FOTO Šta se planira u Sremskim Karlovcima: Pogledajte kako bi trebalo da izgleda pristanište

Plan detaljne regulacije dela priobalja sa međunarodnim putničkim pristaništem u Sremskim Karlovcima trenutno je na javnom uvidu.
FOTO Šta se planira u Sremskim Karlovcima: Pogledajte kako bi trebalo da izgleda pristanište
Foto: 021.rs
Ovim planom predviđen je izgled međunarodnog pristaništa, objekata pored, kao i sportsko-rekreativnih površina i saobraćajnica. Takođe se planira i izgradnja prečistača otpadnih voda na lokalitetu neposredno uz Dunav, na mestu današnjeg ispusta otpadnih voda.
 
Podsetimo i da je posao izgradnje i otvaranje pristana u Sremskim Karlovcima od opštine preuzela Agencija za upravljanje lukama, koja je krajem februara za 021.rs rekla da bi pristanište trebalo da bude otvoreno do kraja godine.
Oni su tada rekli i da je za ovu godinu planirano da Agencija rekonstruiše postojeći ponton i izgradi sistem veza i pristupnog mosta. Osim toga, u sklopu rekonstrukcije, ponton će imati i prostorije za smeštaj budućeg lučkog operatera, granične policije i carine.
 
Upravo sve ovo predstavljeno je i u Planu detaljne regulacije, koji će biti na javnom uvidu do 22. maja i do kada se mogu poslati i primedbe.
Šta se planira?
 
Plan detaljne regulacije dela priobalja sa međunarodnim putničkim pristaništem u Sremskim Karlovcima obuhvata prostor nešto manji od 10 hektara, uključujući akvatoriju i kopneni deo.
 
Oko 30 odsto plana, odnosno nešto više od tri hektara, obuhvata deo međunarodnog plovnog puta reke Dunav, na kojoj bi trebalo delom da se izgradi lučka infrastruktura.
 
Kako piše u samom Planu, u okviru ove zone nalaziće se plutajući objekti - pontoni, odnosno prostor za prihvat i čuvanje čamaca, povezani pristupnim mostom sa kopnenim delom pristaništa.
 
Zona putničkog pristaništa, koja obuhvata nešto više od šest ari građevinskog zemljišta, imaće prostore rezervisane za objekte uprave pristaništa, odnosno administrativno-upravni deo, prostor neophodan za rad carinske službe, granične policije i slično.
 
  
 
Dodatno, tu će biti postavljeni i pomoćni infrastrukturni objekti kao što su portirnice, merno-regulacione stanice, pumpno-agregatna postrojenja, hidranti, separatori, postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda i drugo.
 
"Objekti za prijem putnika, za prezentaciju prirodnog i kultunog nasleđa, suvenirnice i slični sadržaji pristaništa namenjeni putnicima predviđeni su na površini za prateće sadržaje. Na površini navoza za izvlačenje i spuštanje plovila planirani su objekti u toj funkciji (rampe, obalni stub, pristupni most, ankeri, vitlo i slično), objekat za sklanajnje od vremenskih nepogoda (nadstrešnica sa sanitarnim čvorom) i prostor za zimsko odlaganje plovila", navodi se u planu.
 
Ovde se po prvi put spominje i izgradnja prečistača otpadnih voda, koji bi trebalo da se nalazi na mestu današnjeg ispusta otpadnih voda.
 
"Predmetni prostor nije opremljen instalacijama kanalizacije, te će se kanalizaciona mreža otpadnih voda izgraditi u svim novoplaniranim saobraćajnim koridorima. Odvođenje otpadnih voda rešiće se zasebnim zatvorenim kanalizacionim sistemom sa orijentacijom na postojeću primarnu kanalizaciju, koja odvodi otpadne vode iz naselja Sremski Karlovci u Dunav, odnosno prema budućem postrojenju za prečišćavanje otpadnih voda", piše u Planu detaljne regulacije.
 
Stražilovački, odnosno Ešikovački potok postaće recipijent za prihvatanje i odvođenje svih suvišnih voda sa ovog prostora, te plan treba da se isplaniraju bolji uslovi za prihvatanje atmosferskih voda, rekonstrukciju i uređenje korita.
 
Zona turističkog kompleksa, koji će zauzeti skoro pet hektara, obuhvataće površinu za prateće sadržaje pristaništa, saobraćajnice, navoz za izvlačenje i spuštanje plovila, za komercijalne delatnosti.
 
Takođe, u okviru ovog plana predviđena je i parkovsko-rekreativna površina, sa oko tri hektara površine, kao i park šuma.
 
  
 
Postojeća sportsko-rekreativna površina se prema planu zadržava, uz proširenje sa južne strane. U istom delu moguće je i organizovanje pratećih aktivnosti poput ugostiteljskih usluga i slično.
 
"Na ovoj površini planirana je prioritetno izgradnja otvorenih sportskih i rekreativnih terena, odnosno prostora za fudbal, atletiku, badminton, boćanje, košarku, mali fudbal, odbojku, odbojku na pesku, tenis, a moguća je i izgradnja poligona za skejt i/ili adrenalinski biciklizam", dodaje se u dokumentu.
 
Što se tiče zelenih površina, u okviru plana regulacije navodi se da je potrebno uklanjanje one vegetacije i drveća koje su u lošem stanju, dok se prema određenoj zoni propisuje kako bi trebalo da izgleda. Dodatno je potrebno i obnoviti mobilijar i zadržati sve zdrave i negovane drvenaste sadnice. Staze treba rekonstruisati i postaviti kvalitetno popločanje.
 
Što se tiče objekata koji će moći da budu izgrađeni prevashodno su to prizemni objekti, dok je samo u jednom delu parcele moguće izgraditi objekat sa prizemljem i galerijom, ali ne i izgradnja podrumske ili suterenske etaže.
 
Ceo Plan detaljne regulacije pogledajte OVDE.
Međunarodno pristanište dugo u planu, ali nikako da se realizuje
 
Međunarodno pristaništa za brodove u Sremskim Karlovcima dugo je u planu, a od kraja februara javnosti je poznato da je Agencija za upravljanje lukama preuzela ovaj projekat u svoje ruke.
 
Opština je prethodno rebalansom budžeta za 2023. godinu morala Ministarstvu turizma da vrati 15 miliona dinara dodeljenih za ponton, odnosno pristanište. Ovo se desilo i nakon što je ova opština Evropskoj uniji vratila pare za jahtu, koja je trebalo da služi u turističke svrhe.
 
Kako je 021.rs ranije pisao, tačan razlog vraćanja novca za ponton nije poznat, ali kako tvrdi predsednik odborničke grupe Srpske radikalne stranke u karlovačkoj Skupštini i član Saveta za budžet i finansije Dragan Trišić, Opština i JKP "Belilo" morali su da vrate novac jer je projekat izgradnje međunarodnog pristana propao. 
 
Međunarodni pristan na Dunavu u Sremskim Karlovcima prvo je trebalo da bude završen još 2020. godine, a potom 2022. godine. Situaciju je, osim novca, zakomplikovala i izgradnja železnice, zbog koje je stavljen van snage Plan detaljne regulacije koji je definisao deo priobalja na kojem se predviđa pristanište.
 
Kako su ranije tvrdili čelnici opštine, nakon geomehaničkih ispitivanja izvođač radova je ustanovio da, zbog specifičnosti karlovačke obale, suma koju je Opština predvidela (23 miliona dinara), ne bi bila dovoljna za realizaciju projekta. Ugovor sa preduzećem "PIM" je raskinut još 2016. godine, a novac je usmeren na gradnju pontona. 
 
Ponton dug više od 41 metra i širok oko sedam metara je još 2020. godine dopremljen na teritoriju karlovačke opštine gde skoro četiri godine čeka da bude iskorišćen kao deo međunarodnog pristana čija budućnost je sada neizvesna.
 
U međuvremenu su čak sagrađeni i pristupna saobraćajnica za autobuse i automobile na obali Dunava, za prihvat turista sa brodova.
 
U budžetu Sremskih Karlovaca za 2024. godinu bilo je namenjeno 1.133.000 dinara za izradu Plana detaljne regulacije priobalja sa međunarodnim pristaništem, koji je sada i na uvidu, ali ne i za izgradnju.
 
Iz Agencije za upravljanje lukama su za 021.rs krajem februara odgovorili da bi pristanište trebalo da bude otvoreno do kraja godine. Nakon završetka rekonstrukcije, Agencija će raspisati Javni poziv za izbor operatera na pristaništu u Sremskim Karlovcima. 
 
Ovim bi trebalo da se kompletira mreža međunarodnih putničkih pristaništa u Srbiji.
 
"Strategija razvoja vodnog saobraćaja Republike Srbije prepoznaje Sremske Karlovce kao lokaciju od značaja za unapređenje međunarodnog putničkog vodnog saobraćaja u Srbiji. Pored toga, izgradnja i otvaranje međunarodnog putničkog pristaništa u Karlovcima jedna je od aktivnosti u okviru kapitalnog projekta 'Zaplovi Srbijom', kojim će se u našoj zemlji izgraditi nedostajuća nautička infrastruktura, u cilju upotpunjavanja nautičke ponude", navode u Agenciji za upravljanje lukama.
  • Азбука

    26.04.2024 13:03
    Првенство
    Крајње је време и најпрече је да се уреди бар главни трг у Карловцима.
    Шаљу туристе тамо с идејом да је то најлепше место у Србији ... Зграде су сјајне, али, Трг (и почетке околних улица) треба поплочати и преуредити.
    Добро је и да се обала и приобаље уреде, али, прво трг.
  • mile

    24.04.2024 14:03
    Opet bacanje para.Novi Sad ima kao pristanište , koje baš nešto nije posećeno. Ko će pristajati od operatera u Karlovcima ako im N.S.Mućnite malo bundevama.Idu izbori.
  • Milana

    24.04.2024 11:04
    KadBiBilo
    Neša započeo i pokrenuo sve kapitalne projekte u Karlovcu a za samo 4 godine. Uz sva saplitanja, pljuvanja, degradiranja uspeo je za kratko vreme ono što generacije nisu pre njega uradili za naše malo mesto. Izradio i pokrenuo projekte međunarodnog putničkog pristaništa, rekonstrukcije ulice Braće Anđelića, doveo investitore i pokrenuo projekat izgradnje hotela, pokrenuo projekat izgradnje velikog marketa, završio projekat parternog uređenja centra, završio projekat adaptacije fasada u centru, završio adaptaciju ulice Karlovačkih đaka, rekonstruisao ulice u potesu Žagerova bara... Za sve što se danas radi u Karlovcima ili je urađeno, se borio i pokrenuo bivši gradonačelnik. Ovi danas su nesposobni za bilo šta. Znam kakav je čovek bio kao pedagog i trener i kakav je to borac od čoveka bio... Odrekli smo se najboljeg. I ovako smo u debelom deficitu sa kvalitetnim ljudima. Daj Bože da se taj čovek vrati u Karlovce. Ili možda i bolje da se ne vraća. Ne znam.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti