Proizvodi na popustu samo u reklami: Kad snižene robe nema minut nakon otvaranja

Prvi je dan popusta, radnja se tek otvorila, a na rafovima već nema robe koja je na akciji. Sve više kupaca se žali na ovaj problem udruženjima potrošača ili iskustva deli putem društvenih mreža.
Proizvodi na popustu samo u reklami: Kad snižene robe nema minut nakon otvaranja
Foto: Pixabay
Ovakva situacija najčešće ukazuje da trgovci reklamiraju popuste kako bi namamili potrošače da dođu i pazare nešto drugo, pišu Novosti. Takvo ponašanje prodavaca predstavlja kršenje Zakona o trgovini. S druge strane, trgovci objašnjavaju da se zbog povoljne ponude proizvodi brzo "razgrabe". 
 
- Ušla sam u prodavnicu minut nakon otvaranja, prvog dana akcije, da bih kupila bazen i nije bilo nijednog. Prodavačica mi kaže da je sve rasprodato. Kada? Pitam, kada su stigli da sve prodaju, nije mi jasno - jedno je od iskustava koja prenosi list.
 
Drugi kupac navodi da je zaposlena u jednom trgovinsku lancu priznala da artikle na popustu čuvaju za sebe.
 
Mladen Alfirović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) ističe da ukoliko se organizuje akcijska prodaja onda mora da se obezbedi dovoljna količina proizvoda da zadovolji potrebe većeg broja kupaca.
 
- To znači da ne sme prvog dana ili prvog sata da nestane roba, a ukoliko se to dogodi, može da se tretira kao kršenje Zakona o trgovini. U praksi se dešava da su akcijski popusti neka vrsta mamca za potrošače. Ako robe nema u dovoljnoj količini, onda je namera samo da se priviku potrošači da dođu i da kupe nešto drugo - objašnjava Alfirović.
 
Kupci moraju da vode računa i o ceni za koju je navedeno da je snižena, jer je česta pojava, posebno kod tehničke robe, da je u pitanju lažni popust. Dešava se da određeni proizvodi na akciji imaju istu cenu koja je mesec dana ranije bila redovna.
 
- To znači da trgovci u kraćem periodu pred oglašavanje sniženja naglo podignu cenu, da bi je posle spustili i prikazali popust. Takva praksa je zabranjena, a građani koji to primete treba da prijave inspekciji ili da se obrate udruženju potrošača - objašnjava sagovornik Novosti. Međutim, to mogu da uoče samo kupci koji redovno prate cene u nameri da nešto pazare. 
 
Od sledeće godine naši susedi neće imati taj problem. Hrvatska, usklađujući se sa direktivama EU, donosi stroži zakon o zaštiti potrošača. Pored ostalog, jedna odredba predviđa da će trgovac, pored objave cene robe na popustu, biti u obavezi da oglasi i najnižu cenu po kojoj se taj isti proizvod prodavao u poslednjih mesec dana. Na taj način se potrošačim pruža tačna informacija da li su taj isti artikal možda već mogli da kupe po povoljnijim uslovima. Alfirović ovo ocenjuje kao dobro rešenje i navodi da u našem zakonu to nije dobro definisano, jer formulacije ostavljaju veliki prostor za subjektivno tumačenje, a time i za zloupotrebe.
 
On savetuje građane i da koriste sajtove za uporedni prikaz cena, nakon što odluče koji proizvod žele da kupe. Učestala je pojava da neki prodavac oglasi popust na tehničku robu od 20 do 50 odsto, a kod drugih trgovaca je to redovna cena za isti takav proizvod.
 
Pojedini trgovinski lanci povremeno ograniče kupovinu po potrošaču na šest komada artikla koji je na akciji. Kažu da to čine da bi sprečili preprodaju svojih proizvoda po višim cenama. Mladen Alfirović navodi da mu je poznato da pojedinci kupuju velike količine robe koju posle preprodaju u drugim radnjama ili na pijacama. Ipak, kako navodi, ograničenje bi moglo da se tumači i kao nepoštena poslovna praksa.
 
- Potrošači ne bi smeli da se ograničavaju da za lične potrebe kupuju, ali, ukoliko to ima svrhu da spreči nekoga da robu pazari u komercijalne svrhe, onda je to prihvatljivo - objašnjava Alfirović.

Teme

cene
  • Msp

    12.07.2021 18:20
    Uvek
    Je bilo kada se objavi sniženje nekih proizvoda da prvo podignu cenu tom proizvodu pa onda malo kao smanje i to mu dodje to sniženje. Tvrdim da.je tako kod svakog navodnog sniženje.
  • Ko nam je kriv

    12.07.2021 08:02
    Sto verujemo reklamama. Radim u papirnici. Nase redovne cene skolskih potrepstina su nize nego akcijske u marketima pred pocetak skolske godine. Vecina opet zavedena reklamom ode u market ....jos verujemo medijima.
  • NSrdjan

    12.07.2021 07:33
    Mogu da razumem da coveka "navuku" sa laznim snizenjem kada je u pitanju jeftinija roba, pa se popust meri u stotinama, eventualno, hiljadu dinara, ali da ga navuku sa proizvodima koji kostaju i po nekoliko desetina hiljada... Bar danas postoje brojne aplikacije i web portali na kojima mogu da se uporede cene jednog istog proizvoda kod razlicitih trgovaca. Takodje, svaki ozbiljan trgovac ima istaknute cene na web stranici.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija