Profesor Dragan Jovanović sa Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu tvrdi da bi posledice koje su izazvali smetovi bile mnogo manje da je zabrana saobraćaja za teretna vozila uvedena 24 sata ranije.
Da li se neko seća kako su pokradene ograde pored poluautoputa za Beograd čim su postavljene. Posle ih godinama nije bilo.
Bog se baš našalio kada je smišljao kakve će ljude naseliti u Srbiji!
cela evropa je puna snegobrana i verobrana na autoputevima . Nasi strucnjaci su najbolji na svetu i kad oni kazu da nije potrebno onda nije.J... evropu , nemaju oni pojma.
Lisce vece zuti
Tacno je da je Austrougarska sadila drvece pored puteva, pogotovo dudove, ali tada nije bilo automobila. A dudovim liscem su hranjene larve svilene bube. Sest u jedan: kiseonik, hladovina, zastita od smetova, proizvodnja svile, dudinje za desert i rakiju. Putevi su bili zemljani i utabani, cak i bez tucanika, a brzina zaprega veoma mala.
Danas imamo brze automobile i kamione i asfaltne puteve. Ko ce da cisti lisce kada pocne da pada po putevima? Novembar, vetar naneo lisce na kolovoz, pocela jesenja kisica, a automobili kao na ledu. Onda ce se javiti apeli da se sece drvece.
A vetrobrani bi trebali da budu sastavni deo opreme autoputa, na rizicnim deonicama. A sta cemo sa ostalim putevima? Ko ce sacuvati skupe vetrobrane? Pokradeni su automobili u mecavi, a nece vetrobrani u toplim avgustovskim vecerima.
Mi smo em siromasni, em lenji i kradljivi. To vam je kao kada imate los krov i nemate para da ga popravite, a ukucani vise iznose iz kuce nego sto unose. I sta onda radite? Gledate u nebo i slusate prognoze. I naravno uvek u ri ruci imate kante, lavore i korita. I kada pocne kisa i glava kuce digne uzbunu da se razletimo po serpe i lavore, uvek se nadje neko pametan da kaze zar nije bolje da popravimo krov ili da smo trebali da sagradimo bolju kucu. Naravno da je bolje, ali cim prestane kisa ti sto kukaju prvi nece hteti da se veru pr krovu ili da plate majstore.
Salsusao cam celokupno izlaganje pomenutog i silne argumente protiv sadnje uz put, gde se svaki od navedenih može poklopiti običnom logikom. Pomenuti profesor je naveo da sadnja drvoreda pored puta može ugroziti bezbednost na više načina: opadanje lišća po asfaltu (sadimo zimzeleno drveće), granje po asfaltu (sadimo na 10-ak metara od puta), ne može se samo drvećem zaustaviti sneg (na tim mestima saditi drveće i postaviti dodatne ograde), drveće pored puta može biti problem ako vozilo izleti sa puta (znači, u njivama je spas onima što voze 200km/h?!!)...
Sada se setih. Poginuo je Boris Krajger (nosilac partizanske spomenice, narodni heroj, general JNA,...) tako sto je kolima kod Sremske Mitrovice izleteo sa puta i udario u topolu. Posle toga je stiglo naredjenje da se postepeno krene sa secom sveg drveca duz puteva a uvedena je zabrana sadnje.
"Hm!? Ništa ne može biti isplativije od sađenja drveća: imamo vetrozaštitni pojas, ladovinu, smirujuće zelenu boju pored puteva + to pokazuje da je država jaka, jer brine o zdravlju i životnoj okolini i ima para da o tome brine... "
Skoro kompletna Vojvodina je nekada uz puteve imala drvorede. Onda je tamo negde pre oko 40 godina neki Titov lokalni politicar kolima izleteo sa puta i udario u drvo, poginuo je. Neko od vestaka je tada utvrdio da bi covek preziveo da nije bilo tog drveca pored puta pa da se to ne bi ponovo dogodilo stiglo je naredjenje sa vrha da se krene sa uklanjanjem svih drvoreda pored puteva. Ja se recimo kao klinac secam da kada smo iz Novog Sada isli kod bake na selo duz celog puta sa leve i desne strane bio drvored. A onda se secam i vremena kada su zbog te nesrece krenuli sa secom drveca. Veoma brzo, za godinu dana, drvece na putu kojim sam ja isao kod bake ostalo je bez jednog jedinog drveta. Znaci, drvece je postojalo, ali je neko politickom odlukom doneo resenje da se ono ukloni. Da taj politicar tada nije poginuo verovatno ni jedno drvo ne bi bilo poseceno.
U celom svetu pored autostrada postoje visoke ograde koje sprečavaju da izduvni gasovi idu direktno na njive, a istovremeno štite puteve od snega, vetra, itd. Pređite granicu i pogledajte kako to izgleda u Hrvatskoj. Na mnogo mesta te grade su pokrivene puzavicama da bi delovale humanije. Takođe, drveće pored puteva ima svoju funkciju, da sprečava vetar i čini putovanje prijatnijim. Tako je od starog Rima, na putu od Rima do Ostije i dalje stoje borovi ko zna kad zasađeni. Kod nas su počeli da seku to drveće kada su komunistički funkcioneri i njihova vesela deca počeli da se zakucavaju kolima i ginu. I seča nije prestala do danas. Ne znam mnogo mesta gde je drveće sađeno pored puta u skorije vreme. To se zove preventiva. A to što saobraćajna policija ne izlazi iz firme kada je ružno vreme i nije na vreme upozorila vozače, što kod nas ne postoji radio sistem za obaveštavanje o stanju na putevima (opet idite u Hrvatsku), neporedan je krivac za čudo koje se desilo usred "civilizacije", nedaleko od velikih gradova. Nije to bila neka nedođija i policija je mogla da zaustavi vozila na vreme, da je bila obaveštena i da je bila tamo gde treba. E, za to treba neko da odgovara i to žestoko, da nadoknadi svim onim ljudima za muke koje su pretrpeli, da nadoknadi ukradeno, izgubljeno vreme, itd.
Gde god da sam putovao po Evropi ili severnoj Americi, vetrozaštitne ograde pored auto-puteva i drvoredi pored regionalnih puteva su najnormalnija stvar a isto tako je normalno za očekivati brzu reakciju nadleznih za vanredne situacije. Jedino su izgleda kod nas vetrozaštitni pojasevi i brzo reagovanje nadležnih međusobno isključivi. Možemo imati samo jednu varijantu i to je bolje da imamo jeftiniju varijantu jer para od putarina izgleda nema dovoljno i za partijske činovnike i za ulaganje u infrastrukturu, a svi dobro znamo da su nam činovnici ipak preči...Profesore, sa ovakvom izjavom kaljate ugled FTN-a, i to ne samo zato što nije pametna, već i zato što je politički motivisana...
Hm!? Ništa ne može biti isplativije od sađenja drveća: imamo vetrozaštitni pojas, ladovinu, smirujuće zelenu boju pored puteva + to pokazuje da je država jaka, jer brine o zdravlju i životnoj okolini i ima para da o tome brine...
Ekonomski isplativo!? - zbog ove sintagme propašće čovačanstvo, još ako se ukombinuje sa čekanjem na brzu reakciju države... onda totalna mrka kapa.
Dok se sve sluzbe ne ociste od partijskih kadrova sa kojekakvim diplomama i koji nemaju veze ni sa cim nema nam spasa.
Za mnoge /tu ne mislim na Novaka Djokovica jer njemu nikakav marketing u Srbiji nije potreban jer je najbolji medju nama u svemu/ je ovo nevreme dobro doslo za predizborni marketing i slikanje.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
"Brza reakcija bolja od vetrozaštitnog pojasa"
Info
•05.02.2014.
•08:29 > 10:07
Komentari 17
Bog se baš našalio kada je smišljao kakve će ljude naseliti u Srbiji!
NjV F I
Tacno je da je Austrougarska sadila drvece pored puteva, pogotovo dudove, ali tada nije bilo automobila. A dudovim liscem su hranjene larve svilene bube. Sest u jedan: kiseonik, hladovina, zastita od smetova, proizvodnja svile, dudinje za desert i rakiju. Putevi su bili zemljani i utabani, cak i bez tucanika, a brzina zaprega veoma mala.
Danas imamo brze automobile i kamione i asfaltne puteve. Ko ce da cisti lisce kada pocne da pada po putevima? Novembar, vetar naneo lisce na kolovoz, pocela jesenja kisica, a automobili kao na ledu. Onda ce se javiti apeli da se sece drvece.
A vetrobrani bi trebali da budu sastavni deo opreme autoputa, na rizicnim deonicama. A sta cemo sa ostalim putevima? Ko ce sacuvati skupe vetrobrane? Pokradeni su automobili u mecavi, a nece vetrobrani u toplim avgustovskim vecerima.
Klomfer
Bezbednost u saobracaju
-
neozbiljno je blokirati teretni saobracaj
s
Mozgonja
@ NS
Skoro kompletna Vojvodina je nekada uz puteve imala drvorede. Onda je tamo negde pre oko 40 godina neki Titov lokalni politicar kolima izleteo sa puta i udario u drvo, poginuo je. Neko od vestaka je tada utvrdio da bi covek preziveo da nije bilo tog drveca pored puta pa da se to ne bi ponovo dogodilo stiglo je naredjenje sa vrha da se krene sa uklanjanjem svih drvoreda pored puteva. Ja se recimo kao klinac secam da kada smo iz Novog Sada isli kod bake na selo duz celog puta sa leve i desne strane bio drvored. A onda se secam i vremena kada su zbog te nesrece krenuli sa secom drveca. Veoma brzo, za godinu dana, drvece na putu kojim sam ja isao kod bake ostalo je bez jednog jedinog drveta. Znaci, drvece je postojalo, ali je neko politickom odlukom doneo resenje da se ono ukloni. Da taj politicar tada nije poginuo verovatno ni jedno drvo ne bi bilo poseceno.
Limanac
NS
Ekonomski isplativo!? - zbog ove sintagme propašće čovačanstvo, još ako se ukombinuje sa čekanjem na brzu reakciju države... onda totalna mrka kapa.
boco
Za mnoge /tu ne mislim na Novaka Djokovica jer njemu nikakav marketing u Srbiji nije potreban jer je najbolji medju nama u svemu/ je ovo nevreme dobro doslo za predizborni marketing i slikanje.
Nebojša
To je i naša carica znala pre 200 godina.
-
prosle godine je bila spora reakcija na stanje borovicinog racuna.
a sta je onda ove godine?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H