Brže, jače, bolje: Zašto Novi Sad prekoračuje rokove za izdavanje dozvola?

Novi Sad nije dovoljno efikasno sprovodio procedure u rešavanju zahteva za izdavanje dozvola za izgradnju i korišćenje objekata, zaključak je Državne revizorske institucije.
Brže, jače, bolje: Zašto Novi Sad prekoračuje rokove za izdavanje dozvola?
Foto: 021.rs

To, kako se navodi u izveštaju "Efikasnost postupaka dozvola za izgradnju i korišćenje objekata", za posledicu ima prekoračen rok po zahtevima za lokacijske uslove u čak 87 odsto predmeta, te za građevinske i upotrebne dozvole u 85 odsto predmeta.

Zakonom o planiranju i izgradnji propisano je da nadležni organ, u ovom slučaju Grad Novi Sad, po zahtevu za izdavanje lokacijskih uslova, građevinskih i upotrebnih dozvola, te zahteve rešava najkasnije u roku od pet radnih dana od dana podnošenja zahteva za izdavanje tih tipova dozvola i uslova.

Mnogo više prekoračenih rokova nego ispoštovanih 
 
U proseku, Novom Sadu je bilo potrebno između 19 i 46 dana da po ovim zahtevima postupi. 
 
Prema podacima u Centralnoj evidenciji objedinjenih procedura, u periodu od 1. januara 2021. godine do 30. juna 2023. godine, od ukupno 6.821 predmeta, u 5.907 predmeta prekoračen je rok u rešavanju po zahtevu, dok je kod samo 914 predmeta rešenje doneto u zakonskom roku. Predmeti su rešavani sa kašnjenjem od jednog do 267 kalendarskih dana.
U odgovoru Gradske uprave za urbanizam i građevinske poslove, kao uzroci prekoračenja rokova kod svih vrsta dozvola, navode se isti razlozi: mali broj zaposlenih, obavezan prijem stranaka svakog radnog dana od 10 do 13 časova, održavanje usmenih javnih rasprava, postupanje u ponovnim postupcima po uputstvu drugostepenih organa, i slično.
 
Iz Grada su takođe naveli da posao ide "sporo" zbog izuzetno malog broja zaposlenih - u oktobru 2021. godine, još troje zaposlenih je prekinulo radni odnos, a takođe je dosta zaposlenih koristilo bolovanje i godišnje odmore.
 
Na pitanje DRI kod kojih dozvola postoje najveći problemi u objedinjenoj proceduri, u odgovoru je navedeno da su to lokacijski uslovi zbog neuredne dokumentacije i malog broja zaposlenih.
 
Primena zakona "nije zaživela"
 
Novi Sad nije ni podnosio zahteve za pokretanje prekršajnog postupka u slučajevima prekoračenja propisanih rokova, u periodu kada su bili pod nadzorom Državne revizorske institucije (DRI).
 
DRI zaključuje da nije bilo ni adekvatnog nadzora nad sprovođenjem postupka izdavanja dozvola, s obzirom na to da ni APR, ni registrator Centralne evidencije objedinjenih procedura, a ni registrator Novog Sada, nisu podnosili zahteve za pokretanje prekršajnog postupka u slučaju prekoračenja propisanih rokova.
 
Grad Novi Sad je, u periodu od 2020. do 2022. godine primio 40.071 zahteva za izdavanje građevinskih dozvola. Očit je rast broja podnetih zahteva kroz godine. Tako je u 2020. podneto 10.927, u 2021. godini 7.851, a u 2022. godini 15.104 zahteva.
 
Na pitanje DRI predstavnicima UGZI da li su u skladu sa zakonom podnosili zahteve za pokretanje prekršajnog postupka protiv odgovornih lica imalaca javnih ovlašćenja zbog nepostupanja na način i u rokovima propisanim ovim Zakonom u odgovoru je navedeno da zbog nedostatka zaposlenih i velikog broja predmeta nisu podnosili zahteve za pokretanje prekršajnog postupka. Kako su dalje naveli u odgovoru, primena ove zakonske odredbe nije zaživela na nivou Republike Srbije, odnosno nadležnog Ministarstva.
Niko nije odgovarao
 
Pregledom dostavljenih podataka Agencije za privredne registre o broju kontrolnih postupaka nadležnih organa, utvrđeno je da Novi Sad nije sprovodio kontrolne postupke preko CEOP-a, ni u 2021. ni u 2022. godini.
 
DRI navodi da za veliki broj prekoračenja propisanih rokova niko od odgovornih lica nije odgovarao, jer kaznena politika nije sprovođena
 
"To posledično može uticati na neefikasnost u rešavanju predmeta i u budućem periodu", navodi DRI.
 
Novom Sadu je naloženo da ubrza postupak objedinjene procedure za rešavanje zahteva za izdavanje svih vrsta dozvola za izgradnju i korišćenje objekata, te da poštuje rokove propisane Zakonom. Takođe, od Grada se zahteva i da sprovodi kontrolne postupke preko Centralne evidencije objedinjenih procedura (CEOP) i, u slučaju nepostupanja u propisanom roku, podnosi zahteve za pokretanje prekršajnog postupka protiv odgovornih lica imalaca javnih ovlašćenja.
 
Izveštaj u celosti, koji se odnosi i na Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i na Grad Beograd, čitajte na OVOM LINKU.
  • mali

    12.01.2024 13:37
    Има много у државној управи доконих службеника (и у АПВ), нек их ангажују и биће све лакше.
  • Marica

    12.01.2024 13:35
    to samo govori o tome koliki je vid korupcije i zloupotrebe.
    bolovanja,godisnji odmori,nedostatak ljudi...
    pa zaposlis ljude ali neces ni da ih zaposljavas kada veliki i povlasceni investitori dobijaju gradjevinske u roku ,a ostali ....
    strucnjak do strucnjaka plus korumpiranih...
  • legalizacija

    12.01.2024 12:14
    ozakonjenje
    a ozakonjenje , koliko se čeka -godinama ????

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti