Ove godine u Novom Sadu 2.000 novih parking mesta: Da li je dovoljno?

Novi Sad bi ove godine trebalo da dobije 2.000 novih parking mesta, navode u Gradskoj upravi za građevinsko zemljište i investicije.
Ove godine u Novom Sadu 2.000 novih parking mesta: Da li je dovoljno?
Foto: 021.rs

Ulaganje u nova parking mesta deo je trajnog rešavanja problema parkiranja u gradu, što je uslovljeno sve većim brojem stanovnika, ali i automobila, napominju u upravi.

Ova gradska uprava kaže da je od 2012. do 2021. godine u Novom Sadu izgrađeno 8.512 novih parking mesta.

"Prateći pozitivnu praksu razvijenih zemalja, Grad je doneo stratešku odluku o zaključivanju Ugovora o koncesiji za izgradnju tri podzemne i jedne nadzemne garaže – na lokacijama Modene, kod kruga Banovine i na Trgu republike za podzemne garaže, te na uglu Uspenske i Šafarikove ulice za nadzemnu garažu. Novi Sad će tako dobiti četiri javne garaže po najvišim svetskim standardima. U nemogućnosti da se za parkiranje obezbedi dovoljna površina građevinskog zemljišta, javne garaže se izdvajaju kao optimalno rešenje rastućeg problema mirujućeg saobraćaja, pogotovo u najopterećenijim predelima kao što su područje centra i delovi grada koji imaju veliku gustinu stanovanja", poručuju u upravi.
 
Garaža u Modene imaće 267 parking mesta na tri etaže - 245 standardnih, 14 namenjenih osobama s invaliditetom i osam parking mesta za električna vozila.
 
Garaža kod Banovine imaće 167 parking mesta na dve podzemne etaže - 150 standardnig, devet namenjenih osobama s invaliditetom i osam za električna vozila.
 
U Gradskoj upravi za građevinsko zemljište i investicije navode i druge projekte čija realizacija je značila i nova parking mesta. Tako su korisnici stanova koji su namenjeni bezbednjacima na Jugovićevu ove godine dobili 1.133 parking mesta, Ulica Veselina Masleše na Detelinari 194 parking mesta, a Aranja Janoša 74 parking mesta. 
 
Stambeni blok za izbegla lica u Futogu ima 139 novih parking mesta, a na uglu Sentandrejskog puta i Partizanske biće izgrađeno, kažu u upravi, 115 novih parking mesta.
 
"Radi se i na sanaciji i unapređenju već postojećih parkirališta, te su renovirana parkirališta uz Turgenjevu ulicu, na Bulevaru kralja Petra I, ispred brojeva 25-41, u Ulici Kosančić Ivana, kao i popravka parkinga od žute opeke kod Železničke stanice, na Bulevaru Jaše Tomića", zaključuju u UGZI.
Parkiranje i saobraćajna (ne)kultura neki su od najvećih problema u Novom Sadu - uslovljeni upravo povećanjem broja stanovnika i sve većim brojem automobila na ulicama. O tome 021.rs piše godinama unazad.
 
Nedavno smo pisali o tome da stanari dela ulica Miše Dimitrijevića i Doža Đerđa imaju problem sa kažnjavanjem zbog parkiranja u svom blokovskom dvorištu, iako poseduju stanarske karte. Novosađanka i kolumnistkinja 021.rs Hathor pisala je o svakodnevnim mukama u saobraćaju i nesnosnoj vožnji novosadskim ulicama, uključujući pokušaje parkiranja.
 
Da postoji namera da se uvede nova "politika" prema investitorima u vezi sa parking mestima za 021.rs je nedavno govorio gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević. On je podelio planove o novoj standardizaciji u izgradnji tako da se nametne veći broj parking mesta po stanu i po poslovnom prostoru, ali ne po principu jedan stan - jedno parking mesto, već po površini stana.
  • GoXI

    15.06.2022 10:20
    Ideja Gradonačelniku NS i
    ..onima koji su oko njega .Malo da bace pogled kako se to radi u savremenim civilizovanim državama Ovo je SAVRŠENA IDEJA ZA NOVI SAD
  • CAle

    14.06.2022 15:23
    Koliko ste zgrada u medjuvremenu izgradili? Nakrcali ste gomilu zgrada bez dovoljno parking mesta a sad se folirate sa povecanjem broja parking mesta pravljenjem garaze.
    Napravili ste nepopravljiv problem.
    Resenje je bolji javni prevoz i bicikli.
  • NS_BOB

    14.06.2022 15:09
    @Neću parking
    "Parkinzi od novca svih nas za vlasnike ..."
    Čisto da ne zaboravimo da država debelo oporezuje taj dizlo, benzin...
    Zapravo pored PDV-a, akcize su upadljivo najmasniji prihod države (pored sve privrede, ostalih poreza itd.).
    E sad druga priča je što od toga tek neka sića završi u ekologiji, obnovljivim izvorima, zdravstvu, saobraćajnicama, javnom prevozu, parkinzima...
    A gde završi kajmak od tih prihoda? Pa eto broj botovskih minusa može biti neki nagoveštaj...


Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti