Slika dece koja nakon rođendanske torte ili slatkiša postaju izrazito živahna decenijama je prisutna u popularnoj kulturi.
Međutim, istraživanja, uključujući poznatu metaanalizu objavljenu u časopisu "Journal of the American Medical Association" (JAMA), nisu pronašla značajnu vezu između konzumiranja šećera i hiperaktivnosti, prenosi
Klix.ba.
U nekim istraživanjima korišćena je takozvana dvostruko slepa metoda, pri kojoj ni deca, ni roditelji, ni istraživači nisu znali da li su deca dobila šećer ili veštački zaslađivač. Rezultati nisu pokazali objektivnu razliku u nivou hiperaktivnosti.
Stručnjaci smatraju da se takozvanom "šećernom naletu" (sugar rush) često pripisuje pogrešan uzrok. Deca slatkiše najčešće jedu na rođendanima, praznicima i drugim uzbudljivim događajima, pa njihova povećana aktivnost verovatnije potiče od igre, društva i uzbuđenja.
Važnu ulogu mogu imati i očekivanja roditelja. Kada veruju da je dete pojelo mnogo šećera, skloniji su da njegovu uobičajenu živahnost protumače kao posledicu slatkiša.
To, međutim, ne znači da je neograničeno konzumiranje šećera bezopasno. Preveliki unos može biti povezan sa oscilacijama nivoa glukoze i osećajem umora ili razdražljivosti, dok dugoročno povećava rizik od gojaznosti, problema sa zubima i stvaranja nezdravih prehrambenih navika.
Dakle, čuveni "šećerni nalet" kod dece uglavnom je mit, ali i dalje postoje dobri zdravstveni razlozi da se unos dodatog šećera ograniči.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar