetlo obojeni prsluk i postavlja se trougao iza mesta saobraćajne nesreće u pravcu nailazećih vozila. Tek kada smo se uverili da smo obezbedili sebe, vozilo, lice mesta, onda tek pristupamo pružanju pomoći onima kojima to treba", naveo je direktor za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.

Ovo nije prva saobraćajna nesreća čiji je uzrok nepropisno zaustavljanje i parkiranje. Slična nezgoda dogodila se pre nekoliko godina, kada je jedan lekar naišao na lančani sudar i izašao iz kola da pomogne, kada je na njega naleteo auto koji se kretao iza.

Snimci sa sigurnosnih kamera pokazuju da moral naših vozača i nije na visokom nivou, jer kada se dogodi saobraćajna nesreća, većina se pravi luda i prolazi pored bez zaustavljanja.

"Verovatno će sada ljudi koji imaju takav stav da se pozivaju na ovaj slučaj i da kažu, eto zato ne treba stati i ukazati nekom pomoć. Ne, treba uvek stati i pružiti pomoć nekome kome je ona neophodna, ali se treba obezbediti", rekao je Okanović.

A kada obezbedite sebe i mesto nesreće, treba da pozovete hitnu pomoć i policiju. Vaše propisno zaustavljanje može da spase nečiji život.

Prema statističkim podacima za 2014. godinu, među najmanje zastupljenim uzrocima saobraćajnih nesreća je upravo nepropisno zaustavljanje i parkiranje. Na prvom mestu, kao uzrok nesreća je neprilagođena ili nepropisna brzina kretanja vozila, kojih je bilo 11.364. Kao posledicu imamo 323 poginulih i 7698 povređenih. Kada je uzrok nesreće nepropisno zaustavljanje i parkiranje, ukupno je bilo 158 saobraćajnih nezgoda, sa 54 povređene osobe, ali bez poginulih.

  • Nemanja

    10.08.2016 01:05
    Tetkina Tečo
    Barem treba biti pored povređenog i tešiti ga i smirivati dok ne dođe hitna, ako već ne znaš pružiti prvu pomoć. Nekada je dovoljno samo da obezbediš mesto nesreće i terati vozače da stanu jer možda oni bolje znaju dati prvu pomoć.. Ali nikako ne treba proći pored povređenog i da te baš briga.. Moj ćale je dobio infarkt na bulevaru i svi su mislili da je pijan i niko nije stao da pomogne dok nije slučajno naišao poznanik. Da je neko ranije odreagovao, ćale bi možda i bio živ.
  • Prvi pomocnik

    09.08.2016 09:36
    ajde malo da se raspravljamo
    Cak i da se zaustavim, sta sa tim? Nemam pojma sta da radim, mogu samo da gledam a od toga koristi nema. Ako bilo sta pocnem da cackam povredjenog mogu samo da mu pogorsam stanje pa jos posle i da popijem tuzbu... O odnosu policije i nacinu kako vas tretiraju kao da ste vi izazvali udes necu ni da govorim... a onda izjave, svedocenja i kojesta....
    Prvo sistem treba da obezbedi da nema budale koja ce da te sa 150 na sat pokupi cak i ako ukljucis migavce, obuces prsluk i stavis trougao...
    I kao sto rece tetka teca, da se malo doda obuke vozacima - mada mislim da je bilo slabe vajde od amatera i kad je bila obavezna obuka....
    Znaci, ne pravimo se ludi, nego necemo da stvaramo guzvu i da se mesamo u neciji posao.
  • Tetka teča

    09.08.2016 09:05
    Pružanje pomoći je obavezno po zakonu, samo je problem što većina ne zna da pruži pomoć već napravi više štete. Nekada su svi vozači imali vrlo ozbiljan kurs prve pomoći koji se obnavljao na pet godina, a da ne pričam o obaveznim kursevima civilne zaštite po fabrikama ili PPZ u školama. Danas naslediš dozvolu od tate - prva pomoć je samo formalnost, a i kad vide nezgodu - ljudi samo produže. Reklo bi se da je danas mnogo bolje...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Umro modni kreator Roberto Kavali

Preminuo je italijanski modni kreator Roberto Kavali, decenijama dizajner "džet-seta" s eksluzivnim materijalom kakav je koža pitona i uz korišćenje živopisne štampe (printova) na tekstilu.