Kućni aparati špijuniraju svoje vlasnike i prikupljaju podatke
Rezultati koje je objavio sajt Which? pokazuju da kompanije prikupljaju mnogo više podataka nego što je potrebno da bi proizvod funkcionisao.
Foto: Pixabay
Uređaji koji se svakodnevno koriste, poput pametnih zvučnika, kamera na vratima, televizora, pa čak i mašina za pranje veša, špijuniraju porodice, pokazalo je istraživanje.
Otkriveno je da standardni uređaji u domaćinstvu "hvataju" i dele privatne informacije s velikim tehnološkim kompanijama, kao što su Google, Amazon, Facebook i TikTok. Veruje se da kompanije i njihovi poslovni partneri koriste informacije da bi ciljali ljude oglašavanjem na pametnim telefonima i drugim uređajima, piše "Dejli mejl".
Rezultati koje je objavio sajt Which? pokazuju da kompanije prikupljaju mnogo više podataka nego što je potrebno da bi proizvod funkcionisao. Google Nest proizvodi, koji uključuju bezbednosne kamere, pametne zvučnike, kamere za zvona na vratima, sisteme za kontrolu grejanja, prikupljaju ogromnu količinu informacija o lokaciji ljudi koji se povezuju putem pametnih telefona koristeći Android operativni sistem. S druge strane, ti isti proizvodi prikupljaju znatno manje informacija kada se korisnici na njih spajaju preko Apple iPhonea.
"Nije poznato zašto se prikupljaju dodatni podaci. Međutim, Googleov primarni posao je oglašavanje i marketing, dok se Apple trenutno fokusira na prodaju hardvera", glasi objašnjenje istraživanja.
Stručnjaci su posmatrali koje su informacije potrebne uređajima za kreiranje naloga, koje dozvole za podatke zahtevaju njihove aplikacije i koje aktivnosti marketinške kompanije prate na tuđim proizvodima. Pametni zvučnici bi trebalo da slušaju samo kada korisnici to žele, ali to nije uvek tako.
Na primer, pametni zvučnici Bose dele korisničke podatke s Metom, matičnom kompanijom Facebooka. Ezviz pametne kamere i zvona na vratima, koje prodaju veliki trgovinski lanci uključujući Argos, imali su daleko najaktivniji softver za praćenje. To je uključivalo deljenje informacija s TikTokovom poslovnom marketinškom jedinicom, kao i s Pangleom, vodećom platformom za video oglašavanje, Huaweijem, Googleom i Metom. Svaki brend pametnih kamera i zvona koristila je Google usluge praćenja, dok su se Blink i Ring povezali s matičnom kompanijom Amazon.
Which? je objasnio da su funkcije špijuniranja i praćenja automatski aktivirane prema podrazumevanim podešavanjima. Potrošači mogu da ih isključe, ali to zahteva promenu podešavanja i može dovesti do toga da neki aspekti uređaja ili aplikacije više ne rade. Većina menija pametnih televizora puna je oglasa, od kojih su neki personalizovani na osnovu korisničkih podataka. Istraživanje je otkrilo da LG, Samsung i Sony uzimaju podatke pod tasterom "prihvati sve".
Prema istraživanju, LG je tražio najviše podataka od svih brendova mašina za pranje veša, uključujući ime kupca, datum rođenja, e-poštu, imenik s telefonskim kontaktima, tačnu lokaciju i telefonski broj. Hoover je tražio kontakte i telefonske brojeve korisnika na Android uređajima. Uz Miele, praćenje precizne lokacije omogućeno je prema podrazumevanim podešavanjima i potrebno za korišćenje njegove aplikacije.
Istraživanje je pokazalo da su podaci, za koje se ljudi najviše brinu da će biti podeljeni, njihovi kontakti i lokacija u pozadini. Zatim slede fotografije, broj telefona i tačna lokacija. Prema Opštim propisima o zaštiti podataka (GDPR), kompanije moraju da budu transparentne u pogledu podataka koje prikupljaju i načina na koji se ti podaci obrađuju. Prikupljeni podaci takođe moraju da budu relevantni i ograničeni na ono što je potrebno za odvijanje obrade. Međutim, razlozi za uzimanje informacija često su preopširni, a kompanije tvrde da imaju 'legitimne interese'.
"Kompanije ne bi trebalo da prikupljaju više podataka nego što im je potrebno za pružanje usluge koja se nudi, posebno ako će važne informacije 'zakopati' u dugačke odredbe i uslove korišćenja. Kancelarija poverenika za informacije o ličnosti trebalo bi da razmotri ažuriranje smernica da bi bolje zaštitila potrošače od slučajnog odricanja od ogromnih delova sopstvenih podataka, a da toga nisu svesni", rekao je Rokio Konča, direktor politike Whicha?.
Proizvođači su tvrdili da su transparentni s kupcima u pogledu upotrebe njihovih podataka. Tvrdili su i da se prikupljeni podaci koriste za poboljšanje uređaja i usluga.
"Google se u potpunosti pridržava primenjivih zakona o privatnosti i pruža transparentnost našim korisnicima u pogledu podataka koje prikupljamo i načina na koji ih koristimo", rekli su iz Googlea.
Iz Amazona su poručili da dizajniraju svoje proizvode da bi zaštitili privatnost i bezbednost svojih kupaca i da bi korisnicima omogućili kontrolu nad njihovim iskustvom.
"Nikada ne prodajemo njihove lične podatke i nikada ne prestajemo da radimo na zaštiti njihovih podataka. Podatke koristimo odgovorno da bismo isporučili ono što naši kupci očekuju: proizvode koje vole i koji su uvek sve bolji", zaključili su iz Amazona.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija
Poletanje Boingove letelice Starlajner otkazano zbog tehničkog problema
07.05.2024.•
0
Poletanje Boingove letelice Starlajner, koja je prvi put trebalo da preveze astronaute NASA do Međunarodne svemirske stanice (MSS), otkazano je zbog tehničkog problema.
Šveđanin vozio Teslu i zaspao: Policija nije znala kako da zaustavi kola
05.05.2024.•
2
Švedskoj policiji bilo je potrebno punih 40 kilometara kako bi probudila vozača koji je zaspao za volanom Tesle.
Boing će ponovo prevoziti astronaute u svemir, moguć i svemirski turizam
04.05.2024.•
0
Posle više godina odlaganja Boing će u ponedeljak, 6. maja prevesti posadu u Međunarodnu svemirsku stanicu u orbiti oko Zemlje, saopštila je ta američka aeronautička kompanija.
Čuvena slika "Sloboda vodi narod" ponovo u Luvru
02.05.2024.•
0
Čuvena slika "Sloboda vodi narod" francuskog slikara Ežena Delakroa vratila se u stalnu postavku muzeja Luvr, nakon šestomesečne restauracije, prenose agencije.
Informer predviđa erupciju vulkana u Jeloustounu - uz erupciju besmislica
29.04.2024.•
5
Dnevni list Informer početkom marta na svom portalu objavio je vest kataklizmičnog naslova.
Nude 18.000 evra kandidatima da dva meseca provedu u krevetu
28.04.2024.•
1
Nemački centar za avijaciju traži 12 kandidata koji će provesti 60 dana u krevetu, za potrebe nove studije koju sprovode u saradnji sa američkom Nacionalnom svemirskom agencijom.
Prodaja TikTok-a nije ipak u planu
26.04.2024.•
0
Kineska kompanija "ByteDance", u čijem je vlasništvu platforma "TikTok", rekla je da ne planira da proda tu aplikaciju.
Kina sutra šalje novu posadu na svoju svemirsku stanicu
24.04.2024.•
0
Kina će sutra uveče poslati novu posadu na svoju svemirsku stanicu Tjangong, objavila je kineska svemirska agencija.
NASA nakon pet meseci osposobila kompjuter na letelici staroj pola veka
23.04.2024.•
1
Prvi put u pet meseci inženjeri NASA su dobili konkretne podatke od "Vojadžera 1" nakon što su napravili kreativno rešenje za rešavanje komunikacijskog problema sa najudaljenijim svemirskim brodovima.
VIDEO: Microsoft predstavio novu AI tehnologiju snimkom Mona Lize koja repuje
23.04.2024.•
2
Microsoft je predstavio novu AI tehnologiju nazvanu VASA-1, koja može da snimi fotografiju i audio klip i kombinuje ih za generisanje realističnih video snimaka.
Tiktok lansirao svog konkurenta Instagramu
21.04.2024.•
0
Tiktok je postepeno počeo da omogućava pristup svojoj verziji Instagrama - aplikaciji Tiktok Notes.
Google testira mogućnost roditeljskog nadzora poruka
21.04.2024.•
0
Google navodno radi na novoj opciji koja će pomoći roditeljima da kontrolišu tekstualne poruke koje njihova deca šalju drugima.
VIDEO: Jupiterov satelit ima 200 kilometara dugo jezero lave
21.04.2024.•
0
Naučnici NASA-e su pretvorili podatke prikupljene tokom nedavna dva preleta Jupiterovog satelita Io u animacije koje prikazuju izuzetno strmu planinu i ogromno jezero lave.
Ako koristite stari Microsoft Office: Uskoro ćete ostati bez bezbednosne podrške
21.04.2024.•
2
Američka tehnološka korporacija Microsoft saopštila je da će sledeće godine prestati da podržava Office pakete iz 2016. i 2019. godine.
Naučnici planiraju da izazovu prvo veštačko pomračenje Sunca
21.04.2024.•
1
Evropska svemirska agencija pokrenula je program "Proba-3" u kom će prvi put u istoriji pokušati da izazove veštačko pomračenje sunca.
Eksperiment koji se nije dogodio: Kako kredom protiv kilmatskih promena?
19.04.2024.•
1
Portal Nulta tačka objavio je početkom marta tekst u kom govori o geoinžinjerskim planovima "bogatih globalističkih elita" nastalim u pokušaju da se stane na put klimatskim promenama.
Naučnici napravili novi oblik zlata: Nazvali ga "golden"
18.04.2024.•
1
Naučnici su se dugo bavili izazovom obrade zlata u finije oblike, što je sada dovelo do stvaranja revolucionarnog materijala - "goldena".
NASA se i zvanično oprostila od helikoptera Ingenuity koji je na Marsu
18.04.2024.•
0
Iako je na početku ideja bila da misija Ingenuity-ja traje samo 30 dana, ovaj mali helikopter iznenadio je sve.
Društvena mreža X uvodi pretplatu za nove korisnike
17.04.2024.•
0
Novi korisnici društvene mreže X, ranije poznate kao Tviter, navodno će morati da plate skromnu cifru ako žele da objavljuju svoj sadržaj.
Otkrivena najmasivnija zvezdana crna rupa u Mlečnom putu
16.04.2024.•
1
Astronomi su otkrili najmasivniju zvezdanu crnu rupu u Mlečnom putu do sada.
Čet botovi Gugla, Majkrosofta i OpenAI lagali o EU izborima
15.04.2024.•
0
Čet botovi sa veštačkom inteligencijom, koje su napravili Gugl, Majkrosoft i OpenAI podelili su pogrešne informacije o predstojećim izborima u Evropskoj uniji.
Komentari 3
Сеновић
Ferengi
no name
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar