Polovni automobili skuplji nego ikad, "tržište je poludelo"

Na nove automobile se širom sveta čeka dugo i cene su visoke, pa se mnogo građani odluče za polovna vozila. Ali i njih nema dovoljno i koštaju više nego ikad.
Polovni automobili skuplji nego ikad, "tržište je poludelo"
Foto: Pixabay

Poboljšanje nije na vidiku pre 2023.

Svejedno da li na placevima u nekim zabačenim ulicama ili na internetu, u Nemačkoj obično postoji veliki izbor polovnih automobila. Od ukupnog broja prodatih automobila u Nemačkoj najviše čine polovni. Samo u ponudi ih je premalo.

"Trenutno imamo manje polovnih automobila nego kupaca. Polovni automobili su postali retka roba", kaže zamenik predsednika Centralnog saveza nemačke automobilske trgovine (ZDK) Tomas Pekrun, piše Dojče vele.
 
Za raspoložive polovne automobile mušterije moraju da plate više. Prema Pekrunu, cene su porasle od pet do deset odsto. Čak postoje noviji polovni automobili koji koštaju više od istih novih automobila, jer se na isporuku novih trenutno mnogo duže čeka.
 
Martin Vajs radi za DAT, organizaciju koja je osnovana 1931. da bi neutralno i objektivno procenjivala stvarnu vrednost automobila. On se čudi kada posmatra aktuelne trendove u branši.
 
"Tržište je poludelo", kaže Vajs i dodaje da su polovni automobili skuplji nego ikad do sada, "čak i 15 odsto više". Navodi da u nekim slučajevima cena može biti još veća. Pre svega automobili sa motorima na dizel su mnogo skuplji nego u prvim godinama posle skandala sa falsifikovanim emisionim vrednostima
 
Eksploziju cena su izazvali pandemija i stalni nedostatak čipova za automobilsku elektroniku. U 2020. godini je zbog pandemije registrovano manje novih automobila, deo njih sada nedostaje kao polovni automobili.
 
Pored toga, preduzeća i firme koje se bave iznajmljivanjem automobila trenutno investiraju manje u vozila koja će posle kraćeg vremena biti ponuđena na prodaju. Opao je broj prijavljivanja novih automobila koje trgovci posle samo jednog dana deklarišu kao polovne. Pekrun konstatuje da je naprosto izašlo premalo automobila na tržište. Pošto dileri zbog nestašice čipova i po godinu dana čekaju novi automobil, sve više posežu za polovnim automobilima. Tako se dodatno smanjuje ponuda.
 
Teško da bi situacija mogla da se popravi 2022.
 
"Povećane cene polovnih automobila imaćemo i 2022", prognozira Pekrun.
 
I analitičar automobilskog tržišta Vajs računa sa postepenom normalizacijom tržišta najranije 2023.
 
Već prošle godine su cene porasle. Prema proračunima DET-a, Nemci su za kupovinu polovnog automobila u proseku izdvojili 14.730 evra, što je 19 odsto više nego 2019. Poređenja radi, prema istraživanju dnevnog lista Frankfurter algemajne cajtung (FAZ), polovni automobil je 2001. koštao prosečno 8.310 evra.
 
Nisu svi segmenti tržišta polovnih automobila pogoćeni poskupljenjima.
 
"Kod električnih automobila ne vidimo rast cena. Ovde su cene polovnih automobila i dalje pod pritiskom", kaže Vajs i objašnjava da novi automobili iz ovog segmenta imaju velike državne subvencije, a i da kupci imaju osećaj da kupuju zastarelu tehnologiju, pošto proizvođači ove automobile iz godine u godinu usavršavaju.
 
Najskuplji su polovni automobili kod mesnih trgovaca i na virtuelnim platformama kao što su "Auto1" ili "wirkaufendeinauto.de". Povoljno se mogu kupiti polovni automobili na aukcijama ili putem privatnih oglasa. U tim slučajevima, kupci bi morali da se razumeju u automobile, inače bi neko mogao da im skupo proda lošu robu, navodi DW.
  • Popaj

    04.01.2022 15:37
    Aha
    Bolje da se godinu dana vozim taxijem nego nekom bilmezu da dam 30posto više para od realne cene.Proizvođači novih automobila moraju da se bore za veću prodaju i ona će uskoro doneti pad cena polovnjaka.
  • Posmatrač

    04.01.2022 07:14
    Oglasi
    Planirao sam od februara da pustim moj auto u prodaju pa da doplatim za nešto novije.
    Ova priča je stara godinu dana.
    Ono što je činjenica jeste da nema automobila na placevima,sada vidim po 10-15 ljudi u isto vreme gleda oglas.
    Nezgodno je bilo i ići u Italiju,Austrija,Nemačku.
    Mislim da će doći sve na svoje kada se zapad malo otvori i da će biti dosta niže cene, jer ako jedan Austrijanac ili Nemac nije prodao auto sa 3g. što je očekivano, sada sa 6g.on dosta manje vredi.
    Ono što me baš odbija jesu vozila iz Slovenije.Nisu oni tamo toliki zapadnjaci,a i puno je naših ljudi.
  • LOL

    02.01.2022 21:06
    @Rubinštajger
    Ma sve mi je jasno kad odem na autoplac u koji god auto sednem obaspe me memljiv miris ustajalosti. Posle dve godine prolazim kroz Šabac i vidim i dalje iste aute. Znaš šta ide ko alva? Creva od hladnjaka i goriva koja od stajanja strunu, to verovatno ide ko alva...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Šta stoji iza "turbo uzleta" Pro Tenta?

Iako je Pro Tent na kraju 2022. godine imao više od 8.600 radnika, najveći broj njih samo je formalno zaposlen u ovom preduzeću, a suštinski radi u Elektroprivredi Srbije.

Srbija nasuprot svetskog trenda

Nema države koja se ne hvališe najboljim kompanijama, stoga se i prave liste najvećih, bilo prema ukupnom poslovnom prihodu, bilo prema profitabilnosti.