"Brza reakcija bolja od vetrozaštitnog pojasa"
Profesor Dragan Jovanović sa Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu tvrdi da bi posledice koje su izazvali smetovi bile mnogo manje da je zabrana saobraćaja za teretna vozila uvedena 24 sata ranije.
Prizori zavejanih kolona automobila i smetova visine po nekoliko metara otvorili su pitanje zbog čega naši putevi, po ugledu na neke evropske, nemaju vetrozaštitne pojaseve. Veštačke bedeme nikad nismo imali ali jesmo prirodne, međutim, danas ih gotovo nigde nema.
Podizanje vetrozaštitnog pojasa rešava problem samo određene lokacije, dok drugi delovi puta ostaju nezaštićeni. Daleko efikasniji i jeftiniji način da se barem ublaži pojava snežnih nanosa, smatraju stručnjaci, jeste pravovremena reakcija svih učesnika u saobraćaju.
"Ukoliko imamo naznake i informacije od meteorologa da će biti takvo i takvo vreme, da se jednostavno na vreme pošalje takva informacija drugim subjektima, a da oni, pre svih saobraćajna policija i vatrogasne službe, onda izvrše kontrolu pristupa teretnih vozila na pojedinim lokacijama tamo gde se može očekivati problem", izjavio je za RTV profesor Jovanović.
Da je zabrana saobraćaja za teretna vozila uvedena 24 sata ranije posledice bi bile daleko manje, smatra Jovanović, a kako govorimo o elementarnoj nepogodi koja se može očekivati jednom u 10 ili više godina jasno je da je ekonomski daleko isplativije napraviti bolju organizaciju od ulaganja u pravljenje vetrozaštitnih pojaseva.
Zeleni Srbije uputili su Vladi Srbije inicijativu za donošenje Republičkog plana za podizanje i razvoj vetrozaštitnih pojaseva.
Komentari 17
Bog se baš našalio kada je smišljao kakve će ljude naseliti u Srbiji!
NjV F I
Tacno je da je Austrougarska sadila drvece pored puteva, pogotovo dudove, ali tada nije bilo automobila. A dudovim liscem su hranjene larve svilene bube. Sest u jedan: kiseonik, hladovina, zastita od smetova, proizvodnja svile, dudinje za desert i rakiju. Putevi su bili zemljani i utabani, cak i bez tucanika, a brzina zaprega veoma mala.
Danas imamo brze automobile i kamione i asfaltne puteve. Ko ce da cisti lisce kada pocne da pada po putevima? Novembar, vetar naneo lisce na kolovoz, pocela jesenja kisica, a automobili kao na ledu. Onda ce se javiti apeli da se sece drvece.
A vetrobrani bi trebali da budu sastavni deo opreme autoputa, na rizicnim deonicama. A sta cemo sa ostalim putevima? Ko ce sacuvati skupe vetrobrane? Pokradeni su automobili u mecavi, a nece vetrobrani u toplim avgustovskim vecerima.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar