Info
16.06.2015.
06:30 > 09:00
Udruženja biciklista iz Novog Sada, Niša, Beograda i Šapca podnela su Ministarstvu unutrašnjih poslova Srbije predlog izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, za šta je procedura u toku.
  • džudisat

    16.06.2015 19:45
    @ anonimus
    ja se izvinjavam što ne pratim državni posao, samo kažem...
  • 16.06.2015 18:21
    Kao sto je neko od ovde prisutnih bahatih i besnih vozaca pomenuo, ja podrzavam upravo povecanje poreza na automobile. Kao sto dolikuje civilizovanim drzavama. A ne ko kod nas, jedna cetvoroclana porodica dva automobila. Ne bi gospodja protegla noge do vrtica, pa da joj je poslednje. A jos mora posle da se vrati da sedi kod kuce i da jos ode po decu okok 4. Svako razuman bi se bar potrudio da razume ovakve inicijative, a ne pretio. To je ipak ogledalo nase kulture i stanja u drustvu.
  • -

    16.06.2015 17:18
    -
    otvoricu vrata cim sledeci put neki biciklista ne bude drzao odstojanje od kola
  • 16.06.2015 15:54
    @zvoncica
    Opstanak nacije ne zavisi. Zdravlje nacije zavisi. Neće niko packe da ti lupa i sl. Samo se traži malo dobre volje da se uredi bezbednost saobraćaja. Ako vam to smeta onda stvarno nema nade za ovaj narod...
  • Laki

    16.06.2015 12:21
    @Anonimus
    Jedno je sprovođenje zakona, a drugo je proces donošenja zakona. Trenutno su aktuelne izmene ovog zakona i logično je da se sada radi na tome da se u isti ubaci što više odredbi koje idu u korist biciklistima. I nijedna od predloženih odredbi nije izmišljanje tople vode, već isključivo ono što postoji u zakonima drugih evropskih država, čak ni previše udaljenih od nas ni geografski ni kulturološki.

    Čemu kretanje bicikla žutom trakom? Npr. u Ulici kralja Milana u Beogradu ja prema trenutnom zakonu uopšte ne smem da saobraćam biciklom, jer zakon kaže da moram biti 1 metar od desne ivice kolovoza, a tu je žuta traka kojom mi je zabranjeno da saobraćam? E, npr. u Ulici kralja Milana bi mogla da se označi bus-bajs traka, a onda ako preveliki broj biciklista bude tuda saobraćao i, kako kažeš, usporavao autobuse (što se ne bi desilo) onda se traži drugo rešenje kao npr. obeležavanje zasebne trake za bicikliste. Rešenje koje postoji u Budimpešti. Ističem, još uvek postoji razlika između bus trake i bus-bajs trake i na lokalnoj samoupravi je da odluči gde će dozvoliti biciklistima da koriste bus traku na taj način. U tom smislu, ovaj predlog jednostavno sanira tu rupu u zakonu.
  • 16.06.2015 12:17
    Chiki
    @Blajv

    A što se tiče preticanja bicklista - meni je jako žao, ali mi vozaci cemo i dalje da preticemo kako hocemo; možete vi da se raspravljate sa mnom koliko hoćete i da kritikujete 'bahate vozace', ali tako ce biti i gotovo. Gledajte to sa vedrije strane, imate to nam prebacujete kad god vas nešto zaboli.
  • Pera Peric

    16.06.2015 11:40
    @Vlada
    Ono sto sam rekao je da ljudi nose prsluke i kacige. Da li su zakonom obavezni da to rade, ne znam, niti me interesuje. Nisam nikada proveravao zakone vec sam se prosetao ulicama gde se ljudi voze. Cak i da nisu obavezni zakonom, oni to RADE - jer znaju da je za njihovo dobro.
  • 16.06.2015 11:40
    @Gulega
    Mudro zboriš, čoveče!

    Prvo ti koji voze kolovozom pored staze, pa ako imaju brze bicikle, ne moraju da voze i u gradu 50 km/h, neka idu stazom 35. Slično je i kod auta, koja mogu da idu 200, magistralnom putem moraju da idu 80, tek na autoputu mogu da voze 120-130 km/h.

    Ta treptuća svetla, kao biciklistu me iritiraju, neki dan baš preteče me čovek sa takvim svetlom, neko baš jako, ubi u oči i odvlači pažnju. Isto tako i od napred kada ide, još neki ne znaju ni da naštimaju, pa to svetlo onda više tuče u oči drugog biciklistu koji mu dolazi u susret, nego što zaista ima neku korisnu funkciju.

    To za prešačke prelaze i guranje bickla, moraju da guraju samo tamo gde nema prelaz za bic. stazu. Ali na većini raskrsnica gde ima bic. staza ima i prelaz za istu, tu se vozi kao da je bic. staza, a ne pešački.

    Još si spomenuo kada pešaci pređu pešački na onda moraju preko staze, slažem se da imaju prvenstvo ako im je i na semaforu zeleno. Ne pisano pravilo, tj. nije ni pravilo, samo bi malo trebalo misliti glavom i imati obzira prema drugima i na stanje oko sebe.
    Da ako je pešaku zeleno na semaforu, biciklisti ga propuštaju, ali ako je crveno, onda pešak nega propušta bicikliste. Ovo bi rešilo problem da se pešaci nagomilaju ispred semafora kada ima je crveno, a onda pošto ih je mnogo moraju i na bic. stazu da stanu. To se redovno dešava kod Futoške pijace i na još mnogim raskrsnicama gde ima mnogo pešaka. Pa tako iako je meni zeleno moram da kočim i probijem se kroz pešake koji stoje na bic. stazi. Dok se probijem, upali se crveno i onda moram da čekam, zbog nečije nekulture i bezobzirnosti.
  • zvoncica

    16.06.2015 11:38
    ..
    ma nemojte kasti,molim vas, da toliko vas bas zaista izistinski podrzava predloge biciklista.
    Uskoro cete nas lupati po usima, i naplacivati porez sto ne vozimo biciklove kao vi. jer to je pitanje opstanka nacije.
    Elem, prepoznajem iste osobe ,koje pisu ove silne komentare podrske biciklistima. Dve muske i dve zenske osobe.
    Ljudi, take a break, pliz.Smarate, malo.
  • 16.06.2015 11:20
    "a sledeci koji mi bude zvonio i trubio dok prelazim dobice mavashi geri jer sam tako u mogucnosti, ucio me Obadov..."
    isti obadov koji je bio trener džudo-a a ne karate-a?

    PS-nemoj da ti se to obije o glavu,ima onih koji su stvarno išli kod gosn' Obadova...

    hahahhahahaa
    fora iz drzavnog posla, Cvarkov stalno govori da je ucio mavasi kod obadova hahahaha

    sad ste kao oni sto prozivaju "anonimusa" kako po ceo dan sedi i kuca komentare hahahah
  • Averel

    16.06.2015 11:06
    Posebna zaustavna linija?
    Mislim da je loše rešenje. Meni se puno bezbednijim pokazalo stajanje iza prvog automobila na semaforu. Ne usporavaš ga, a ostali svakako kreću laganije. Nema trubljenja, lako se uključiš u tok, on ide prvi ako se neko zaleti na crveno...

    Isto tako se plašim tih mešovitih bici-pešačkih staza. Pešaci idu cik-cak, ne gledaju, ja bih takve staze izbegavao po svaku cenu.
  • Hmm

    16.06.2015 11:02
    Evo, nije daleko, predlažem svim nevernim tomama da odu na ekskurziju u Budimpeštu i pogledaju kako biciklisti voze žutim trakama bez problema. Pritom nije dozvoljena vožnja svim žutim trakama (regulisano znakom), ali koliko mi je poznato u Novom Sadu nema toliko zakrčenih saobraćajnica na kojima postoji žuta traka, da autobus ne može preteći biciklistu bez problema... pa mi nije jasna tolika kuknjava. Zakon nije prilagođen biciklistima, biće prilike da to saznate ako sednete nekad na bajs...

    Gulega: daj prvo nauči propise, pa onda drži drugima lekcije, tnx.
  • gulega

    16.06.2015 10:57
    odakle poceti...
    ajde prvo da podrzim : sve se slazem, treba promovisati biciklizam, treba jos malo urediti stvari, i zakonski i na terenu...

    Ali,
    Ajde malo krenite vi iz tih udruzenja da prvo edukujete bicikliste po gradu. Ljudi misle - kupim bajs, sednem, verglam, kraj.
    Svaki dan vidim bicikliste u sred raskrnice, ne reteko i na bulevarusa futoskom i m.gorkog,i to bicikliste sa profi bajsevima u sve onim gacama i dresevima sa reklamama i kacigama. njemu lepse tako eto bulevarom jer moze brze, a ZABRANJENO je da se krece putem tamo gde postoji bicik. staza. Dalje, tamo gde su pesacki prelazi, pa ima bicik. staza izmedju semafora i pesackog dela, kada pesaci prelaze na zeleno, biciklisti sednu na zvona, na trube, zvizde, da pesaci moraju da se bacaju sa strane, iako dolaze sa pesackog i prelaze preko bicik. staze i imaju apsonutnu prednost. PESAK UVEK IMA PREDNOST, a sledeci koji mi bude zvonio i trubio dok prelazim dobice mavashi geri jer sam tako u mogucnosti, ucio me Obadov. :) Dalje, aj se malo raspitajte na kojim pesackim prelazima je biciklista OBAVEZAN da sidje sa bajsa i pregura ga preko pesackog, pa onda moze da sedne i da se vozi. ijos nesto mi pade na pamet: brzina kretanja biciklista, koje je ogranicenje? u pesackoj zoni mora se kretati brzinom pesaka, a znaju da jure po zmaj jovinoj pa sve cik cak medju setace sa sve zvoncetom. Ne pravim se ja sad nesto pametan tu, ali sa jako puno ljudi pricam o ovome, i dobijam iste odgovore : " nisam pojma imao da je tako"... Ajde malo pravite neke flajere, pamflete, pa delite po faxu studentima, ima ih puno koji voze bajs a osnovna pravila o saobracaju ne znaju! i da, objasnite vasim cenjenim bajserima, da su svetla koja BLINKAJU zabranjena u saobracaju, ne znam sto se prave pametni pa ih pale tako umesto normalno.... mamu pozdravite.
  • Nikola

    16.06.2015 10:54
    Gradski prevoz koristim svaki dan, a bicikl povremeno. U svemu podržavam inicijativu biciklističkih udruženja, osim u delu koji je vezan za korišćenje „žute“ trake jer bi u tom slučaju ona izgubila svoj smisao – prednost javnog prevoza u odnosu na ostale motorizovane učesnike u saobraćaju. Trebalo bi odvojiti bicikliste u svim ulicama kojima prolazi gradski prevoz (na obostranom zadovoljstvo) izgradnjom biciklističkih ili pešačko-biciklističkih staza. Ipak je gradski prevoz od vitalnog značaja za grad, svi mogu da ga koriste i njegovo ometanje usporava veliki broj ljudi (jedan autobus može da preveze i do 160 ljudi). Često ne razumem zašto neko ko vozi bicikl brzinom manjom od 35 km/h ne koristi biciklističku srazu nego vozi kolovozom. Meni uopšte nije prijatno kada me obilaze automobili, kamioni, autobusi, a staza se nalazi 2 - 3 m dalje. Ovo je učestalo i na mostovima, što je izuzetno nebezbedno.

    Bilo bi dobro da se izmene propisi o izgradnji biciklističkih staza, pre svega uvesti kao obavezu nivelisanje biciklističkih staza sa kolovozom ulica koje seku staze. Dakle, zabraniti postavljanje ivičnjaka i omogućiti komforan prelazak sa kolovoza na biciklističku stazu. Takođe, strože kažnjavati parkiranje vozila na biciklističkim stazama.
  • циклофрик

    16.06.2015 10:24
    Čemu kretanje bicikla žutom trakom?
    Па немају сви градови бициклистичке као Нови Сад. Ово је предлог удружења из више градова Србије. Дакле иди по Београду, Шапцу или Нишу па нађи траку или стазу за бициклисте. Унапред да ти кажем да је то скоро немогућа мисија. Будимпешта је најближа европска престоница у којој су овај проблем решили дељењем жуте траке коју користе бусеви и бициклисти. И нема гужве, јер бусеви не иду нон стоп као аутомобили, а возачи бусева поштују право бициклиста на ту траку. Све се може кад се хоће.
    И маните се питања како и зашто јер ове захтеве нису измислили српски бициклисти већ су преписали од оних земаља где се такав вид дељења показао као успешним.
    А ови што позивају на прслуке и кациге нека оду до Холандије или до незваничне престонице бициклизма Копенхагена и нек нађу једног јединог са прслуком и кацигом ја им плаћам вечеру. Тамо чак 45% људи користи бицикл као превозно средство што смањује загађење, гужве а побољшава здравље нације.
    Једноставно ми у Србији нема шта да измишљамо већ само да препишемо успешне моделе из земаља које су светлосну годину испред нас по питању саобраћаја и бициклизма. Паметном доста!
  • Blajv

    16.06.2015 10:16
    @Gulega
    Nigde ti dečko nemaš prednost prelaska preko biciklističke staze - ima da gledaš kuda ideš i da usporiš da propustiš biciklistu a ne da iskoračuješ ispred njega, isto kao što on mora da te propusti ako si već krenuo preko; da bi se to reglulisalo dovoljno je da se svi ponašaju normalno, a tvoji mavaši geriji će te samo smestiti u bolnicu.
    A što se tiče silazaka na prelazima - meni je jako žao, ali to se nikada neće desiti; možete vi da se raspravljate sa mnom koliko hoćete i da kritikujete 'bahate bicikliste', ali neće i gotovo. Gledajte to sa vedrije strane, imate to nam prebacujete kad god vas nešto zaboli.
  • Циклифрик

    16.06.2015 09:55
    Опет дежурни мрмоти и мрзитељи бициклиста просипају дебилне коментаре засноване на незнању. Идите ето бар до Будимпеште па ћете видети како се тамо лепо слажу возачи моторних возила и бициклисти, како нису обавезне кациге и прслуци, и како бициклисти и бусеви деле жуту траку. А да не спомињем претицања бициклиста. Код нас један од двадесет возача прописно претиче бициклисту. Занимљиво је то што се увек јаве они који су против иницијативе повећања безбедности у саобраћају. Вероватно су навикли да возе бахато и да не маре за животе других чим им смета овако нешто. Напредне државе су већ прешле на два точка јер је здраво, економично и еколошки. Само србенде воле сами да се возе, да троше гориво, загађују и да праве гужве на које после кукају а сами су криви.
  • džudista

    16.06.2015 09:50
    @Gulega
    "a sledeci koji mi bude zvonio i trubio dok prelazim dobice mavashi geri jer sam tako u mogucnosti, ucio me Obadov..."
    isti obadov koji je bio trener džudo-a a ne karate-a?

    PS-nemoj da ti se to obije o glavu,ima onih koji su stvarno išli kod gosn' Obadova...
  • Propisi

    16.06.2015 09:49
    ...
    @Gulega:

    Kada se već furaš na poznavanje propisa onda bi trebalo da znaš da je ograničenje brzine na biciklističkoj stazi 35 km/h, i da ukoliko biciklista ide brže od toga treba da vozi po putu među vozilima. Dakle, kad vidiš nekoga sa profi opremom ko ide brzo bulevarom umesto biciklističkom stazom, seti se da on ipak poznaje propise bolje od tebe.
  • Vlada

    16.06.2015 09:44
    @Pera Peric
    Netačno, prsluci su obavezni samo u nekim evropskim zemljama, i to uglavnom samo na otvorenom putu. Nije mi jasno zašto ljudi izmišljaju ovakve stvari kad ti treba 2 minuta da to proveriš preko interneta.
  • 16.06.2015 09:08
    Pametnije bi im bilo za početak da nekako izejstvuju kod policije da kažnjava pešake koji se kreću po bic. stazama i one koji parkiraju na bic. staze, nego što izmišljaju toplu vodu.

    Čemu kretanje bicikla žutom trakom?
    Pa žutu traku skoro celu zauzme autobus, da bi pretekao biciklistu na bezbednom rastojanju, mora da izađe iz žute trake. Ako je gužva to nema šanse da uradi bez usporavanja, a samim time to samo ide na štetu onih koji se voze u autobusu.

    Vozim i bicikl, i auto i pešak sam. Ali u njihovim idejama i zahtevima ima toliko gluposti...

    Kao pešaku mi idu na živce oni biciklisti koji voze trotoarom, iako postoji bic. staza.
    Kao biciklisti idu mi na živce pešaci na bic. stazi i parkirana auta na bic. stazi, kao i dosta staza u gradu koje su u lošem stanju. Bolje da nateraju grad da popravi staze i izgradi nove gde je to moguće.
    Kao vozaču, jako me iritiraju neosvetljeni biciklisti i pešaci, neki ljudi kao da baš žele da ih neko udari. Van naselja, gde put nije osvetljen, voze bez svetla, u tamnoj odeći, skoro pa sredinom trake.

    Žele da ih vidimo s autom, a ne žele prsluke?!

    Ajde prsluk ne mora da bude obavezan, ali da pude poželjan, naročito van grada, tamo gde put nije osvetljen.
  • 16.06.2015 09:05
    ma sta mi napricaste. hocete mozda nesto i za popiti?
  • Pera Peric

    16.06.2015 08:57
    Slazem se sa zahtevima biciklista, ali mi nije jasno zasto se ogradjuju od odgovornosti? Cudi me taj "pesaci i automobilisti su krivi za sve" stav, na koji cesto mozete naici na grupama i forumima specijalizovanim za bicikliste. Na zapadu (na cije zakone se cesto pozivaju) biciklisti, motoristi pa cak i ovi sto voze rolere nocu imaju reflektujuci prsluk i svi su osvetljeni. Da, to "svi" podrazumeva i rolerase koji na glavi imaju one trake sa trepcucim svetlima. Da bi vas neko video, morate biti vidljivi!
  • bravo

    16.06.2015 08:43
    za sve
    Potpisujem!
  • Hmm

    16.06.2015 08:33
    Da, definitivno nije nešto u redu sa ovim ljudima kada su toliko aktivni, a nisu u nekoj stranci.
    How dare you, biciklisti, da se angažujete mimo stranke!

    Predlozi su odlični. Ko misli da je ovo za obavezno rastojanje pri preticanju nebitno, neka se malo voza biciklom van grada ili prođe par puta kroz ulice poput Jovana Subotića.
  • Vlada

    16.06.2015 07:44
    ...
    Red je početak stvari, i bez reda nema civilizacije. Da bi se zaveo red, mora da postoje uslovi, a to su biciklističke i pešačke staze, pored kolovoza.
    Samo napred sa inicijativom!
  • Sugradjanin

    16.06.2015 07:41
    Inicijativa
    Daj Boze da smo mnogo pre prihvatili mnoge inicijative koje propisuju evropske asocijacije saobracaja - bilo bi mnogo manje poginulih.

    Pisem ovo kao:
    1. vozac
    2. biciklista
    3. pesak

    A pre svega kao gradjanin ovoga grada i ove zemlje.

    Ovde se radi o inicijativi koja ne ide protv vec za. Trazi se ostvarivanje prava koja ne zadiru u tudja niti ih ogranicavaju. Mi (biciklisti) nismo za to da nesto delimo ili oduzimamo od vozaca i pesaka. Zelimo nesto sta nam pripada i za sta kao poreski obveznici izdvajamo sredstva. U pitanju su mala ulaganja a odnose se pre svega na sanaciju postojeceg i dodatnom oznacavanju saobracajnica.

    Predlozi koji su izneseni nisu nista vise nego zakonske regulative uredjenijih zemalja nego sta je nasa (ruku na srce).

    Ne delimo se na VI i MI. Kad sednem za volan postajem deo "vas".
  • Mastodont

    16.06.2015 07:32
    Apsolutno sve se slažem. Razvoj biciklizma treba biti prioritet svakog grada koji želi normalno da se razvija i zato biciklisti moraju imati sva prava automobilista i pešaka zajedno; to je osnovni preduslov za normalan saobraćaj u gradu. Tako razmišlja svako ko je normalan, jedini koji se bune na svaku vest o biciklistima su tri ista iskompleksirana lika koje verovatno ne bi mogao preneti ni u građevinarskim kolicima, a ne da se popnu na bicikl.
  • 16.06.2015 07:16
    Perica misli
    Najbolje bi bilo da se zabrani pešacima i vozilima(pošto i pešaci imaju problema sa neodgovornim biciklistima)kretanje po gradu, odnosno, da se naprave biciklistički gradovi!
  • -

    16.06.2015 07:01
    -
    nece da nose prsluk a traze minimalno rastojanje.

    minimalno rastojanje izmedju vozila i bicikla prvenstveno treba da postuju biciklisti i motociklisti

    i jos hoce da voze kontra smerom


    definitivno nesto stranacki nije u redu sa vama cim imate toliko samopuzdanja


  • Ivan

    16.06.2015 06:59
    potpisujem
    potpisujem sve što sva biciklistička udruženja navode.
    ona su odličan primer da ličnim interesovanjem i angažovanjem na bilo koju temu mogu da se ostvare rezultati...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna