Veterinari apeluju da se ne kupuju buldozi

Veterinari u Londonu sve češće apeluju na ljude da ne kupuju određene rase pasa poput buldoga, ši-cua i Kavalijer King Čarls španijele.

Ove rase zovu još i brahicefalnim psima, a brojni zdravstveni problemi usko su povezani sa njihovim karakteristično pljosnatim njuškama.

Problemi potiču zbog drugačijeg oblika njuške, glave i vrata, koji životinjama otežavaju disanje. Najčešće je neophodna hirurška intervencija kojom bi se otklonila tkiva koja smetaju i pročistili disajni putevi.

Šest različitih veterinarskih ordinacija rekli su Bi-Bi-Si-ju da se psi sa spljoštenim njuškama sve češće pojavljuju u azilima, a da je samo jedan u 2015. godini primio 314 takvih pasa.

Šon Vezli, predsednik Veterinarske asocijacije Britanije, kaže da je posledica velikog talasa popularnosti ovih pasa patnja kako ljubimaca, tako i njihovih vlasnika. "Toplo preporučujemo ljudima da razmisle o drugoj, zdravijoj rasi ili makar ukrštenoj rasi", kaže Šon i apeluje da ljudi prekinu da ih koriste u marketinške svrhe kako bi prodali bukvalno bilo šta.

Na listi najpopularnijih pasa u 2015. godini u Velikoj Britaniji među prvih 10 su brahicefalni psi poput francuskih i klasičnih buldoga.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Svet životinja

Pavlov ne bi bio iznenađen: Psi nas razumeju

Nova studija o moždanim talasima, objavljena u časopisu "Current Biology", ukazuje na to da slušanje imena njihovih omiljenih igračaka kod pasa aktivira memoriju za objekte sa kojima su povezani.