"Zelena staza" na trasi Petrovaradin-Beočin isplanirana: Ovo su detalji

Predlog odluke za izradu Plana generalne regulacije "Zelene staze", čime će biti transformisana železnička pruga Petrovaradin - Beočin, biće pred odbornicima Skupštine Novog Sada sledeće nedelje.
"Zelena staza" na trasi Petrovaradin-Beočin isplanirana: Ovo su detalji
Foto: Pixabay
Urbanistički projekat "Zelene staze" već je urađen, dok se sada radi na sticanju i zakonskih osnova za početak radova, kao i regulacija okolnog pojasa, sa sremske strane.
 
Planom generalne regulacije biće obuhvaćeno skoro 88,50 hektara površine između Petrovaradina, Sremske Kamenice i Ledinaca.
Kako se navodi u idejnom projektu o kom je 021.rs pisao, trasa pruge će biti iskorišćena za polaganje zelene staze, dok će geometrijska konfiguracija iste biti zadržana, uz lokalna prilagođavanja potrebama biciklista i pešaka.
 
Prema projektu, zelenu stazu činiće dvosmerna biciklistička i pešačka staza, dok je na mestima postojećih železničkih stanica u Sremskoj Kamenici, Ledincima i Beočinu predviđeno uređenje sadržaja u funkciji rekreacije, kulturnog centra i socijalnog okupljanja, koje će biti i preuređene. Ovo isključuje stanicu u Petrovaradinu, koja je aktivna u funkciji međunarodne pruge Beograd - Novi Sad - Budimpešta.
Ovaj plan generalne regulacije izradiće JP "Urbanizam", dok je rok za izradu četiri meseca od dana stupanja na snagu ove odluke. 
 
Kako se navodi u predlogu odluke, uslovi i smernice za uređenje i građenje ovog područja su definisani Prostornim planom područja posebne namene "Fruška gora" i Generalnim urbanističkim planom Novog Sada do 2030. godine. 
 
Sastavni deo ove odluke su Rešenje o izradi strateške procene uticaja ovog Plana generalne regulacije na životnu sredinu i grafički prikaz obuhvata planskog područja, dok Studija zaštite nepokretnog kulturnog dobra nije potrebna, prema mišljenju Zavoda za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada.
 
Šta je predviđeno Planom generalne regulacije?
 
Kako se navodi u predlogu odluke o izradi plana generalne regulacije Zelene staze na trasi bivše pruge Novi Sad - Beočin na sremskoj strani grada, planiranom koncepcijom uređenja i ukidanjem zaštitnog pružnog pojasa stvoriće se uslovi za nesmetanu realizaciju sadržaja na prostoru uz nekadašnju prugu.
 
Osim turističkog pravca "Zelena staza", obuhvatiće se i površine u neposrednom okruženju, dok će se za sve planirane namene utvrditi urbanističko rešenje koje će se uskladiti koncepcijski.
 
Porodično stanovanje će se planirati u delovima celina Bocke, priobalje, KUP, Mali do i Bukovački plato, gde većinom i postoje objekti za stanovanje. 
 
Srednja škola će se planirati uz Novosadsku ulicu u Sremskoj Kamenici, dok će se u Ulici Marka Oreškovića planirati sportsko-poslovni centar i raznovrsne javne službe.
 
Spratnost objekata koja se planira uz Ulicu vojvode Putnika jeste P+2, odnosno povučeni treći sprat, dok će uz Ulicu Marka Oreškovića biti moguća spratnost P+2 (prizemlje i dva sprata).
 
Kako piše u predlogu, severni deo Bukovačkog platoa obuhvata parcele sa izgrađenim porodičnim stambenim objektima i versko obeležje - kalvariju, koja je u postupku utvrđivanja za nepokretno kulturno dobro. Kalvarija će biti zadržana u potpunosti, u skladu sa uslovima koje propiše Zavod za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada.
 
Turističko-sportsko-rekreativne površine će se planirati u priobalju Dunava i južno od celine Vojinovo, uz Ulicu Lole Ribara. 
 
Parking površina trebalo bi da bude uz Ulicu vojvode Putnika, dok će za prostore gde je evidentirana manja nosivost terena ili postoje informacije koje ukazuju na probleme sa stabilnošću terena biti propisani posebni uslovi za realizaciju.
 
Stanice za sipanje goriva planiraju se na dve lokacije - uz Državni put IIA između Novog Sada i Beočina, kao i u Ulici Račkog u Petrovaradinu.
 
Šta je predviđeno urbanističkim projektom "Zelene staze"?
 
Kako je 021.rs ranije pisao, prema urbanističkom projektu transformacije železničke pruge Petrovaradin - Beočin, ova trasa biće iskorišćena za polaganje zelene stare, dok će geometrijska konfiguracija iste biti zadržana, uz lokalna prilagođavanja potrebama biciklista i pešaka.
 
Zelenu stazu činiće dvosmerna biciklistička staza širine 2,5 m, uz koju se uređuje pešačka staza širine 1,6 m. Dok će biciklistička staza biti asfaltna, pešačka se, u zavisnosti od konkretne lokacije, oprema drobljenim kamenom, drobljenom opekom i granitnim kockama.
 
Duž cele staze predviđeno je zadržavanje i rekonstrukcija postojećih železničkih signala, drvenih bandera, rampi, prateće opreme i drugih elemenata koji pružaju autentično svedočanstvo o prvobitnoj nameni trase.
 
Pored zelene trase predviđena je i gradnja parkirališta za putnička vozila na nekoliko lokacija: kod železničkih stanica Petrovaradin, Sremska Kamenica, Ledinci i Beočin i kod "Inventa".
 
Planira se ukupno 19 mesta nemenjenih za predah i odmor. Ova mesta uključuju tipska odmorišta i prostore preuređenih železničkih stanica. 
 
Sva odmorišta biće opremljena sadržajima koji obezbeđuju uslove za kraći boravak, kao što su česma, klupe, solarni paneli za dopunu mobilnih telefona, servisne stanice za bicikle, kante za otpatke, informativne table, i slično. Na stanicama Sremska Kamenica, Ledinci i Beočin planiraju se punjači za električne bicikle.
Na ulazu u železničku stanicu Sremska Kamenica planira se vidikovac. Osim toga, ova stanica biće prenamenjena u restoran sa baštom. Takođe se planira formiranje galerije na tavanu, kao i scena na otvorenom namenjena kulturnim događanjima. 
 
Stanica u Ledincima biće u potpunosti rekonstruisana, a biće izgrađena i prodavnica. U ovom delu staze planiraju se ambijentalne celine za odmor i rekreaciju. 
 
Stanica u Beočinu je najveća i u njenom nastavku nalaze se cementara i gusto naseljena zona. Originalni objekat iz 1892. godine biće očuvan, dok će se deo dograđen pedesetih godina prošlog veka srušiti. Predloženo je da ovaj objekat bude prenamenjen u muzej, a takođe je moguće formiranje amfiteatra i info zone.
  • Jovan2

    01.03.2024 11:17
    A neka biciklisticka staza kroz Petrovaradin? Ne mora kroz Preradovicevu, moze i u paralelnim ulicama. Mada dosta drveca u Preradovicevoj su vec posekli investitori, mogla bi se provuci staza da ima volje.
  • Voja

    01.03.2024 11:14
    Zeleno
    Šta bi na tj stazi, bivšoj pruzi, ukazivalo na zeleno, zelenilo i bilo kakvu vezu sa prirodom?
  • Gordana

    29.02.2024 20:36
    ...kao i botanička bašta
    ....ta staza će proći isto kao i botanička bašta u Petrovaradinu: skup lepih želja za građane sremske strane grada. Čisto da se zabave između izbora.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti