Srbiji nedostaje 20.000 vozača: Stambene olakšice i naknade suprugama neke od predloženih mera

Poslovno udruženje drumskog saobraćaja "Srbijatransport" objavilo je predlog mera koje bi pomogle da se veći broj mladih odluči za veoma traženo zanimanje profesionalnog vozača.
Srbiji nedostaje 20.000 vozača: Stambene olakšice i naknade suprugama neke od predloženih mera
Foto: Pixabay

Među njima su i subvencionisanje obuke, poreski stimulansi za poslodavce, ali i obezbeđivanje stambenih olakšica, kao i naknada suprugama, prenosi Biznis.rs.

Takođe, predlaže se obezbeđivanje dodatne nenovčane beneficije da se vozači zapošljavaju u Srbiji, poput modela da država daje besplatno zdravstveno osiguranje za jedan mesec tokom godine za sve vozače, odnosno za tri meseca u godini za mlade vozače, sa ciljem da ne odlaze na rad van Srbije.
 
Pozivajući se na izveštaj Svetske organizacije za drumski transport (IRU), iz Srbijatransporta upozoravaju da je u 2023. godini na globalnom nivou čak tri miliona radnih mesta vozača kamiona u 36 zemalja gde je rađena analiza ostalo nepopunjeno, uz procenu da bi taj manjak mogao da se udvostruči do 2028. godine.
U predlogu mera se ističe da je prisutan sve veći jaz između mladih i starih vozača i, ukoliko ne bude značajnijih akcija, očekuje se da će stanje biti mnogo gore u narednih pet godina. Srbiji nedostaje oko 20.000 vozača u drumskom transportu, odnosno oko osam odsto vozača kamiona i 17 odsto vozača autobusa.
 
"To čini skupim proces koji je potreban da bi mlad čovek postao vozač kamiona. U Francuskoj, na primer, prosečna cena za dobijanje vozačke dozvole i sertifikata o stručnoj profesionalnoj osposobljenosti iznosi 5.250 evra, što je više od tri njihove minimalne mesečne zarade. U Srbiji obuka za vozača kamiona u auto-školi i CPC centrima, sa taksama, ispitima i svim neophodnim formalnostima košta preko 300.000 dinara, što je oko 6,5 minimalnih mesečnih zarada", naglašava Goran Aleksić, generalni direktor Srbijatransporta.
 
U Srbijatransportu smatraju da Vlada Srbije mora da kreira modele koji olakšavaju pristup profesiji donošenjem kvalitetnih podzakonskih akata, kojima bi bila smanjena minimalna starosna granica za obuku i rad profesionalnih vozača, ali i uvedene subvencije za sticanje kvalifikacija za vozače kamiona i autobusa.
Trebalo bi, takođe, kako savetuju, imati na umu i neiskorišćene kadrovske resurse "kod kuće" - poput činjenice da među profesionalnim vozačima ima veoma malo žena.
 
Zaključak je da je Srbiji neophodno da svake godine, pored 1.000 novih vozača koji se obrazuju u srednjim stručnim školama, kroz CPC centre bude obučeno i osposobljeno više od 3.000 novih profesionalnih vozača u drumskom transportu.
  • Kole

    27.01.2024 10:28
    Ko
    Prosvetu i zdravstvo niko ne mari.
  • Niko

    25.01.2024 13:19
    Ne
    Bacajte pare, samo sačekajte da zla Ai pobedi u Normalnim državama na "trulom kolektivnom Zapadu", i da počne da vozi prevozna sredstva.
  • Bubon

    24.01.2024 20:03
    Bubon
    Neznam ko je @ Krle niti me interesuje ali pravo zbori i ima tacne informacije za razliku od mnogih ovde Botova! Sve sto je napisao je tacno 100%! Brat mi je Vozac u Belgiji vec dve godine i ja odlazim u Junu sa porodicom jer ostati ovde sa ovim primanjima je Suicid sebe i porodice! Godisnje Vozac po Gradu i prigradskim naseljima cisto inkasira 44,300 eu dok Kamiondzije znatno vise. Pranje sudova po satu od 19 do 23 eu i zaista je besmisleno bilo sta porediti i komentarisati sa ovakvom Srbijom! Zvacite Parizere i gledajte TV ocekujuci povecanja Penzija od par crvenih i plate od 1000 eu ja NE hvala!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Šta stoji iza "turbo uzleta" Pro Tenta?

Iako je Pro Tent na kraju 2022. godine imao više od 8.600 radnika, najveći broj njih samo je formalno zaposlen u ovom preduzeću, a suštinski radi u Elektroprivredi Srbije.

Srbija nasuprot svetskog trenda

Nema države koja se ne hvališe najboljim kompanijama, stoga se i prave liste najvećih, bilo prema ukupnom poslovnom prihodu, bilo prema profitabilnosti.

Koja država EU je najzaduženija?

Javni dug zemalja Evrozone je na kraju četvrtog tromesečja 2023. godine pao sa 89,9 odsto u prethodnom kvartalu na 88,6 odsto, objavio je Evrostat.