FOTO: Ovaj bankomat Poštanske štedionice krade pare građanima
Njoj je pre mesec dana bankomat uzeo 5.000 dinara i kada je nakon iscrpljivanja ličnim i telefonskim razgovorima sa osobljem, te pisanjem žalbi pre nekoliko dana napokon dobila svoj novac nazad, isti bankomat joj je ponovo skinuo istu količinu novca sa računa i ponovo bez isplate keša. Sporni bankomat se nalazi pored ulaza u samoposlugu Tempo na Bulevaru Jovana Dučića na Novom naselju.
- Kada sam pre mesec dana došla da podignem 5.000 dinara, bankomat mi je samo ispisao "Vaš novac je zadržan"! Kao da sam ja njima dala pare pa je je to nekakav sumnjiv novac, iako sam uzimala od njih? Nakon usmene žalbe, pa pisanja pismene žalbe, pa više razgovora telefonom i više odlazaka do ekspoziture i prepiranja, novac mi je uplaćen. Pravdali su se "da se to dešava i da će sve biti provereno kada budu praznili bankomat". Iako se punjenje i pražnjenje bankomata radi na nedeljnom nivou, iako postoje sigurnosne kamere, mesec dana im je trebalo da mi moj novac vrate. I to bez kamate iako su ga slobodno koristili sve to vreme. Da ne govorim o tome da sam ja penzionerka i da sam stalno u dozvoljenom minusu, na šta opet ide kamata - prepričava ova Novosađanka za 021.
Kako dodaje, u petak je ponovo došla na isti bankomat pred ulazak u prodavnicu i ponovo joj se desila slična neprijatnost. Naime, nakon što je ubacila karticu bankomat je posle nekog vremena karticu izbacio uz obaveštenje da "nije u funkciji".
- Ponovo sam ubacila karticu, sada da proverim stanje na računu misleći da nije možda ponovo skinuo pare, ali sam ponovo dobila isto obaveštenje - "bankomat nije u funkciji". Zbog pređašnjeg iskustva otišla sam u obližnju poštu da mi oni provere stanje na računu jer su ista firma i tamo sam od službenice saznala da mi je ponovo skinuto 5.000 dinara. Dakle, bankomat nije u funkciji, ali zato pare skida. I ja sada ponovo moram da prolazim kroz istu proceduru, odnosno torturu, nerviranja i svađanja kako bih povratila svoje pare - očajna je Koviljka.
Iz banke Poštanska štedionica za 021 objašnjavaju da je u konkretnom slučaju najverovatnije izbio neki "problem sa vezama".
"Kada ste vi pokušali da podignete novac, upit je došao do banke, zatim je banka odobrila transakciju, ali kada je signal trebao da dođe do bankomata, tu se desio neki problem sa signalom odnosno vezom i zato novac nije isplaćen i pisalo je da je zadržan. To znači da je iznos koji ste želeli da podignete rezervisan i da će on sigurno biti storniran. Naš sistem i zaposleni jednom nedeljno proveravaju moguće greške i ako nešto nije u redu sa transakcijama, sve se one storniraju", rekli su za 021 iz Poštanske štedionice, navodeći pretpostavku da je možda došlo i do zagušenja usled preopterećenosti mreže između bankomata i banke. Oni međutim nisu komentarisali navode građanke o potrebnom vremenu i procedurama za povraćaj novca.
Sem Koviljke K. još nekoliko građana imalo je primedbe na rad spornog bankomata na Novom naselju, a iz Udruženja za zaštitu potrošača upućuju na proceduru za zaštitu potrošačkih prava ukoliko građani imaju problema sa finansijskim uslugama.
"Ovakvi slučajevi su finansijske prirode i potpadaju pod poseban Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga. U tom zakonu opisana je detaljna procedura kako korisnici mogu da se zaštite. Prvo treba da se obrate matičnoj banci, a ukoliko im se problem ne reši sledeća instanca je Centar za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga. Ovo telo posluje u okviru Narodne banke Srbije i vrši nadzor nad radom poslovnih banaka, kao i zaštitu građana od povrede njihovih prava", rekao je za 021 Mladen Alfirović iz Udruženja za zaštitu potrošača. Sem Koviljke K. još nekoliko građana imalo je primedbe na rad spornog bankomata na Novom naselju.
Komentari 25
Živana
Petar
dule
1) ste ih već kontaktirali i da su vas odbili
2) ste kontaktirali NBS call centar koji je potvrdio da ste u pravu
3) ćete ih tužiti zvanično NBS ako ne ispune vaše zahteve
Za te manje iznose rešavaju žalbe (ako ste u pravu, ima svega) u roku od par dana.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar