Kritike na račun Ilona Maska u Kini jer njegovi sateliti ugrožavaju svemirsku stanicu

Kanadsko-američkog milijardera Ilona Maska kritikovali su na kineskim društvenim mrežama zbog toga što su se njegova dva satelita zamalo sudarila sa velikom kineskom svemirskom stanicom.
Najbogatiji čovek sveta, koji je izabran za ličnost 2021. godine u anketi američkog časopisa Tajm, u Kini je poznat po svojim električnim vozilima Tesla, međutim aktivnosti njegove kompanije za svemirska istraživanja SpaceX podstakle su kritike na društvenim mrežama.
Prema dokumentu koji je Peking uputio u decembru UN kancelariji za svemirska pitanja u Beču, kineska svemirska stanica Tjangong dva puta u julu i oktobru morala je da manevriše da izbegne "susret" sa letelicama Maskove kompanije.
Peking je naveo da je njena svemirska agencija morala da reaguje da se osigura bezbednost i samih astronauta.

"SpaceX" još nije reagovao na te informacije, što se nije dopalo korisnicima društvenih mreža u Kini.

"Pripremite se da bojkotujete Teslu", napisao je komentator na društvenoj mreži Veibo.

"Ima ironije u tome, Kinezi kupuju Tesla automobile, daju novac Masku da lansira satelite i baca ih na kinesku svemirsku stanicu", napisao je drugi.

Kinesko tržište je važno za Maska, pošto Tesla u toj zemlji prodaje gotovo četvrtinu svoje proizvodnje i ima fabriku u Šangaju.

"SpaceX" je lansirao u svemir grupu od više od 1.500 satelita, u okviru programa Starlink s ciljem da se uspostavi internet širom sveta.  Ti sateliti su znatno povećali kretanje objekata u svemiru.

"Utvrdili smo povećanje broja rizika od sudara od kada je raspoređen Starlik", rekao je za Frans pres Džonatan Mekdauep iz Centra za astrofiziku Harvard-Smitsonijan u SAD.

Kina je ove godine lansirala glavni modul svoje svemirske stanice Tjangjong, čija izgradnja treba da bude završena iduće godine. Na njoj su se od juna smenile dve posade od po tri astronauta.
  • I.R. Baboon

03.01.2022 19:40
    @nix

Bil Gejts je primljen i studirao na Harvardu, pa je nakon dve godine odustao od studija da bi radio u svojoj firmi. A iz koje škole si ti izbačen?
  • Rusofil_IQ0

30.12.2021 23:23
    Ovi botine sto su na strani kineza bilo bi dobro prvo da se upute kako to nakaradno drustvo funkcionise za njih je orvel malo dete.......
    Pre nego sto krenete da ih velicate, svi znamo nedostake zapada ali tu je kina 100x gore!
    Samo sto botine to ne intresuje oni rade za KGB i lokalne dripce
  • gradjaninX

29.12.2021 14:55
    Tiangong orbita je na visini 330 do 450 kilometara, Maskovi sateliti su u orbiti na ~547 kilometara visine. Dakle blizu su prosli ko Beograd od Novog Sada. Drame bez veze. Ovo je i tako dogodjaj od proslog meseca za koji se zna.
    Pitajte Kineze zasto im je zabranjeno da ucestvuju u radu medjunarodne svemirske stanice. Zabranjeno!