Privredna komora Srbije: Profesionalni vozači na udaru šengenskih pravila

Ograničen boravak profesionalnih vozača iz Srbije na teritoriji Evropske unije (EU), već ima, a tek će imati ozbiljne posledice na srpske vozače, lance snabdevanja, privredu i izvoz.
Privredna komora Srbije: Profesionalni vozači na udaru šengenskih pravila
Foto: Pixabay
Ovo je zaključeno na zajedničkom sastanku predstavnika transportnog sektora i velikih izvozno-uvoznih kompanija, održanom u Privrednoj komori Srbije (PKS).
 
Predsednik Odbora Grupacije za prevoz robe u drumskom saobraćaju PKS, Dušan Nikolić, istakao je da ovo ograničenje preti da poremeti snabdevanje evropskom i američkom robom koja u Srbiju i region stiže preko luka u Šengenskom prostoru, objavila je PKS. 
To pravilo "90/180" predviđa da državljani zemalja sa bezviznim režimom mogu boraviti najviše 90 dana u bilo kom periodu od 180 dana u Šengenu, što profesionalnim vozačima faktički prepolovljava radno vreme.
 
Nikolić je naglasio da se ovaj problem javlja u trenutku kada u transportnom sektoru već postoji izražen manjak radne snage, a dodatna ograničenja mogu ubrzo izazvati kašnjenja u isporukama. 
 
"Vozači uskoro pune dozvoljeni period od 90 dana. Tražimo da izvoznici lobiraju kod svojih matičnih zemalja, čija će proizvodnja takođe biti ugrožena, jer mnogi delovi za automobilske industrije potiču iz naših fabrika", rekao je on.
Iako se država uključila u rešavanje problema, Nikolić ocenjuje da pomaka nema.
 
"Ne vidimo pozitivne signale i ne znamo kako ćemo izaći iz ove situacije. Prevoznici su dostavili predloge, ali oni za sada nisu uzeti u obzir. Najvažniji predlog je da se profesionalni vozači izuzmu iz ovog režima, jer je prepolovljavanje radnog vremena loše za sve", naveo je Nikolić.
 
Na sastanku je istaknuto da trenutna regulativa profesionalne vozače iz Srbije tretira isto kao i turiste, iako je reč o radnim aktivnostima od ključnog značaja za međunarodni transport i privredu. 
Time je efikasnost voznog osoblja poslodavaca koji se bave međunarodnim prevozom tereta i putnika praktično smanjena za polovinu, što je ekonomski neodrživo i za poslodavce i za vozače.
 
Sekretar Udruženja za saobraćaj PKS, Milica Dubljević, navela je da je neophodno da se ovaj problem sagleda sa stanovišta realnih potreba privrede i funkcionisanja logističkih lanaca. 
 
"Verujemo da postoji prostor za dijalog i pronalaženje modela koji bi omogućio nesmetano obavljanje posla, uz puno uvažavanje evropskih propisa", rekla je ona.
 
Ova tema bila je razmatrana i na jučerašnjoj sednici Centra za privredne inicijative i brza rešenja PKS, gde je predloženo da jedna od priznatih međunarodnih organizacija izradi analizu uticaja ove odluke na poslovanje kompanija u Srbiji. 
 
Ta analiza bi potom bila upućena predstavnicima EU kako bi se došlo do "održivog" rešenja ovog problema.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Vlada

    23.11.2025 13:53
    Privatna Drzava
    Idotizam vlastelina. Prevoznici sada masovno otvaraju cerke firme u Madjarskoj, Bugarskoj, Rumuniji (gde i kako kome vise odgovara), i onda tamo zaposljavaju svoje vozace iz Srbije i apliciraju za njihove radne dozvole, placaju poreze i doprinose u stranim državama, placaju poreze na prihod u stranim drzavama, unose pare u Srbiju boga pitaj kako ali svakako mimo kirosti same države i nas kao njenih stanovnika. Ova vlast je toliko glupa da to nema nigde. Oni kad zagusti samo znaju da podignu akcize na gorivo, infostan, struju grejanje inostale komunalije, porez na imovinu je skocio ni manje ninvise nego 30%, a sada umesto da se dogovore sa EU, da mogu nase kamiondzije da rade nesmetano, oni bulvalno poklanjaju milijarde i milijarde nasim susedima iz EU jer su glupi ko noć. I ovde ne pricam ni o čijoj pohlepi niti o politici niti o bilo cemu u drugim. Ovo je gubljenje milijardi evra iz drzavne kase na racun ciste gluposti ljudi koji vode ovu drzavu!
  • Milan

    22.11.2025 11:57
    Pa uradite nešto, svake godine se u kasu PKS slije nekoliko miliona evra, za te pare oni ne rade ništa, čak nisu ni u svojim kancelarijama za vreme radnog vremena. A gde su pare? Zašto se nijedna institucija niti ozbiljne novine ne bavi pitanjem: gde su pare PKS?
  • Nikola

    20.11.2025 16:06
    Vozač, skoro pa bivši
    Nego šta nego je problem, a ja o njemu pričao još pre godinu.. Nego ja ću otići nešto drugo da radim, a ko će da radi izvoz i uvoz sa pola radnog vremena više neće biti moj problem, već prevoznika i države a nakon toga i kompletnog stanovništva.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija